נדב כהן דמות מוכרת בעולם הכלבנות. עד לפני שנה שירת ביחידה מיוחדת המאלפת כלבים לתפיסת מחבלים ולמציאת חומרי נפץ.

לאחר שירות קבע, נדב החליט שהוא ממשיך בעולם האילוף כלבים, ופנה דווקא לצד היותר הומני ופחות אגרסיבי ותוקף.

נדב עבר השתלמויות של טיפול בעזרת כלבים, רכש ידע וניסיון לאורך תקופה ארוכה. "נפגשתי עם אוכלוסיות יוצאות דופן, אנשים עם פיגור קשה- אוטיזם, נערים עם בעיות קשב וריכוז, ראיתי כיצד כלבים תורמים ועוזרים לנוער בסיכון לחזור אל הגרעין החברתי. "

למרות עברו הצבאי של עבודה עם כלבים גדולים ואגרסיביים, נדב החליט שהוא משנה את שיטות האילוף ומתאים אותה לאילוף כלבי בית: "אם צורת האילוף מתבצעת בצורה נכונה, אפשר להגיע לתוצאות מדהימות עם הכלב וכמובן גם עם האדם אשר איתו. לא פעם ראיתי כיצד ילד כביכול "מופרע", שסגל ביה"ס כבר התייאש ממנו וההורים כבר לא יודעים מה לעשות איתו וכבר הרימו ידיים, אך כאשר התחלתי בתהליך של אילוף הכלב בנוכחות הנער ונתתי לנער דגשים כיצד להסביר לכלבו את הפקודות רגליי, שב, ארצה  ושאר פקודות האילוף, הנער הבין שבכדי לאלף את כלבו, הוא חייב להיות רגוע ושליו וזה מיד השפיע  על  הנער. הוא העתיק את כללי האילוף גם לחיים וכיום הנער אחרי בגרות מלאה ועובר מיונים לאחת מהיחידות  המיוחדת בצה"ל.  על פי הידע והניסיון של נדב, אילוף כלבים זאת תרומה ענקית לבית . מעבר לזה שהכלב כבר לא יעשה את צרכיו על הספא, כל המשפחה מקבלת חיה אוהבת שמעניקה אהבה ללא תנאים. בנוסף הוא אומר, שככל שהילדים יותר קטנים, הם צריכים לחוות כלב בבית, זה נורא חשוב ליכולת פיתוח הקשרים שלהם בעתיד. "אני נהנה לאלף כלבי בית יותר מאשר כלבי תקיפה זה ברור ,באילוף כלבי בית אתה גם תורם לאדם אשר נוהג את הכלב. הרי לא סתם אומרים שהכלב הוא הראי של האדם".

הצלחנו לחלץ מנדב כמה טכניקות אילוף למתחילים:

 "תחילה יש  להבין את שפת הכלבים, יש הרבה אנשים שנורא מתלהבים שהכלב קופץ עליהם ומלקק אותם ברגע שהם נכנסים הביתה, כלב מקורו בטבע ובטבע מי שמלקק זאת האמא או האבא שהם המנהיגים במשפחה. אז נכון שזה נורא נחמד וכיף שהכלב קופץ ומלקק אותך, אבל צריך להבין שזה מצב לא תקין שהכלב חושב שהוא המנהיג שלך ולכן במקרה כזה, הדבר הראשון שצריך לעשות כדי למנוע את הקפיצות והליקוקים זה לסמן לכלב עם האצבע לא, לעמוד במקום ולא לזוז. צריך לתרגל את הסיטואציה הזאת כמה פעמים עד שהכלב יבין. אילוף דורש התמדה והשקעה ולכן כל משפחה שאני מדריך, אני מלווה אותם לתקופה קצרה ולבסוף אתה רואה את השינוי שנעשה בכלב ובאדם".

 

שיעור האילוף מתבצע בבית המשפחה, אורך כ-60 דקות והמחיר הוא שווה לכל נפש.

"נפגשתי עם הרבה כלבים והמון בעיות של כלבים מכלב שנושך קרסוליים של אנשים ועד כלב שמרוב התלהבות משתין על עצמו, כל מפגש עם כלב חדש הוא חוויה" .

נדב כהן 054-5835447


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה