"יבנה התפתחה בקצב ראוי לציון"



הוא שירת בתפקידים בכירים בחיל האוויר, היה שלוש שנים מנכ"ל עיריית יבנה, ומשם המשיך לעשות חיל במגזר הפרטי והציבורי. תת-אלוף (במיל') חיים מסינג, הגיע ליבנה לפני 30 שנה, מסתכל על הדרך שעברה העיר בסיפוק ומצטרף לרשימת "יבנה שלנו"

.

שנים ארוכות שירת חיים מסינג בחיל האוויר. הוא השתחרר בדרגת תת-אלוף, כשבתפקידו האחרון היה מפקד המכללה הטכנולוגית של חיל האוויר, מהגדולים בבסיסי צה"ל. "השירות שלי אופיין בתפקידי ניהול בכירים" הוא מספר "במסגרת התפקיד האחרון זכיתי לפרס  החינוך, שניתן לי על צורת הטיפול בקבוצות חניכים שנועדו לנשירה, אך ולבסוף סיימו עם תעודות בגרות או תעודות טכנאים והנדסאים". כיום הוא עדיין נמצא בשירות מילואים פעיל בחיל האוויר, בתפקידים בכירים ורגישים.

חיים, נשוי לאורנה, תכשיטנית במקצועה, אב לשני בנים וסבא לחמישה נכדים. הוא דירקטור מוסמך ומאמן אישי בכיר, ובעל תואר MBA   במנהל עסקים.

את כל הניסיון הניהולי והפיקודי שצבר בחיל האוויר, הוא הביא גם לעבודה בעיר יבנה כששימש במשך שלוש שנים כמנכ"ל עיריית יבנה. "בתקופה זו שמתי דגש על הדברים שהיו חשובים לי. החל מטיפול בניקוי העיר, בבאסטות ומבנים לא חוקיים. עד לבניית תכנית עבודה ראשונה בעירייה וייצוב הגרעון הכספי גדול, ובהמשך קיבלה העיר גם הכרה של משרד הפנים בניהול מצטיין" הוא אומר.

ליבנה הגיע חיים לפני כ- 30 שנה, אבל תפקידיו הציבוריים לא נעצרו בעיר. לאחר שסיים את תפקידו כמנכ"ל העירייה, הוצע לו למלא תפקיד של מנכ"ל הרשות הלאומית למלחמה בסמים ובאלכוהול במשרד ראש הממשלה, לצדו של ראש הממשלה דאז אריאל שרון ז"ל.  מסינג לא מסתיר את גאוותו על כך שבכל שנה, הוא היה מגיע לנאום באו"ם כנציג מדינה המהווה דוגמא להתנהלות מוצלחת עם סוגיות אלה.

אחרי קדנציה ארוכה של שבע שנים עבר למגזר הפרטי לחברת אורמת, תחילה כראש מנהלת של הפרויקט הגדול בעולם בתחום האנרגיה באינדונזיה ובהמשך סמנכ"ל בתחומי האיכות והאמינות.

בתום חמש שנים בתפקיד הוא חזר למגזר הציבורי הפעם לקרן קיימת לישראל, שם ניהל את המרחב המרכזי של הקרן, ניהול תקציבים גדולים ופרויקטים מורכבים.

מה ההבדל בין יבנה אליה הגעת לפני 30 שנה ליבנה של היום?

"הגענו ליבנה לפני כ 30 שנה והצטרפנו לפרויקט של השכונה האזרחית. לקחתי חלק בעיצוב המקום כחבר בוועד השכונה. תראה, יבנה של אז הייתה מועצה קטנה, ללא מקומות בילוי, חברה או עסקים. תקופת עבודתי בעירייה התאפיינה בדגש על הטמעת מנהל תקין לרשות. דגש שבא לידי ביטוי בלימוד והובלת המנהלים לבניית תכנית עבודה, שתיתן מענה גם לגרעון הגדול בתקציב וגם ליישום התנהלות תקינה על בסיס תכנית העבודה ובקרה צמודה. במקביל נפתח המוקד לטובת הציבור, החלו להבנות בתי ספר, מוסדות ציבור וחשיפה לתוכניות ממשלתיות, תוך השלטת סדר בעיר לטובת התושבים".

איזה שינויים עיקריים אתה רואה בעיר?

"מאז ועד היום יבנה התפתחה בקצב ראוי לציון והבא לידי ביטוי בהגירה החיובית של עשרות אלפי תושבים חדשים לעיר ובניית מוסדות ציבור ותרבות מהמתקדמים במדינה. אני חייב לציין שלא אחת אני נחשף להתפעלות של תושבי חוץ שמגיעים לעיר ויש גם הרבה מאוד בנים חוזרים, שבאים לבנות כאן משפחות ולגדל ילדים".

ומה אתה עונה לאלה שאומרים שהעיר תקועה?

"כל בר דעת, המתגורר בעיר, יודע את האמת. עם עובדות לא ניתן להתווכח וכל ניסיון לעיוות האמת לא יצלח. תושבי העיר נבונים, מכירים ורואים את הנעשה לרווחת התושבים ולפיתוח העיר יום יום שעה שעה וכך אמשיך לעשות עם חבריי לסיעת יבנה שלנו".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה