בשבוע הבא יצוין יום המעשים הטובים, אבל גלי סיוון לא צריכה יום מיוחד כדי לעשות טוב לקהילה ולחברה, עבורה זו דרך חיים. "לא צריך להיות מיליונר כדי לתרום ולעזור, צריך רק לב נקי וטוב" היא אומרת

ביום שלישי יצוין בישראל יום המעשים הטובים, וביום ראשון שלאחר מכן הוא יתקיים ברחבי העולם כולו. הוא החל בישראל פני 13 שנים וכעת הינו יום גלובלי, המאחד למעלה מ-100 מדינות בעשייה למען הזולת והסביבה. מיליוני אנשים ואלפי ארגונים ברחבי העולם מעורבים ביום הזה ויוצרים שינוי חיובי בסביבתם. המסר העיקרי ביום זה הוא שמעשה טוב יכול להיות כל דבר- החל מחיוך לאדם ברחוב, הזמנה של קרוב משפחה לארוחת צהרים או ביקור בביתו של שכן קשיש ועד להתנדבות בפרויקטים למען החברה והסביבה כגון שיפוץ וצביעת מעונות יום והוסטלים, ניקיון חופים, מפגשים בין דוריים, ימי כייף לאוכלוסיות נזקקות, הקמת גינות קהילתיות ועוד. יום מעשים טובים הינו פרויקט הדגל של עמותת "רוח טובה", אשר פועלת כל השנה לחיבור בין אנשים המעוניינים להתנדב לבין עמותות וארגונים הזקוקים למתנדבים. בשנה שעברה כ- 2 מיליון תושבים בישראל יצאו להתנדב, כמעט כל הרשויות בישראל לקחו חלק, יחד על למעלה מ-1,900 חברות עסקיות. אלפי ילדים, בני נוער, חיילים וסטודנטים ומאות בתי ספר וגני ילדים, נרתמו ולקחו חלק. מדובר, למעשה, ביום שיא שמהווה דוגמא לאיך העולם שלנו יכול להיראות כל יום.

ואכן יש אנשים רבים, שלא מחכים ליום מיוחד כדי לעשות טוב למען הסביבה שהם חיים בה ולטובת הקהילה. אחת מהן היא גלי סיוון, שלפעמים זקוקה לקצת יותר מ 24 שעות ביממה, בכדי להספיק את כל הפעילות שהיא עוסקת בה.

סיוון (44) נשואה לדני ואמא לחמישה ילדים (22,21,20,14,8) עובדת מזה כשנתיים כמדריכה שיקומית בעמותת אנוש לבריאות הנפש. קודם לכן עבדה במשך 15 שנה כמפיקת אירועים. "הייתי בין עבודות ואז חברה הציעה לי להצטרף ל'אנוש'" היא מספרת "נכנסתי לעמותה ותכננתי שזה יהיה משהו זמני. אחרי שהתחלתי לעבוד הבנתי שמצאתי את המקום שלי, פשוט התאהבתי וזה הפך להיות הזמני הכי קבוע שיש".

.

מה את עושה במסגרת תפקידך?

"אני עובדת עם אנשים בתחלואה כפולה, כלומר, כאלה שמתמודדים עם בעיות נפשיות וגם עם התמכרויות לסמים, אלכוהול או הימורים. אני מסייעת בשיקום שלהם, אחרי שהם עוברים ניקוי מהחומרים. משם הם ממשיכים למסגרות בקהילה, ואני מלווה אותם בתהליך השיקום והחזרה שלהם לחיים נורמטיביים. נחשפתי בעבודה הזאת לעולם שלם שלא הכרתי עד כה ולמדתי המון על החיים".

כמו מה למשל?

"היום אני  מבינה שזה לא מובן מאליו לקום בבוקר ולתפקד 'רגיל'. זה יכול לקרות לכל משפחה, בכל מקום ולכל אחד, לאף אחד אין ביטוח. זה גרם לי לקחת דברים בפרופורציות, להסתכל על החיים אחרת. וגם לרצות לעזור יותר לאנשים ולהתנדב בהיקפים גדולים יותר. במהלך הדרך פגשתי הרבה מאוד אנשים טובים, שתמיד עוזרים ותומכים, וזה לגמרי מדבק".

 .

במסגרת עבודתה נחשפה סיוון למקרים לא פשוטים, רבים מהם מלווים אותה הלאה והיא ממשיכה לסייע גם הרבה אחרי שתפקידה הרשמי מסתיים. "פונים אליי הרבה מאוד אנשים מבולבלים. בני משפחה של מכורים, שלא יודעים למי לפנות ואיך להתחיל להתמודד ולטפל. אני מלווה אותם ומהווה חוט מקשר בינם לבין הגורמים הרלוונטיים" מסבירה סיוון. בחצי השנה האחרונה היא גם מתנדבת בעמותת 'לשם שמיים', עמותה יבנאית לנזקקים המסייעת להם בסלי מזון, תיקונים ושיפוצים. "עכשיו, יחד עם ינון צרפתי, אנחנו עובדים על מערך שלם לשיפור וייעול השירות בעמותה. העמותה עושה דברים מדהימים וחשוב לנו לנהל מערך בקרה ולתת מענה רחב וטוב יותר".

ואם זה לא מספיק אז סיוון גם מסייעת לחיילים ממשפחות מעוטות יכולות, לחיילים בודדים ולכאלה שנקלעים לקשיים כאלה ואחרים ומתנדבת גם ב'קפה הכי אחי', שמלווה גם הוא חיילים.

איך זה התחיל?

"זה התחיל כשהבנים שלי התגייסו לצה"ל. שלושתם היו ביחד במג"ב, ובעקבות כך נוצרו קשרים ביני לבין המפקדים. זה התחיל בחייל אחד, שלא יכולתי להישאר אדישה למצוקה שלו והמשיך משם לעוד ועוד חיילים שאנחנו מסייעים להם בכל מה שהם צריכים".

כמה זמן דורשת ממך כל הפעילות הזאת.

(צוחקת) "לא מדברים על זה. אני ממש לא סופרת, חיה 24 שעות בפול גז. לפעמים זה לא פשוט, אבל כשעושים מהלב לא מסתכלים על השעון ולא מפעילים סטופר".

איך מגיבים לזה הילדים והחברים?

"באהבה גדולה, כולם איתי. הפכנו את זה למשהו משפחתי, זה לא רק שלי והילדים תמיד איתי בכל דבר. החברים שלי כבר התרגלו שאני רותמת אותם לכל דבר, ונותנת להם זכות בשליחות הזאת. הופתעתי גם לגלות הרבה מאוד אנשים טובים באמצע הדרך. גם הרבה כאלה שאין להם עצמם, אבל הם יסייעו למרות הכל. לא צריך להיות מיליונר כדי לתרום ולעזור, צריך רק לב נקי וטוב".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה