התפוח לא נפל רחוק מהעץ



הכירו את נ', חייל בן 19 תושב העיר, שסיים לאחרונה את קורס הצוללן היוקרתי של צה"ל. בדרך הוא גילה קשר משפחתי מפתיע, הגיע לתובנות ולמד על עצמו דברים חדשים

.

בשבוע שעבר סיים נ', חייל בן 19 תושב העיר, את קורס הצוללנים היוקרתי של צה"ל, אליו התגייס בחודש אוקטובר בשנה שעברה. קרוב משפחתו של נ' הוא, יוסל'ה דרוד, שהיה ממקימי שייטת 13 והמפקד הראשון של שייטת 7 ושאפילו מעגן הצוללות בבסיס חיפה נקרא על שמו, "דרור". בהגעתו לקורס צוללן נ׳ לא ידע כלל על ההיסטוריה המשפחתית, אך כאשר אביו הגיע לבקר אותו בבסיס, הוא ראה את הקיר עם כל המפקדים וסיפר לו שדרור הוא קרוב משפחתם. "למדתי על יוסל׳ה בקורס וכשהבנתי שהוא קרוב משפחה שלי הופתעתי והייתי מלא גאווה כאחד. הבנתי שאני קרוב משפחה של דמות מאוד משמעותית בזרוע הים בכלל ובקרב הצוללנים בפרט, זו גאווה גדולה" אומר נ'.

קורס הצוללן שאליו הגיע נ' בנוי משני שלבים, השלב הבסיסי אשר בודק האם החניכים בנויים להיות צוללנים. שלב זה נמשך כחצי שנה ובו החיילים לומדים את הבסיס שנדרש על מנת להיות צוללן ובמהלכו החיילים חווים ניתוק כמעט מוחלט מהטלפונים. השלב שני הוא השלב הייעודי, שגם הוא נמשך כחצי שנה ובו כל חייל מקבל את התפקיד שלו בצוללת. ישנן שש מגמות בצוללת:. מהו״ב האחראי על הפעלת מערכות בקרה השולטות במערכות ההנדסיות ומבצעיות של הצוללת, מגמת מכונה האחראית על מכלול מערכות השטה טכניות, מגמת גנ״ק (גילוי, ניווט וקשר) האחראית על הפעלת מערכות אלו מעל ומתחת למים, מגמת נשק האחראית על טיפול והפעלת כלל מערכות הנשק והתקיפה המתקדמות המצויות בצוללת, מגמת אלחוט זו מגמה העוסקת בכל מה שקשור לקשר בצוללת, קשר פנים וקשר חוץ. ומגמת סונאר, אשר אחראית על בניית התמונה סביב הצוללת. המגמה אותה קיבל נ' היא מהו"ב (מערכות הנדסה ובקרה).  מגמה זו אחראית על כל הקשור לחשמל ובקרה בצוללת ובנוסף החיילים אשר קיבלו את המגמה הזו אחראים על נהיגה בצוללת. "התפקיד מאוד מאתגר ואני אוהב אתגרים, לכן רציתי אותו" הוא אומר. נ' מספר כי הניתוק בקורס דווקא היה חוויה חיובית עבורו: "זו החוויה המיוחדת ביותר בקורס. העובדה ששמים יחד קבוצה של אנשים שונים זה מזה בכור היתוך זה דבר מאוד מיוחד. זה גרם לנו להגיע למצב שאנחנו מתחברים זה לזה באופן טבעי. בשלב מסוים הגענו למצב שהטלפון כלל לא היה חסר לנו. במהלך הקורס כולו, המפקדים שמו דגש על החברות בין החיילים. הם גרמו לנו להבין עד כמה חשובה ומשמעותית החברות הזאת". לדברי נ' הקורס פיתח אצלו דברים חדשים עבורו: "הקורס העניק לי ערכים ותובנות שלא היו לי קודם. התחלתי את השירות שלי בן אדם אחר ושונה לגמרי ממי שאני היום". לגבי הקורס המאתגר הוא אומר: "קורס צוללן הוא קורס שניתן להצליח בו רק בזכות החברים, מי שמנסה לעבור את זה לבד לא יצליח״.  בנוסף הוא ממליץ למתגייסים הבאים לקורס ליהנות מהדרך, מהחברים ולהגיע פתוחים. "זה קורס שלא דומה לשום דבר אחר ועל מנת להצליח בו יש לבוא עם ראש פתוח ומוכנים לכל תרחיש".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה