בגיל 70 דניאל מתיווך דניאל הגשים את חלום ילדותו לשחק בתיאטרון



באירן בגיל נוער שיחק בתיאטרון, עלה לישראל נפצע בגולני, גויס למוסד ופעל באירן, התגייס למשטרה ובגיל 70 חלומו התגשם והוא משחק בתיאטרון ומופיע בכל הארץ המבוגרים של מתנ"ס שז"ר

לא בכל יום יוצא לאדם להגשים את חלום הילדות שלו. מי שכן הגשים את חלומות הילדות הוא דניאל שמסיאן 70 מיבנה בעל משרד התיווך דניאל. "נולדתי באירן כילד אני זוכר שכולם הלכו עם חליפות ועניבות אנחנו 13 אחים ואחיות ובשנת 48 החלטנו לעלות לישראל. הגענו לטהרן ושם חיכנו עשר שנים כי העלו קודם כל את הצעירים, ההורים שלי היו מבוגרים. נשארנו והמתנו שיגיע תורנו. הייתי פעיל בתנועת החלוץ שם למדנו עברית ועשינו פעולות נוער עשינו תיאטרון והופענו בהצגה על אחשורוש בשפה העברית. כבר כילד מאוד אהבתי את תחום המשחק. אמרתי שיום אחד כאשר אהיה בישראל אני אגשים חלום כפול להיות לבוש מדים בישראל ולהיות שחקן תיאטרון". מספר לי דניאל את סיפור חייו. "בשנת 58 הגענו ליבנה אני הסתובבתי עם חליפה ועניבה והילדים צחקו עלי. יבנה של אז הייתה משפחה אחת גדולה היה לנו מועדון שכל חבר שילם לירה מי שלא היה לו לא יכול להשתלב בפעילות, שיחקנו כדורגל, כדורסל וכדורעף כמו כן, העלנו הצגה בשפה הפרסית הופענו בכל מקום בארץ ששם היו עולים מפרס. הופענו ביבנה, אשקלון ובמקומות שונים זו הייתה תקופה יפה אבל הכל התפרק כי לא היה מי שיממן אותנו אנחנו מימנו את ההצגה כך שבגלל חוסר מימון המועדון נסגר". אומר דניאל ועיניו בורקות כאשר הוא נזכר בתקופה הזאת. "לאחר מכן התגייסתי לצה"ל ושירתי כלוחם בגולני נפצעתי בראש סיימתי את השירות ויצאתי לאזרחות".

 מה עשית לאחר שחרורך מצה"ל?

רציתי לעבוד, עבדתי בבניין ולא היה מאושר ממני אבל, אז התחיל המיתון אני לא דיברתי טוב עברית השתוללתי כי רציתי לעבוד חשבו שאני עושה בלאגן ישבתי במעצר אז אמרתי לעצמי תראה מה קרה בגלל שלא הבינו אותי אני יושב במעצר ואמרתי לעצמי ברגע שאני יוצא מפה אני רוצה להיות שוטר בכדי למנוע מאחרים מה שעבר עליי.

 גייסו אותך למוסד?

אני ועוד כמה בחורים מאירן נפגשנו עם קצין מהמוסד שרצה שנצא לשליחות באירן. עברנו מבחנים ומהר מאוד מצאתי את עצמי מטייל בטהרן כאיש עסקים עם רכב ונהג, בית ענק עם בריכת שחייה. ככה חייתי במשך 3 שנים עד שיום אחד פגש אותי קצין משטרה איראני חיבק אותי ושאל אותי מה שלומך דניאל שמיסאן. אנחנו יודעים מי אתה מתי אתה בא אליי לשיחה? אמרתי לו יש לי סידורים בערב אני אקפוץ אלייך. הגעתי הביתה הרמתי טלפון וסיפרתי מה קרה, אמרו לי תתכונן אתה יוצא לישראל בעוד שעתיים וכל היה.

 מה קרה לאחר שהגעת לישראל?

דניאל שמסיאן

כמו שחלמתי התגייסתי למשטרה בהתחלה הייתי בסמויה עם בגדים אזרחיים עבדתי שם כ-5 שנים ואז עברתי לכחולה שם שירתי בכל התפקידים. הייתי סייר, משטרת התנועה, חוקר, בילוש ושוטר קהילתי לא הסכמתי לשרת כשוטר במעצר ובהוצאה לפועל זה היה קו אדום עבורי.

 היו פרשיות גדולות שהשתתפת בהם?

אני שירתי בתחנת אשדוד 15 שנים לאחר מכן שירתי בגדרה, יבנה ק.עקרון ועוד.. השתתפתי בתפיסתו של האנס הידוע שלמה חלווה תפסתי רוצח שרצה לברוח דרך נמל אשדוד עליתי עליו ועצרתי אותו.

שמעתי שתפסת שודד על חם?

כן היה שוד ברובע ו' שודד נכנס לחנות תכשיטים במהלך השוד השודד ירה בבעל החנות הגעתי עם הניידת נכנסתי לחנות התנפלתי עליו גברתי עליו והוצאתי ממנו את האקדח. השודד נלקח למעצר.

 וגם תפסת שני אנסים?

יום אחד שני בחורים השתכרו הם ראו תיירת יפה לקחו אותה בכוח לאחד הבתים ושם אנסו אותה. היו צעקות בדירה ובשעה 4 לפנות בוקר כאשר השכנים התקשרו הגענו לדירה עצרנו את 2 האנשים ושחררנו את הבחורה המפוחדת.

 יצא לך להציל גם אדם ממוות?

יום אחד בחוף הים בחור שתה יותר מדי הוא התמוטט הניידת שלי הייתה במקום רצתי אליו וראיתי שהמצב קשה התקשרתי למד"א לא חשבתי פעמיים התחלתי בהנשמה מפה לפה לא הפסקתי עד שהגיעו כוחות מד"א שפינו אותו לבית החולים מאורח יותר נודע לי שהרופאים אמרו שמה שהציל אותו זה ההנשמה שלי.

 ומה השמועה שהפכת גם למיילדת?

 (צוחק) כן אז היה בעיר רק אמבולנס אחד שהיה בבית החולים ואישה כרעה ללדת הגעתי עם הגיפ המשטרתי השכבנו אותה כיסיתי אותה בשמיכה שהייתה בגיפ וצעקתי לנהג לנסוע לבית החולים. נזכרתי באימא שלי עזרתי, לאישה ללדת את ביתה כשהגענו לבית החולים התינוקת הייתה בחוץ מה שנותר להם הוא לחתוך את חבל הטבור. על כך קיבלתי מאוחר יותר צל"ש מהמפכ"ל.

 מה קרה עם המילואימניק שחזר הביתה ומצא את אשתו עם החבר שלו במיטה?

אדם ששירת במילואים הגיע לביתו והופתע למצוא את אשתו שוכבת עם החבר הכי טוב שלו הוא לא חשב פעמיים דרך את התת מקלע שלו ורצה להרוג אותם. התחלתי לדבר איתו דרך החלון דיברתי על ליבו והוא התחיל לבכות ביקשתי ממנו שייתן לי להיכנס לבית ושיכוון אליי את הנשק, הרגעתי אותו הוא פתח לי את הדלת נכנסתי וישבתי לידו אמרתי לו תאמין לי אני מבין אותך אבל מה יעזור לך אתה תשב כל החיים שלך בבית הסוהר. הוא התחיל לבכות חיבקתי אותו ולאט לאט לקחתי את הנשק ממנו.

מתי השתחררת מהמשטרה?

יצאתי לגמלאות ב-1996 לאחר 30 שנות שירות רציתי לשנות אווירה ידעתי שאני הולך לעסוק בנדל"ן. בצהריים אכלתי ארוחה עם אשתי ובתי בירושלים ואחרי הצהריים כבר ישבתי במשרד הזה ביבנה

 למה דווקא נדל"ן?

(צוחק) אני עסקתי 30 שנה בנדל"ן קניתי/מכרתי שטחים ובתים גם כשהייתי שוטר זה בדם שלי. כל האחים שלי הפכו לסוחרים כך שבאופן טבעי הבנתי שאני פותח משרד תיווך.

 תגיד הדירות עוד ירדו?

בשנתיים האחרונות הייתה עלייה ולאחר מכן ירידה במחירי הדירות לדעתי הדירות ימשיכו לרדת אבל בקצב איטי מאוד.

 איך הגעת להיות שחקן תיאטרון?

לפני כשנתיים קראתי ביבניתון כי המתנ"ס מחפש אנשים מבוגרים לתיאטרון שפשפתי את העיניים כי אמרתי בעבר לילדים שלי אולי אהיה שחקן בגיל 70. הגעתי למתנ"ס ואכן התברר לי שאני הולך להגשים חלום ולהפוך לשחקן ותיאטרון.

 איך המשפחה הגיבה?

תבין. המשפחה שלי מאוד ליברלית. האישה והילדים מפרגנים אפילו היו בהצגה, הנכדים עדיין לא אני מאמין שבעתיד כשימלאו להם 18 גם הם יבואו לראות את סבא מופיע על הבמה.

 איך קוראים להצגה?

"ליזיסטרטה 2000" היא מיועדת למבוגרים מעל גיל 18, ההצגה עוסקת במשתה פרס ומה שקורה שם, היא הצגה נפלאה. הופענו עם ההצגה ביבנה ובתחרות בצוותא בתל-אביב והגענו למקום 6 בארץ מתוך 27 ערים. עכשיו אנחנו עוסקים בהעלאת הצגה אחרת אני נהנה מאוד מכל רגע ורגע שאני מופיע על הבמה.

מה אתה מרגיש כאשר אתה על הבמה?

אני נהנה לעלות על הבמה וברגע שאני יורד מהבמה אני חש סיפוק רב כאשר אני שומע את מחיאות הכפיים של הקהל לפי כך אני יודע שההצגה הייתה טובה.

 עד מתי תמשיך להופיע?

עד בלי סוף, אין לי כוונה לרדת מהבמה בשנים הקרובות אני נהנה מכל רגע.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה