"הייחודיות שלי היא מי שאני"



עם שיר חדש ואחרי שעבד עם האמנים המובלים בישראל, הזמר והיוצר המקומי, אלמוג לסרי, כבר לא מתבייש להיות העוף המוזר והייחודי. עכשיו הוא חולם גם על חו"ל

בתחילת השבוע הוציא הזמר והיוצר המקומי, אלמוג לסרי, שיר חדש. השיר 'אין מושג', אותו לסרי כתב, הלחין ומבצע מדבר, איך לא, על אהבה. "יש לשיר הזה שתי משמעויות" הוא סביר "זה שיר שכתבתי על הגיטרה שלי, שבעצם מדמה אישה". הוא כתב את השיר לפני למעלה מחצי שנה, זמן קצר אחרי שהחל מערכת יחסים חדשה. "התחלתי מערכת יחסים טרייה וממנה הגיעה ההשראה. לקח לי בדיוק עשר דקות לכתוב אותו" הוא מספר על התהליך "זה התחיל מהפזמון, המשכתי לנגן ואז עם הלחן באו המילים, הבתים פשוט יצרו את עצמם לבד. חודשים ארוכים הוא שכב במגירה, התנגן אצלי בראש וידעתי שאני רוצה לעשות איתו משהו  מיוחד, אבל לא הצלחתי להתגבש. כל הזמן הזה שיניתי ושדרגתי, עד שהגעתי לתוצאה הסופית שאני שלם איתה לגמרי.

לסרי (24) מתעסק במוזיקה מאז שהוא זוכר את עצמו. הוא התחיל לנגן ולכתוב כבר בגיל צעיר מאוד. בגילאי העשרה הגיע למפיק דני סיוון וביקש להקליט שיר עם לחן מיוטיוב. "דני הסביר שלי שזה לא עובד ככה והלחן צריך להיות מקורי שלי. אז התחלתי ללמוד להלחין ולהפיק לעצמי את המוזיקה לבד ומשם זה רק התקדם". היום הוא יוצר, מפיק, שר ומנגן על מגוון כלים ואת הכל הוא למד במשך השנים לגמרי לבד. "אני אוהב את כל התחומים ומנסה לגעת בכל העולמות. יש לי אולפן ביתי קטן שבו אני עושה את המוזיקה שלי, בעיקר בעזרת המחשב".

צילום שגיב פרש

כשהיה ילד העריץ את הראפר אמינם וכתב שירים בהשארת המוזיקה שהוא עשה. "אני זוכר שכשהייתי בן 9 שכנעתי את אמא שלי להעיר אותי בשתיים בלילה כדי לראות סרט ששודר עליו. הסגנון שלו מאוד משך אותי, ההבנה שאפשר להעביר מסרים חזקים באמצעות הטקסטים של השירים. באותה תקופה זה מה שכתבתי. היום, כשאני מסתכל על זה בדיעבד, כתבתי בעיקר שטויות. אבל זאת הייתה הדרך שלי לפרוק ולהתבטא, משם הכל התחיל".

כילד הרגיש לסרי קצת עוף מוזר. "תמיד היה לי את הסגנון שלי, שהיה רחוק מאוד מהסגנון של מה שנקרא ה'מקובלים'. אז מעולם לא הייתי חלק מהם. זה לא שהייתי מנודה, תמיד היו לי החברים הקרובים שלי, שאיתם ביליתי. אבל אף פעם לא הרגשתי חלק החבר'ה, הייתי אאוטסיידר, זה שתמיד מתסכלים עליו תמיד קצת מוזר". החברים הטובים, עליהם הוא מדבר, מלווים אותו למעשה מכיתה א' ועד היום. בשנים האחרונות, אחרי שצבר ביטחון והחליט לחשוף את המוזיקה שלו, יצרו קשר גם אלה שגרמו לו בילדותו להרגיש קצת מוזר. "היום אנחנו בקשר טוב והם תמיד אומרים מילה טובה ומפרגנים" הוא מספר.

השינוי הזה החל לקראת הגיוס לצבא, אז החל לסרי לשתף ברשתות החברתיות את המוזיקה שהוא עושה והתגובות לא איחרו להגיע. הוא גם השתתף, ביחד עם חבר נוסף, בתחרות יצירת שירים. השניים זכו במקום הראשון, כשהפרס היה לחמם את להקת הדג נחש בהופעה שלהם בתל אביב. "עבורי, בתור נער בן 17, זאת הייתה התרגשות גדולה" הוא נזכר. "מעבר לזה שחשפתי את עצמי גם נחשפתי לעוד ועוד אנשים שהם קצת כמוני, שתמיד הרגישו קצת מוזרים ואחרים, והבנתי שאני לא לבד ושאין בזה משהו לא בסדר. הייחודיות שלי היא מי שאני, היא זאת שיוצרת את המוזיקה שלי. הביטחון העצמי שלי התחזק, הבנתי שאין לי מה להסתיר ושאני יכול רק להיות גאה".

בגיל 3

בתקופת השירות הצבאי החל לסרי להתחבר לסצנת ההיפ-הופ בארץ ויצר קשר עם אלה שמובילה אותה בישראל. "ממש רציתי להיות חלק מזה, להפיק זמרים, להכיר טוב יותר איך זה עובד מבפנים" הוא מספר. הוא פנה לזמר והמפיק רון נשר, שעובד עם האמנים המובילים בארץ, והתחיל להעביר לו חומרים. מהר מאוד החלו השניים לשתף פעולה וליצור יחד. "עם הזמן רון צירף אותי לחבורה שלהם והתחלנו לעשות דברים מגניבים ביחד. בהמשך הוא גם גילה שאני יודע לכתוב ולעשות ראפ ונתן לי צ'אנס להפיק עבורו שירים. באחד מהשירים כתבתי בית משלי וביצעתי אותו יחד עם רון. השיר הזה עומד היום על למעלה מ3 מיליון צפיות ביוטיוב".

היום לסרי עובד עם מגוון אמנים נוספים, ובמקביל יוצר גם מוזיקה מקורית לעצמו. השיר 'אין מושג' הוא השיר הרביעי שהוא מוציא. את אחד מהקליפים הוא בחר לצלם ביבנה, כדי ליצור אווירה ביתית ונעימה. "צילמתי בכל המקומות שגדלתי בהם. כל המקומות שהיינו יושבים בהם בתור ילדים ונערים, מנגנים ושרים אל תוך הלילה. התהליך הזה היה מאוד מרגש ונוסטלגי".

לאחרונה פתח, יחד עם שני חברים נוספים, אולפן הקלטות חדש באשדוד, שם הם מפיקים ועורכים מוזיקה ומקליטים אמנים. "עם השנים הבנתי שאני עושה משהו מיוחד, שאני טוב במה שאני עושה ושלא הרבה אנשים עושים את זה בדרך הזאת. זה גרם לי עוד יותר לשאוף להגשים את החלומות שלי בתחום הזה. החלום הכי גדול שלי הוא להפיק אמנים בחו"ל, ואני רודף אחריו בכל הכוח ועושה את הכל כדי להגשים אותו".

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה