עו"ד רומי קנבל: "מי שרוצה שווין מגדרי צריך לייצר אותו, לא רק לדבר עליו"



עו"ד רומי קנבל, המתמודדת לראשות מחוז מרכז של לשכת עורכי הדין ועומדת בראש רשימת 'לשכה חזקה' למחוז מרכז מתכוונת להוביל "שוויוניזם" בקרב עורכי הדין

קנבל, אחד השמות החמים ביותר במסגרת הבחירות ללשכת עוה"ד מככבת לאחרונה בשל ניסיון בלתי פוסק של מחנה ציון- בומבך שני עו"ד שחברו יחד ואשר מבקשים להביא לפסילתה עד כה ללא הצלחה מרובה.  מחוז מרכז הוא מחוז חדש שהוקם במהלך השנים האחרונות על ידי עו"ד אבי חימי, יו"ר לשכת עורכי הדין. קנבל הינה מועמדת בולטת אשר רצה לראשות מחוז מרכז עם  חימי בסיעה משותפת בהנהגתו בשם לשכה חזקה. חימי, קנבל והשותפים שלהם לדרך מתמודדים כאמור מול החבירה של בומבך-ציון. עד היום, הגישו בומבך-ציון שתי עתירות מנהליות כנגד קנבל, ככל הנראה על מנת לנסות ולפגוע בדעת הקהל החיובית ההולכת ומתעצמת כלפיה. קנבל אינה נרתעת, להיפך היא רק שואבת כוחות מהתומכים בשטח, לדבריה: "ההחלטות שהתקבלו לטובתנו בוועדת הבחירות של לשכת עוה"ד ובבית משפט הוכיחו כי העתירות נגדי כקנטרניות וכל מטרתן להסיט את מערכת הבחירות מלהיות מוכרעת בדרך דמוקרטית בקלפי".

קנבל הסבירה "בומבך ואמיר המתמודדים מולנו הבינו מהר מאד, כי חימי העמיד מועמדת ראויה וחזקה, בעלת כישורים ועשייה מוכחת בעולם המשפט ולכן עשו ועושים מאמצים רבים לפגוע בהליך הדמוקרטי והכל במטרה להטריד אותי ולהסיט תשומת ליבי מקמפיין הבחירות הנקי והדמוקרטי אותו אני מנהלת. לפני כשבועיים נדחתה עתירה ראשונה נגדי בטענה שהתחלתי את הקמפיין מוקדם מידי, שני שופטי מחוזי הציעו לציון אמיר למשוך העתירה אך הוא סרב לעשות כן. זאת, למרות שהצלחתי להוכיח כי יתר המועמדים ביניהם ציון אמיר התחילו קמפיין 3 חודשים לפני. בפס"ד ברור דחה ביהמ"ש העתירה תוך שהוא העביר מסר חד משמעי כי בחירות מנצחים בקלפי ולא בביהמ"ש. עוד לא יבשה הדיו על פס"ד אשר דחה העתירה אצה דרכו של ציון אמיר להגיש עתירה נוספת כנגדי והכל כחלק מניסיון לשבש את ההליך הבחירות הדמוקרטי ולהשפיע על דעת הקהל בדרכים לא ראויות ובאמצעות שימוש בעיתון יומי מסויים.

המתמודדים מול קנבל יראים ממנה ולא בכדי, היא האישה היחידה החדשה המתמודדת על תפקיד ראש מחוז בלשכת עוה"ד, להוציא את עו"ד תמי אולמן המתמודדת על כהונה נוספת כיו"ר מחוז חיפה לה חולקת עו"ד קנבל שבחים רבים. עורכות הדין אולמן וקנבל מתמודדות מול מתמודדים גברים בלבד לתפקיד של ראשי מחוזות. הייצוג הנשי הזעום יחסית בהנהגה של עורכי הדין בישראל הוא כנגד המצב שבו יש רוב של נשים חברות לשכת עוה"ד לעומת גברים העוסקים במקצוע. לדבריה של קנבל , חימי בניגוד לאחרים מדבר שוויון ופועל למען שוויון בכל הרמות. בדיקה מגלה כי למועמדים האחרים מול חימי אין נציגה אישה אחת המתמודדת על תפקיד ראש מחוז.

קנבל היא דמות מוכרת ומרכזית בקרב קהילת עורכי הדין בישראל, היא חברה בלשכת עורכי הדין, בעלת משרד מוביל בתחום דיני המשפחה והירושה. בהשכלתה קנבל היא בוגרת תואר ראשון במשפטים (UEA) בהצטיינות יתרה, תואר שני במשפטים מאוניברסיטת תל אביב והשלמות למאסטר מהאוניברסיטה העברית בהצטיינות. בנוסף היא נמנית על סגל ההוראה בפקולטה למשפטים במרכז האקדמי פרס, מכהנת כיו"ר ועדת ירושה ויו"ר ועדת הקשר בית הפרקליט, חברה פעילה בפורום משפחה של הוועד המרכזי של לשכת עורכי הדין ובצוות השתלמויות של פורום משפחה בלשכת עורכי הדין.

קנבל, בת 49, נולדה וגדלה במושב טל שחר, נשואה לאלרואי (56), עו״ד ורו״ח, ולהם שלושה ילדים; שירה (25) ביתו של אלרואי מנישואים קודמים סטודנטית למשפטים וניהל שנה שלישית באוניברסיטת ת"א, אהוד (20) סטודנט לרפואה שנה שלישית באוניברסיטה העברית ואלון (10). בשירותה הצבאי שירתה כקצינת ת״ש ובהמשך כמפקדת קורס קצינות ת״ש, שימשה כמנהלת לשכתו של האלוף דני יתום בתפקידו כראש אגף התכנון בתקופת מלחמת המפרץ ובתפקידו כאלוף פיקוד מרכז בימי האינתיפדה השניה.

לראשונה בתולדות הלשכה – מתקיימות בחירות לראשות מחוז מרכז. קנבל עומדת כאמור בראשות רשימת סיעת 'לשכה חזקה' לוועד מחוז מרכז, הרשימה היא רשימה מגוונת המורכבת מעו"ד אנשי עשייה מובילים ערכיים שפועלם ותפיסת עולמם מביאים לידי ביטוי את הדרך שבכוונתי להוביל במחוז מרכז.  עו"ד ברשימה הינם פסיפס אנושי איכותי המרכיב את מחוז מרכז, עו"ד ותיקים וצעירים, נשים וגברים, עו"ד מהמגזר הציבורי והפרטי, אך בעיקר אנשי מקצוע ועשייה ראויים המשקפים את פני החברה היפה שלנו שהדבר הבולט בכל אחד ואחת מהן הוא הרצון העז לפעול לטובת ציבור עורכי הדין. ברשימה של עו"ד קנבל תושבים רבים מהעיר יבנה, גדרה והסביבה.

משפחת קנבל בסיום קורס קצינים

בחירות ראשונות בלשכה לראשות מחוז מרכז

הבחירות הקרובות הן הבחירות הראשונות בהן יערכו בחירות לראשות מחוז מרכז מחוז המחבר את עורכי הדין הממוקמים בין חדרה לפאתי גדרה, להוציא עורכי הדין היושבים במחוז תל אביב. לדברי קנבל, המרחק הגיאוגרפי שהיה לחיסרון יהפוך ליתרון. נחבר את כולם. נחזק את ה"ביחד". נעצים את הכוחות הטובים במחוז ונפתח גאוות יחידה שתמונף בכל העוצמה.

עו"ד קנבל מודעת לאתגר הניצב לפניה כראשת מחוז מרכז של לשכת עוה"ד, לדבריה " מחוז מרכז הוא בעל מאפיינים יחודיים, כמחוז השני בגודלו ביחס למספר עורכי הדין וכמחוז המשתרע על השטח הגאוגרפי הגדול ביותר. המחוז שלנו יהיה מחוז און-ליין. מחוז מקוון בו ימי העיון, ההשתלמויות המקצועיות, אירועי התרבות וההעשרה יונגשו באמצעות אפליקציה ייעודית לעורכי הדין. מחוז און-ליין יאפשר לכל עורך דין להצטרף בלחיצה אחת פשוטה אל העולם המקצועי העשיר והמגוון שהמחוז יציע, מכל מקום ובכל זמן.

קנבל מבינה גם את תפקידה החשוב של לשכת עוה"ד ומחוזותיה על מנת לשרת את עורכי הדין החברים בו. קנבל מתכוונת להמשיך במשימה אותה התחיל עו"ד אבי חימי ולבנות בית פרקליט למחוז לרבות הקמת שלוחות בערים המרכזיות, אשר יהוו אבן שואבת לציבור עורכי הדין. בנוסף, קנבל מתחייבת לקדם שורה של מיזמים שיהפכו את המחוז לכזה שיידע לתת מענה יעיל והולם לכל עורך דין בכל דבר ועניין. בכוונת קנבל להציג אמנת שירות ברורה שתחייב את נותני השירותים במחוז מרכז לעורכי הדין במחוז זה.

קידום מעמד האישה בלשכת עורכי הדין

לשכת עורכי הדין מונה כיום כ-80 אלף עו"ד שרובן הן עורכות דין. בפועל הנהגת ומוסדות הלשכה אינם משקפים את האחוז הגבוה של עורכות הדין מקרב העוסקים בלשכה, במצב הקיים עדיין לשכת עורכי הדין היא בעלת רוב גברי מובהק. כך, למשל, עד היום למעט שני מחוזות בלבד, לא כיהנו נשים בתפקיד ראשי מחוזות. קנבל מסבירה כי בדיקה נוספת שנערכה מטעמנו מצאה, כי על אף שבתוך מחוז מרכז (שעד לא מזמן נכלל תחת מחוז תל אביב) נכלל מיעוט לא מבוטל מהמגזר הלא יהודי, הרי שגם מיעוט זה אינו בא לידי ביטוי ביחס למספר החברים במוסדות הלשכה.

לדברי קנבל "אני מעוניינת להניע ולקדם במחוז מרכז השקפה "שוויוניסטית" באמצעות מתן ייצוג הולם וייצוג מגדרי זהה, לצד היכולות האישיות של כל אחד ואחת מכלל המגזרים השונים המרכיבים את חברי לשכת עורכי הדין. לשם כך מעוניינת קנבל לגבש כללים ברורים באשר לנוכחות ולייצוג עורכי דין בכנסים ו/או בהשתלמויות, מתוך שאיפה כי לא יהיה פער מגדרי ביחס לזהות המשתתפים עצמם.

יוזמה נוספת שמעוניינת עו"ד קנבל לקדם היא מינוי גורם במחוז מרכז שיעניק ייעוץ אישי לעורכות הדין, בכדי להבטיח תשלום שכר הוגן ושווה לעורכי דין, זאת מתוך מטרה למנוע פערי שכר על רקע מגדרי. בנוסף, קנבל מתכננת להקים ועדה מייעצת לראש המחוז בענייני קידום מעמדן של עורכות דין, אשר תפקח על ההתנהלות וההתייחסות למעמד הנשי בקרב מוסדות ציבור ובקרב חברות ומשרדים פרטיים. תשומת לב וחשיבה תנתן גם לאוכלוסיות מוחלשות ולעורכי דען אשר נקלעו למצוקה כלכלית ושאינה כלכלית. לסיום קנבל מאמינה כי סיעת לשכה חזקה בראשות חימי היא הדבר אשר יחזק את תפיסת מעמד לשכת עורכי הדין בקרב הציבור. קנבל בטוחה כי ציבור עורכי הדין ידע לעשות הניתוק בין הקמפיין הנגטיבי אותו מנהל הצד השני כנגד ראש הלשכה עו"ד אבי חימי וחברי הנבחרת ויצביע בעבור כלל המועמדים בסיעת לשכה חזקה אשר המשותף להם הם סל הערכים הבנוי מתרומה מוכחת לציבור עורכי הדין עשייה לטובת הציבור, ענווה, יושרה וצניעות.

קישור לאתר של רומי קנבל: https://voteromy.com/media


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה