מאות בוגרי בני עקיבא השתתפו בכנס 40 שנה להקמתו של הסניף ביבנה



ביום חמישי האחרון התקיים בהיכל התרבות ערב בוגרים לציון 40 שנה' להקמת סניף בני עקיבא ביבנה. היו שם חגיגות, נוסטלגיה וגם קראו פרק תהילים להחלמתו של ישראל רפאל בוגר הסניף.

התנועה נוסדה בחורף התרפ"ט (1929) בירושלים על ידי יחיאל אליאש, באותה עת צעיר בן 21, וכן מנחם חרובי וגורמים נוספים מהפועל המזרחי. בל"ג בעומר. בשנת תרצ"ד שלח הראי"ה קוק מכתב ברכה לכינוס מדריכים ובו כתב: "יקירי לבבי חברי בני-עקיבא עז לכם ויפעת נשמה ממקור ישראל. חביבי ממעמקי הלב הנני שולח לכם את הבעת הוקרתי לכינוסכם היקר". סמוך להקמתה הצטרף לתנועה הרב משה צבי נריה, שנחשב מאז לרב התנועה הוא חיבר את המנון התנועה ב-1932 וככלל, התווה את דרכה החינוכית-תורנית-אמונית. "תורה ועבודה".

תנועת בני עקיבא פועלת ביבנה כבר כ40 שנה כיום בסניף מתקיימות פעילויות חינוכיות וחווייתיות כל ימות השבוע כשהמרכזית מתקיימת בשבת בה מתכנסים למפקד, מתפללים מנחה, משתתפים בפעולות על פי שבטים, מתפללים ערבית ועורכים הבדלה. מידי תקופה יוצאים החניכים למחנאות ושבתות ברחבי הארץ.

את הסניף ביבנה הקים עזרא שאלתיאל קצת אחרי מלחמת יום כיפור, אחרי ההבנה שעם ישראל צריך אנשים בעלי מוסר ואמונה שמצד אחד יפעלו ללא הפסק למען עם ישראל ומצד שני לא ישכחו מאין הם באים ולאן הם הולכים. אחרי עזרא נכנס ציון הדר (כן,כן הצלם הידוע) לנהל את הסניף, בזכותו יש לנו כ"כ הרבה תמונות מהתקופה ההיא... סניף יבנה ידוע בבוגרים שבו, אנשים בני 50 ומטה שהם חלק בלתי נפרד מהפעילות בסניף, דוגמא טובה היא אבנר מזוז ומיקי מוסאי, שני בוגרים של הסניף שהקימו משפחות, התקדמו בחיים ועדיין הסניף הוא מרכז חייהם, מיקי ואבנר עובדים יחד על מנת שלא יחסר כלום בסניף, הם הגבאים, הגננים, הבנאים, השיפוצניקים, ובעצם מה לא. 

הרעיון לעשות ערב בוגרים הגיע דווקא משתי בנות שירות המתנדבות בעיר שיר אפטקר (רכזת חבריא ב') ואוריה תעסה (הקומונרית). 

שיר: "יום אחד כשפעלנו בתיכון הראתה לנו אחת המזכירות סרטון של ערב בוגרים 50  שנה לסניף שדרות, ישר חשבנו על הרעיון לעשות ערב בוגרים לסניף יבנה, כי למי אם לא הסניף הזה מגיע שירימו לכבודו אירוע כזה, הכרנו את האוכלוסייה וידענו שההיענות תהיה גדולה, סניף יבנה זה ממש משפחה"

אחרי שבנות השירות העבירו את הרעיון הלאה הסניף נרתם במלוא הכוח ואיתו גם הבוגרים חבריא ב' ובנות השרות להרמת הערב. הסניף פתח קבוצה בפייסבוק "40 שנה לסניף יבנה" שהגיע עד 350 חברים שהעלו תמונות וסרטונים. בוגרי הסניף הגיעו מכל חלק בארץ כדי להיות נוכחים באירוע המרגש.

לערב נוסטלגי זה הגיעו מכל רחבי הארץ כ 300 בוגרים ובוגרות קומונרים וקומונריות מדריכים ומדריכות מכל הזמנים. הבוגרים התכנסו למפגש חברים והעלאת זיכרונות בלובי היכל התרבות שבו הוגש להם כיבוד עשיר ושתייה חמה והוצגו תמונות נוסטלגיה מכל הזמנים.

לאחר מפגש החברים התקיים ברחבת היכל התרבות מופע דגלנות  שהרימו בנות חבריא ב' שלאחריו נכנסו כולם לאולם ההיכל להמשך הערב בו הם נהנו מהקרנת סרטונים עם תמונות מהתקופה של הקמת הסניף ועד היום. הוקרנו גם סרטונים על בוגרי סניף ספציפיים וסרטון שחבריא ב' (החבר'ה היותר צעירים 16-18) ערכו לכבוד האירוע. לאחר מכן נשאו דברים הרב מאנע וראש העיר מר צבי גוב ארי שדיברו בשבח התנועה ופועלה בעיר ובכלל.

מיד לאחר שסיים ראש העיר את דבריו  ציפתה לאורחים הפתעה משפחת דהן (כ6 מחברי התנועה בגליאי 15-30) היו פעילים וחלקם עדיין מדריכים בסניף הכינה הפתעה במיוחד לערב זה ועלתה לנגן  שיר שעליו הם עבדו במיוחד לכבוד הערב.

לאחר מכן התקיים קטע קישור מצחיק שהציגו שני חברים מחבריא ב'. כשסיימו עלה עזרא שאלתיאל מקים הסניף לדבר והעלה זיכרונות  מרגשים. חולקו זרי פרחים לעזרא שאלתיאל לרב סעדיה שמלווה את הסניף כבר שנים וילדיו הם בוגרי התנועה, לאבנר מזוז ולמיקי מוסאי שאת פועלם הרב כבר פירטנו לחבר מועצת העיר אלי מזוז שגם הוא בוגר הסניף ומסייע לו רבות ככול שניתן וכן לשיר רכזת חבריא ב' ולאוריה הקומונרית שמלבד הזר שקיבלו הפתיעו אותן משפחות הסניף והעניקו להן שי על שנתיים של שרות לאומי מכל הלב .

לקראת סיום הערב קראו החברים פרק תהילים להחלמתו של ישראל רפאל פרגי בוגר הסניף בצפייה שיחלים ויחזור לאיתנו. התקיים מפקד בוגרים וכולם שרו את המנון התנועה את ה"תקווה" ואת "אני מאמין"  כשיצאו מהאולם חולקו לאורחים תמונות על מגנטים שצולמו במהלך. לחברים היה ממש קשה להיפרד והם המשיכו לשוחח על קפה ועוגה עד שהנהלת ההיכל נאלצה לבקש מהם לעזוב. ממש לפני שעזבו התכנסו כולם לתמונה משותפת שצילם ציון הקומנר (היום הצלם). שמענו שלמרות שהאירוע הסתיים יצאו רבים מהבוגרים לשבת במסעדת "המרפסת" בעיר שכן לא כל ערב נפגשים חברים לאחר שנים כה רבות.  


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה