בזכותם של מתנדבים ותורמים, נחנכה בשבוע שעבר בבית ''אנוש'' ביבנה חממה טיפולית, לרווחתם של כ-25 תושבים המתמודדים עם מגבלה נפשית. זהו סיפורם של מתנדבים תושבי יבנה שעושים למען האחרים מכל הלב והנשמה.
על אנשים טובים באמצע הדרך!!

בית ''אנוש'' ברחוב הגלבוע בשכונת נאות-שז''ר נחנך בחג החנוכה אשתקד בסיועה של עיריית יבנה. המבנה ששימש בעבר כגן ילדים עבר ''הסבה'' והפך למועדון יפהפה באווירה נינוחה ונעימה. 

את המקום הפסטורלי מפעילה עמותת "אנוש" מיבנה, בראשותו של תושב העיר, חי בן-ישראל. העמותה הפועלת לרווחתם וזכויותיהם של מי שמתמודד עם מגבלה נפשית ומסייעת לפגועי נפש בתהליך ההשתלבות בקהילה. בסניף המקומי פועל מועדון חברתי ופעמיים בשבוע מתקיימת בו פעילות לאימהות מתמודדות ממוצא אתיופי. העמותה מופעלת בעיקרה על-ידי כ-15 מתנדבים המסייעים בפעולות חברתיות, שיחה אישית עם המתמודדים ובסיוע בשילובם בקהילה.

בשבועות האחרונים הפך המקום לפינת חמד של ממש. מתנדבים ותורמים, בעבודה משותפת, הצליחו להביא לחידוש המקום ושינו את פניו. בחצר הוקמה גינה מטופחת עם פרחים, צמחי נוי, מערכת טפטפות ודשא סינתטי. המבנה עבר שיפוץ, משטח פרקט הונח על הרצפה וריהוט חדש הפיח בו חיים חדשים. גולת הכותרת היא חממה טיפולית עשירה בצמחים שהוקמה בחצר ונתרמה על-ידי חברת ''סולי חממה'', רעיון שנולד במטרה לסייע לשיקום המתמודדים. הרעיון העומד מאחרי היוזמה הוא לאפשר למתמודד להשתקם בהיבטים חברתיים, תעסוקתיים ואישיים, זאת בסיוע וליווי צוות הדרכה מקצועי. בחצר המבנה הקימו המתנדבים גינה טיפולית עשירה בצמחים ובעצים רבים.

יו"ר אנוש, חי בן-ישראל מסביר כי "בסיוע תורמים רבים מהקהילה המקומית הקמנו גינה טיפולית הכוללת חממה משוכללת עם מערכת השקייה מתקדמת וצמחים רבים כדי לתת למתמודדים את היכולת לגדל בעצמם, בעבורם ועבור הקהילה צמחים, תבלינים, ירקות ופרחים". בן-ישראל, שפרש מצה"ל בדרגת אל"מ (מיל.) ומתגורר בשכונה הצבאית מספר: "הגעתי לאנוש לפני מספר שנים לאחר שחבר מתנדב פנה אליי, ויחד ייסדנו את המועדון מחדש. קיבלנו תמיכה גדולה מאד מראש העיר שהסכים להקצות עבור העמותה גן-ילדים שכבר לא היה בשימוש. יחד עם תורמים הפכנו את הגן לבית".

על האנשים שלמענם הוקם המקום הוא אומר "חשוב לנו שיידעו שהמתמודדים הם אוכלוסייה כמוני כמוך, שכתוצאה מאירועים שונים בחייהם חוו בעיות נפשיות ובחלק מהזמן ממשיכים לקבל את הטיפול הפסיכיאטרי. אנו מנסים לתת את הפן השיקומי ואני קורא למתנדבים נוספים בכל תחום - יצירה, אומנות ועוד להצטרף אלינו".

גיגי נבון, תושב יבנה וגימלאי של משטרת ישראל הוא אחד המתנדבים הבולטים בסניף. חבריו מספרים כי גיגי ממש נשבה בקסמם של המתמודדים: "ההתנדבות במקום מושכת הן נפשית והן מנטאלית. באופן יחסי אני מתנדב כאן תקופה קצרה וממש נפעם. לקחנו את המבנה והפכנו אותו לבית חם עבור המתמודדים".  נבון מתנדב הרבה שנים בקהילה ומוכר לרבים כמספר סיפורים. "הסיפוק הכי גדול זה המשוב והאהבה מהמתמודדים. לדעת שאנחנו יכולים לתת ארוחה חמה, פעילות חברתית, יחס אישי ובית חם לאנשים ובסופו של יום לעזור להם להשתלב בקהילה. אנחנו חבורה מלוכדת של מעט מתנדבים ואני קורא לחברים נוספים לבוא ולהתנדב. חשוב שהקהילה תקלוט את האוכלוסייה הזו בצורה הטבעית ביותר. ביבנה יש אנשים טובים וכל מי שפנינו נענה ברצון. אנחנו קוראים לעוד אנשים לבוא על מנת להרים את המקום לגבהים חדשים".

בטקס חגיגי ומרגש שנערך בשבוע שעבר נחנכה החממה הטיפולית החדשה. בטקס השתתפו מתנדבים, חברי עמותה, ראש העיר צבי גוב-ארי ורעייתו, מנכ"לית אנוש הילה הדס, מנהל הסניף, רוני הורוביץ וכמובן המתמודדים עצמם שהתקשו להסתיר את התרגשותם. ראש העיר העלה על נס את פעילות המועדון וקרא לעמותה ולמשרד הבריאות לזרז את ההליכים לבניית מבנה בעיר על קרקע שהעירייה והעומד בראשה כבר אישרו כמיועדת למבנה חדש. 

בין מקבלי תעודות ההוקרה על התנדבותם ותרומתם ניתן לציין את יוסף הופמן שתרם סכום לא מבוטל, משתלת עונות השנה, משתלת עידו, משתלת ע.ל, משתלת דרורי, אלי חן שתרם את רצפת הפרקט, טספאי שהתקין את הפרקט, נפתלי ביטון, אשר שרביט ונעים אלפנדרי שסייעו בהקמת מערכות התאורה, איציק ליברייך ואבי לוי ממפעל סולי שהקימו את החממה הטיפולית, נטיש שתרם פסל סביבתי מקסים, משען חולון ודוד קידר שתרמו את הריהוט, בנק לאומי-סניף אגוז, מיקי עוז שתרם את משטח הדשא רחב הידיים, מרקו קהירי, גדעון אגוז, גבי זכרי, סמדר עטייה לוין, שימקי הפקות, אבי בן עמי, חיים חורב ובבר וחיים פרץ שלא חוסכים מזמנם ותורמים ומשקיעים רבות לרווחת הסניף, אפי נסימי וצוות הגינון של העירייה שתומך ומסייע בפעולת הגינה הטיפולית.

וותיקת המתנדבים היא חנה כהן, אישה נפלאה בת 73, פעילה מעל 20 שנה יומיום ומשמשת כאימא של המועדון. המתנדב אמיר חרמוני, מסכם: "המקום מאוד יפה, פורה ומזמין ונשמח שמתמודדים נוספים הזכאים לשיקום יגיעו אלינו ויצטרפו לפעילות. מדובר בהשתתפות סמלית של שקלים בודדים בחודש". 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה