אחריי לקורס מ"כים



תכירו את רב"ט מאור לחיאני מיבנה, בקרוב מפקד כיתה

 שמי: רב"ט מאור לחיאני, מסיים קורס מ"כים במערך מגל

גדלתי: "בשכונת הלילך ביבנה".

למדתי: "תיכון גינזבורג אלון במגמת גיאוגרפיה".

התגייסתי: "באוגוסט 2012 לקורס מ"כים במערך מגל והיום אני מסיים את הקורס, שובצתי להיות מפקד כיתה בקורס הבא של מחזור מרץ". 

תפקידי ביומיום: "אני הולך להיות מפקד כיתה על כעשרים חיילים וחיילות בקורס מ"כים במהלך חצי שנה. להיות מפקד זה לא לפתוח שעון ולצעוק, זה להיות אמא ואבא, אח וחבר לחיילים שרק סיימו תיכון ועדיין בשוק מהמדים החדשים. אני הולך להפוך אותם למפקדים הטובים ביותר".

למה כדאי להגיע לקורס מ"כים? "כל נער שעתיד להתגייס לצה"ל ואינו הולך לשרת בקרבי צריך לדעת שהתפקיד הכי טוב זה מפקד במגל. אתה לומד במהלך חצי שנה איך להנהיג, איך לעמוד מול קהל ולהציג נושאים שונים. אתה מקבל אחריות על אנשים וחיילים, שלפני שנייה היו בבית ספר ולא באמת יודעים איזו זכות נפלה בחלקם לשרת את המדינה ואת החברה הישראלית. זו זכות שלא ניתנת לכולם, וזו הזכות להשפיע על החברה במדינה".

חוויות מהשירות: "במבצע 'עמוד ענן' הגענו הסגל והחניכים לרוב המקלטים באופקים ובנתיבות. באותם רגעים, כשילד או אישה מבוגרת מסתכלים עליך במדים ואומרים לך 'תילחמו בשבילנו', אתה מקבל אנרגיות מטורפות. אנחנו משרתים את המדינה וצריך להבין שלמענה צריך לעשות הכל".

מפקד בפעם הראשונה: "הדבר המשמעותי ביותר מהקורס שזכור לי זה שבוע פיקוד בבסיס חיל הים. אני זוכר שמיוזמתי הלכתי לישון מאוחר כל יום, קמתי כל יום לפני כולם, ודאגתי בפעם ראשונה לחיילים שלי הרבה יותר מעצמי".

שאיפות? "כרגע אני רוצה להיות המפקד הכי טוב שאפשר, להיות שם בשביל החיילים שלי".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה