היא הקימה את תנועת 'הלביאות' ביבנה, חולשת על אינספור פרויקטים מרתקים, ומשמשת בתפקיד בכיר בעיריית אשדוד. בראיון מיוחד ליום האישה, מספרת שירן פרץ, תושבת יבנה, על הכניסה שלה לפוליטיקה, האיומים שקיבלה כשניסתה להתקרב לתחום ביבנה, ה'יבנאים בליכוד', וגם: איפה נראה אותה בעוד 5 שנים?

שירן פרץ (35) היא אמא ואשת קריירה, תושבת העיר יבנה, שכיום עובדת בעירית אשדוד בתפקיד עוזרת אישית ויועצת תקשורת לסגנית ראש העיר. היא בכלל גדלה בטבריה, למדה באולפנה ולאחר שירותה הצבאי, עזבה לתל אביב, כשהיא חדורת מטרה לפרוץ קדימה ולהשריש את עקרונותיה.

"ידעתי שאני רוצה לשנות ולהשפיע ויצאתי למסע עם עצמי", היא מספרת, "לאורך השנים היו ירידות ועליות אך תמיד שמרתי על קרקע יציבה ועל האמת שלי". היא סיימה לימודי תואר ראשון במדעי החברה באוניברסיטה הפתוחה B.A , תואר משולב עם קרימינולוגיה ואכיפת החוק בבית ברל. לפני שנתיים סיימה לימודי מנהיגות וצדק חברתי - ופנתה לתחום הזה על מנת לקבל כלים מקצועיים כיצד להוביל ולהטמיע שינוי במרחב הציבורי והמקומי.

במשך 12 שנים עסקה בניהול מוקד בתחום הביטוח, שכלל ייעוץ ארגוני, העברת הדרכות, ומשאבי אנוש. "ידעתי שזה לא התחום שאני הכי מתחברת אליו, אבל במקביל צריך היה לפרנס. בשנים האלו התבגרתי והתפתחתי, זה היה התפקיד הכי ארוך שעשיתי בחיי - ויצאתי משם בראש מורם והרבה הערכה. לא אשקר ואגיד שלא חששתי, יצאתי מהסוכנות מבוהלת, בכל זאת המון שנים שהייתי בחממה ובמקום יציב. ידעתי שברגע שיצאתי אני לא מתפשרת".

.

בשנים האחרונות עיקר עיסוקה היה סביב תחום הנשים והמשפחה, היא עברה משבר קל כשילדה את בנה הבכור. לאחר המון שנים במאבקים משפטיים, הבינה שהיא לא רק אמא, אלא לביאה אמיתית: "היום אני אומרת את זה בקול רם".

"למדתי על בשרי את תורת המשפטים, ללא כל תואר בתחום הפכתי להיות מקצועית עם ידע נרחב, לא פחות מעורך דין. הדבר הראשון שיזמתי היה את עמותת 'אמא ללא תנאים'. בשנת 2018 בעזרת 2 קולגות למסע הוקמה עמותה שפועלת לראשונה למען נשים חד-הוריות בהליך משפטי בכל הנוגע לתחום המשפחה חקיקה בכנסת וזכויות ילדים. זו הייתה תקופה מטורפת בחיי. מהר מאוד צברנו הד תקשורתי, והפכנו לקבוצת פעילות אקטיביסטיות עם מטרה ברורה, הובלנו מחאה - "סיפורה של שפחה", שבה עשרות נשים הגיעו עם הלבוש מהסדרה המדוברת מחוץ לביתה של השרה איילת שקד, המחאה סוקרה בכל אמצעי המדיה האפשריים כולל רדיו, חדשות, אינטרנט, הצלחנו להגיע עד שולחן מקבלי ההחלטות בכנסת ישראל".

"התקופה הזו הייתה עבורי פריצת דרך, שבה למדתי ועברתי המון", היא מספרת בגאווה, "לא האמנתי שאני מסוגלת לעשות מהפך כזה, בסדר גודל ארצי, זו הייתה הנקודה הראשונה בחיי שהבנתי שיש בי את הכוח והיכולת לשנות. באותה תקופה קיבלתי מספר הצעות להיות חלק מרשימות למועצה בעיר יבנה, אין ספק שזה החמיא לי מאוד, בזמן קצר בעיר הצלחתי להיות מוכרת מספיק ולקבל תמיכה ואהבה מתושבים - וזה לא מובן מאליו".

.

"ההחלטה שלי לחבור למועמד מאיר בן-הרוש הייתה לאחר שיקולים והמון מחשבה, מי מייצג את מה שאני הכי מאמינה בו, ומצאתי בו חבר לחיים, איש שיח שלימד אותי את כל רזי הפוליטיקה, הוא האמין בי וזה היה שווה את הכול, ישר זרק אותי לג'ונגל הפוליטי ונתן לי לנהל סביבו את הקמפיין ולהיות יו"ר הועדה של הבחירות, משמע: "את תהיי בכל הישיבות במועצה". בפעם הראשונה שהגעתי למועצה הייתי קפואה, רובם היו גברים סביבי, מהר מאוד נכנסתי לתפקיד והתאהבתי". "נכון לא לקחנו כיסא במועצה, אבל קיבלתי משפחה חדשה, ומשפחת בן-הרוש הפכה לרכש חדש בחיי, עד היום אנחנו שומרים על יחסים מעולים, ביקורים והמון אהבה ואת זה לא יכולתי לקנות בשום כסף בעולם או מעמד".

בשנים האחרונות התקדמת מהר מאוד והגעת לתפקיד בכיר בעירייה אשדוד , איך את מרגישה בתפקיד הנוכחי?

'אז ראשית, אני חייבת לציין שאני מרגישה שזכיתי בגדול לעבוד לצד נשים חזקות ובתפקיד שיש בו כל כך הרבה עשייה ופעילות ציבורית. התחושה שיש לך את הכוח לשנות ולהפיק את המיטב ממך זה תחושה שאי אפשר להגדיר אני אוהבת שיש סביבי אנרגיות, אני מכורה לאדרנלין וללחץ חיובי, אני אוהבת את מה שאני עושה, אני קמה כל בוקר ולא מרגישה שאני הולכת לעבוד.

אני היום עובדת תחת סגנית רה"ע שרון מרק בתפקיד עוזרת אישית ויועצת תקשורת. ההיכרות עם הסגנית הייתה במסגרת קמפיין הבחירות , שמעתי לראשונה על סיעת 'הלביאות אשדוד' ופשוט הערצתי את הדרך שלה, ואת ההישגים של חברות הסייעה בזמן קצר וקצוב. מרק הפכה להשראה עבורי, עקבתי אחרי הפעילות שלה באופן הדוק ויומיומי, ופשוט זימנתי לעצמי להיות חלק מהדבר המדהים הזה 'הלביאות'. אני מרגישה שהעבודה לצידה הפכה אותי לאדם אחר, אני צמודה אליה רוב שעות היום ולומדת ממנה הכול, היא הפכה אותי למקצועית, התחושה שהיא סומכת עלי ונותנת לי להוביל דברים לבד.

לשכתה של הסגנית היא במשכן לאמנויות הבמה צמוד לעירייה, אני עובדת עם מנהלת הלשכה עינת סעדון, שעובדת בלי סוף, ועוזרת לכל תושב שפונה אליה, העזרה היא אישית לכל אחד וזה מדהים , תמיד יש מענה, תמיד יש חיוך, חיבוק חם, והדלת פתוחה לכולם, בכל פגישה מוגש קנקן תה חם עם עוגיות, בתחושה של בית. ככה הלשכה שלנו- בית. זה מחמם את הלב לראות את הדרך שלהם יחד בעיר , לעניות דעתי לסרי נתן מקום מכובד לאישה לצידו והוא מצא את האדם הנכון לשרת עימו את התושבים.

המשרה שאני נמצאת בה היא משרת אמון על חוזה אישי, זה אומר שזו משרה לזמן קצוב בזמן כהונתה של הסגנית , התפקיד החשוב ביותר זה שמירה על נאמנות וזה משהו שלמדתי לאורך השנים, אני בהחלט מיישמת את זה, מה שהכי חשוב זה תהיה נאמן לעצמך ואז תהיה נאמן לסובבים אותך".

.

מה דעתך על מה שקורה ביבנה בפן הפוליטי והתפתחות של העיר יבנה?

"יבנה זו עיר מתפתחת ונחשקת ביותר, עיר יפה ומטופחת, קיימים תושבים מדהימים שנותנים המון אהבה ופרגון, אני אוהבת את העיר הזו, עברתי כאן כברת דרך לטוב ולרע. כמובן יש עוד המון הצעות שהייתי רוצה לייעל בעיר ולשפר, אני מאמינה שזה יקרה מתישהו בינתיים אני משתדלת לתרום מעצמי בכל דרך אפשרית למען תושבי העיר שלי.

בעבר ניסיתי מספר פעמים להתברג בתפקידים בעיר ולצערי לא צלח מכל מיני סיבות שלא היו תלויות בי, קצת מציק לי שיכולתי לעשות את מה שאני עושה היום באשדוד, בעיר שלי אך לא תמיד אנחנו מקבלים את מה שאנחנו רוצים, מה שכן, אני עכשיו לומדת את התחום ומרגישה שיש לי יותר ניסיון בתחום החינוך, העסקים, והחדשנות כדי שבעתיד אוכל לבוא מחוזקת ומנוסה יותר ולהציע את שירותיי".

בתחום הפוליטי בעיר אני פחות מעורה, אני כרגע משוייכת לסייעת 'הלביאות' וחתומה על הסכם סודיות. מה שכן הייתי רוצה לראות יותר נשים במועצת העיר, לי אישית מפריע לראות 20% ייצוג נשי, אני מאמינה שאני כן ארצה לעשות שינוי בעתיד וששנת 2023 מועצת העיר תראה אחרת".

מה דעתך על 'היבנאים בליכוד'?

"קודם כל יש להם נוכחות בעיר אין ספק, הם מצליחים לעורר שיח מטורף בקרב התושבים, רוב הפעילים והמובילים הם חברים שלי מאוד קרובים: קובי יוסוב, דודי דניאל, שירלי סרבי. אז ככה שאני הכי גאה בהם על המוטיבציה והתאוצה. אני שמחה לראות זרם חדש, רענן, חזק, צעירים שלא חוששים לרוץ לבחירות ולהתמודד ואני בהחלט מפרגנת להם".

כשהחלטת לרוץ עם מאיר בן-הרוש קיבלת הטרדות ואיומים. זה גרם לך לחשוב פעמיים אם להמשיך בעשייה שלך?

"וואי, העלית נשכחות. הייתה תקופה לא פשוטה עבורי, עברתי שיימינג ברשת החברתית, שזה דבר נוראי ואני בתור אישה בוגרת ומבינה לא יכולה לחשוב מה עובר על ילדים שעוברים חרם או שיימינג בבתי הספר. זה כן הטריד אותי כמה ימים, לא היה אכפת לי מעצמי כמו מהילדים שקוראים ונחשפים לזה או המשפחה שלי, אבל מהר מאוד התחזקתי מזה והבנתי שזה חלק מלהיות דמות ציבורית.

היום היד קלה על המקלדת וזה יכול לגרום נזק בלי שאנחנו מודעים אליו, לצערי אין לנו שליטה על זה, זה הפך אותי לחסינה יותר וחיזק אותי שדווקא אני בתור אישה לא צריכה להראות פחד שאני צריכה לשדר מסר ששום דבר לא יעצור אותנו. כמובן פניתי ישר למשטרה והגשתי תלונה ובכך הנושא נסגר".

מעבר לפוליטיקה את מעורבת בהמון פרויקטים, יכולה לספר עליהם?

"אז ככה, אחד הדברים שאני עושה כבר שנה זה חלק מקבוצת חברים שנקראת "הפרלמנט" בבחירות הכרנו כל אחד בא ממועמד שונה והפכנו לקבוצה פעילה אקטיביסטיים סוג של לוחמי צדק.

אנחנו 9 חברים: שמעון אלקסלסי, דדי שחר, קובי יוסוב, רחלי חזות, שירלי סרבי, שלומי ברוך, אלון להב, שחר דוד. אנשים שמקושרים בעיר, בעלי דעה, ובהחלט בעלי עשייה. יחד החלטנו לצאת לדרך משותפת שתורמת למען הקהילה, בראש השנה הצלחנו להעביר ל-100 משפחות סלי מזון. עזרנו למשפחות עם ציוד לבתי ספר, חלקנו היינו חלק ממחאת יוקר המחיה שעשתה עבודה מדהימה בארצי , ויחד הובלנו את מחאת הגיל הרך ביבנה.

בפן האישי שלי אני היום יו"ר ועדת רווחה בעמותת השכונה הירוקה - לפני כחצי שנה נבחרתי לייצג את השכונה בתחום הרווחה, הכרתי את יו"ר העמותה אלון רוזן, איש בעל חזון ורצון לשפר את השכונה ישר הצטרפתי - ויחד עשינו את הפרויקט של החלפת ומכירת ספרים ברוגובין שבהחלט תרם להרבה ילדים, וכיום אנחנו לפני השקת כרטיס שמעניק הטבות לתושבי העיר ומקדם עסקים בעיר.

אני מרצה בהתנדבות על הסיפור האישי שלי והדרך שעברתי לחיזוק מעמד האישה, וביום האישה בדיוק לפי שנה העברתי הרצאה מרגשת בעמותת "אנוש" . בימים אלו אנחנו חוגגים את יום המשפחה ויצאתי בטור דעה על נושא קבלת משפחות שונות ומגוונות בשנת 2020. לשמחתי פנו אלי מספר גנים לבוא להעביר סדנא, כמובן שישר נעניתי בחיוב והסכמתי לתרום בוקר אחד ולהגיע לילדים בעיני זה נושא חשוב והיום יש צורך להכניס לבתי ספר וגנים כדי שיבינו שאנחנו חיים בעידן אחר ויש מקום לכולם".

.

מה את יכולה לספר לי על הלביאות, אפשר להגיד שזה פרויקט הדגל שלך?

"הלביאות זה הדבר הבא, אני מבטיחה לך. אני היום מובילה את קהילת הלביאות של יבנה יחד עם קולגות יפית בוגנים ודורית בן משה, ועד כה הצטרפו אלי 360 נשים בכמעט פחות מחודש, כמובן שזו ההתחלה ואנחנו כרגע בגיבוש תוכנית עבודה וצירוף נשים. בכללי הלביאות היא תנועה חברתית המהווה פלטפורמה לשינויים עירוניים.

התנועה הוקמה בשנת 2018 כמפלגה פוליטית לקראת הבחירות המקומיות באשדוד ורשומה במשרד הפנים. כעת עם הרחבת פעילות התנועה בזירה הארצית מוקמת פלטפורמה חדשה אשר באמצעותה יוכלו לפעול קהילות לביאות נוספות ברחבי הארץ, עיקר חזון הלביאות להוביל שינוי חברתי בפעילות המוניציפלית בישראל, תחת בית אחד ולהיות חלק מקהילה ושייכות. המטרה הסופית היא הגדלת הייצוג הנשי (נבחרות ציבור) בשולחן מקבלי ההחלטות חלק בלתי נפרד בשלטון מקומי וארצי".

מה החזון של הפרויקט ביבנה?

"בבחירות המוניציפאליות האחרונות הייצוג הנשי סביב שולחן מקבלי ההחלטות עלה משמעותית זה היה תוצר של כמה כוחות שפעלו במקביל – מההתעוררות סביב מהפכת metoo, דרך הפעילות הנחושה של ארגוני הנשים והעמותות השונות ועד חקיקה לקראת הבחירות המקומיות, הועבר חוק לפיו סייעה שלפחות שליש מהחברים ברשימתה הן נשים תזכה לתופסת של 15% מסכום מימון הבחירות שלה.

ואכן מ-6 נשים כראשות רשות עלינו ל-14 - וישנן גם 40% יותר חברות מועצה. יש תחושה שהתחיל לחלחל ההבנה שנשים הן כוח משמעותי, לא זו בלבד שמדובר ב51% מהאוכלוסייה, מה שגורם את זה למייצג יותר.

מחקרים מראים שככל שיש יותר ייצוג נשי סביב שולחן ככה יש עבודת צוות טובה יותר, עלייה ברווחים של הארגון, בכלל הגיוון משמעותי גם ליצירתיות, חדשנות. אני יודעת שיש דרך ארוכה לצעוד בה, וזו ההתחלה אבל אני בעזרת סיעת הלביאות מאשדוד מאמינה שמבחירות לבחירות זה ישתפר ונראה עליה משמעותית ואף שוויון במספר הנשים בשולחן מקבלי החלטות, וקידומן של נשים בעמדות בכירות במשק הישראלי".

קצת על התפקיד שלך באשדוד, יש לך הישגים רבים, מה הדבר שאת הכי גאה בו?

"האמת שבתוך זמן קצר בתפקיד אני יכולה להגיד ששמנו חותמת בעיר, הלשכה שלנו תמיד בפעילות ועשייה, אין לנו רגע שאין תכניות על הפרק, כל חודש ביומן לשנה הקרובה מלא ויש תוכנית עבודה מסודרת. לאחרונה הוצאנו מספר פרויקטים לאוויר: הדבר הראשון היה "נקודת מפגש" מיפינו מתחמים של אולמות , כיתות וגלריות בעיר אשדוד, ממש יצאנו לשטח עברנו בכל מקום בעיר, הלכנו התרשמנו צילמנו, ויחד עם אגף הדוברות בנינו אתר דיגיטלי בתוך אתר העיריה שמעניק אפשרות לבעלי עסקים בעיר או אמנים ויזמים לשכור מחתם לפי שעות או לפי יום ובכך לסייע להם בהנגשה של מקומות. אנחנו עמוסות בכל כך הרבה פרויקטים מדהימים.

בעיניי כל דבר שנגענו בו בחודשים האחרונים אני גאה בו, גאה בשיתוף פעולה, עבודת צוות, הרבה שותפים - והכי חשוב למידה".

איפה נראה אותך בעוד 5 שנים?

"הייתי רוצה לגעת ב-2 תחומים בחיי. בתחום הפוליטי אני שואפת להביא את סיעת הלביאות לכנסת ישראל בבחירות הבאות, אני רואה שליחות ושאיפה שהלביאות ייקחו חלק משולחן מקבלי ההחלטות בארצי ומאחלת בכל עיר הצלחה כמו שיש באשדוד.

תחום נוסף שנחשפתי לאחרונה זה פרסום, שיווק, מיתוג, מי יודע, אולי בעוד 5 שנים יהיה לי משרד פרסום משלי. למדתי בחיים שרק המעז מנצח. אני אמשיך לזמן לעצמי רק דברים טובים וגדולים בחיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה