מעשים טובים לזכרה של ספיר



מותה בטרם עת של ספיר בסל אשרף השפיע עמוקות על רבים מתושבי יבנה, שהכירו אותה ואת פעילותה למען הקהילה. חברותיה לעבודה של ספיר, שניהלה את גן "שירת הים", נושאות את הכאב והעצב בכל יום ויום, והחליטו לקיים לזכרה פעילות, שמתאימה בצורה מושלמת למי שהייתה, מצד אחד בעלת שמחת חיים תמידית ומצד שני בעלת נתינה אינסופית, מה שהוביל להפנינג ססגוני ביום המעשים הטובים, שכל הכנסותיו יתרמו לילדי העיר

צילום: דוד מטודי

בקיץ האחרון הלכה לעולמה ספיר בסל אשרף, גננת צעירה אשר עבדה כמנהלת גן "שירת הים" ביבנה. כל גננות היישוב כאבו את מותה. הכאב והעצב נכחו במפגשי הגננות גם בתחילת שנת הלימודים הנוכחית.

לחברותיה של ספיר לאשכול הגננות היה ברור, כי חשוב לקיים פעילות לזכרה. באשכול אליו השתייכה ספיר ואשר מובילה אותו הגב' איריס ריקה עלו רעיונות שונים. אך הרעיון אשר הצית את לב כולם היה הפנינג הכולל דוכני מכירה שונים. שמחת ההפנינג עלתה יחד עם השמחה, החיוך והצחוק, אשר הפיצה ספיר בכל מקום בו נכחה.

פעילות זו  קשורה באופן ישיר  לעוגני הגן העתידי – נושא אשר מעסיק את מערכת החינוך. בימים אלה בהם "איש איש לעצמו", עלה עוגן הקהילתיות, התרומה והנתינה לקהילה.

גננות האשכול בהובלתה של ריקה נרתמו לארגון האירוע. מפקחות הגנים, לידה לוי ואיילת רוס, וכן מנהלת מחלקת גני ילדים, רוחמה בן אליעזר, נרתמו אף הן וסייעו בהפקה.

העשייה סחפה את כל גננות העיר וגם את מנהלות בתי הספר היסודיים, אשר פתחו את שערי בתי הספר ואפשרו את קיום האירוע בתחומם.

ואכן, ביום רביעי ה-3/4/19, התקיים הפנינג של כלל ילדי הגנים בעיר: החינוך הממלכתי, הממלכתי דתי וכן ילדי החינוך המיוחד. האירוע התקיים בחמישה בתי ספר יסודיים בעיר.

במהלך האירוע  הפעילו ילדי הגנים בשיתוף הורים וצוותים חינוכיים מגוון דוכנים: מזון, הפעלות בתנועה, יצירה, ספרים ומשחקים, ביגוד והנעלה, קליעת צמות, איפור ועוד.

"האירוע הורגש בכל העיר, נראה כאילו העיר כולה על כל תושביה לוקחת חלק באירוע המיוחד והמרגש לזכרה של ספיר", מספרת איריס ריקה. "מפקחות הגנים, מנהלת מחלקת גני הילדים ומשפחתה של ספיר סיירו בכל המתחמים. ההתרגשות הייתה גדולה. מתחמי בתי הספר היו גדושים בהורים וילדים שמכרו וקנו, שרו ורקדו, צבעו ויצרו ובעיקר נהנו מאווירה של 'יחד', אווירה של אחדות, אווירה של תרומה ונתינה, אווירה של סיפוק עילאי ושמחה גדולה".

צילום: דודי מטודי

איך את מסכמת את היום הזה?

"היה מעבר למצופה, הייתה היענות גדולה, הייתה תרומה ואווירה של נתינה, שמחה מהולה בעצב, היה מרגש, בעיקר מרגש".

למה בחרתם דווקא במועד זה?

"המועד הנבחר לפעילות סמוך ליום המעשים הטובים אף הוא בסימן של נתינה ותרומה לקהילה. הכספים שנאספו באירוע ייתרמו לטובת ילדי העיר ולזכרה של ספיר בסל אשרף".

המהלך לווה לכל אורכו על ידי משפחת בסל, שמאד התרגשה מהמחווה הגדולה לזכר בתם, ספיר. ביום רביעי הגיעו בני המשפחה אל המוקדים השונים של הפעילות, התרגשו וריגשו את הנוכחים. אבי המשפחה, יואב בסל, תיאר בשיחה עם "יבניתון" את התחושות שליוו אותם.

כאשר שמעתם על היוזמה, איך הייתה התגובה שלכם?

"התרגשנו, שמחנו. זו שמחה שהייתה מהולה בעצב".

צילום : דודי מטודי

איך ספיר באה לידי ביטוי ברעיון?

"אני רואה את ספיר בתוך זה, כמי שהכיר את ספיר היא תמיד הייתה ביצועיסטית ופרפקציוניסטית. היא תמיד אהבה ליזום ולגרור אחריה הרבה אנשים, אף פעם לא נגררת אחרי אחרים. היא תמיד הייתה בראש הפירמידה, זה היה מתאים לה כמו כפפה ליד, היא תמיד אהבה לעשות הפקות גדולות. היא תמיד הייתה מנהיגה באישיות שלה, בבסיס שלה. אני חושב שההפקה הזאת התאימה לה באופן כללי".

האם זו מסורת שתמשיך לדעתך?

"חובה להמשיך, כל שנה צריך להקדיש את זה למטרה אחרת. היה מוצלח, מרגש ומאחד. זה מראה שיש בעיר אמפתיה אחד כלפי השני וסיוע הדדי".

איך בא לידי ביטוי שיתוף הפעולה בינך ובין המארגנים?

"אנחנו נרתמנו לעזור אך רוב הפעילות הייתה מצד המארגנים, אני רוצה להודות להם על העשייה. זה היה יום מיוחד ויפה. יום שכולם נרתמו. אנחנו התרגשנו מאוד. אני חושב שצריך להקדיש את יום המעשים הטובים כל שנה למשהו אחר, זה היה משהו מטורף מה שהלך פה. היוזמה של ההורים והילדים".

איך אתה מסכם את היום?

"התרגשנו מאוד לקראת זה, עברנו טרגדיה לא קטנה, אני שמח שמתעדים וזוכרים אותה".

מה היו התחושות בסוף היום?

"הרגשה של סיפוק עצום, של גאווה גדולה, שאני חי בקהילה כזאת שתומכת ודואגת. הם לקחו את העצב הפרטי שלנו והזדהו אתנו. הרגשתי בסופו של דבר כחלק מקהילה גדולה.

אני רוצה להודות לראש העיר, מר צבי גוב-ארי, על אישור מהלך זה, לרוחמה, מנהלת אגף הגנים בעיר, לורד שהיא הייתה אשת השטח והמארגנת הראשית, לכל שאר המארגנות והמתנדבות, לגני הילדים ולהורים ולילדים שהגיעו והשתתפו".

מארגני האירוע ביקשו להודות לכל השותפים בהפקת האירוע:

לילדי הגנים אשר עמלו, התרגשו ונטלו חלק פעיל בכל העשייה תוך למידת ערך הנתינה והתרומה.

להורים אשר נרתמו ותרמו מגוון מוצרים לדוכני המכירה וסייעו בהפעלת הדוכנים.

לכל הגופים השונים אשר תרמו בנדיבות לטובת האירוע.

לצוותים החינוכיים בגנים אשר תכננו וחשבו על כל פרט גדול כקטן.

למפקחות על הגנים ועל בתי הספר היסודיים: לידה לוי, איילת רוס, מירי קינן ומירב מזור.

למחלקת גני הילדים ולעומדת בראשה, רוחמה בן אליעזר.

למנהלות אשכולות הגנים: איריס ריקה, רונית נחום, אביגיל איצקוביץ, מירב קונפורטי ואהובה אזולאי.

למחלקת הביטחון בעירית יבנה אשר דאגה לאבטחת האירוע.

תודה מיוחדת לגננת ורד נקש, מנהלת גן "מלחים", שחלמה, נשמה, חשבה, עמלה, תרמה בכל רגע נתון ועשתה הכל להצלחת האירוע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה