בוליווד הגיעה ליבנה



מופע הודי מרהיב של צבעים עזים, מוסיקה קצבית, ריקודים סוערים, שירים מהפנטים וריח חריף של תבשילים הודיים * לא בהודו, כאן במתנ"ס נאות שז"ר

דני גימשי
צילום: דוד מטודי

לאדם שעבר השבוע ליד המתנ"ס בנאות שז"ר, היה נדמה כי הוא נמצא במרכז בוליווד בבומבי, שם מפיקים את מספר הסרטים הגדול ביותר בעולם. במתנ"ס התקיים מופע הודי בוליוודי מרהיב של צבעים עזים, מוסיקה קצבית, ריקודים סוערים, שירים מהפנטים וריח חריף של תבשילים הודיים. המתנ"ס היה מלא עד גדותיו בצופים תושבי יבנה ובאורחים שהגיעו לכאן מכל רחבי הארץ.

ראש העירייה צבי גוב ארי ואשתו דויה כיבדו את האירוע בנוכחותם וצפו בתרבות ההודית בהתגלמותה. גוב ארי ציין את האופי האיכותי והצנוע של עדת יוצאי הודו בישראל, והדגיש את חשיבות טיפוחה גם של התרבות ההודית יחד עם כל עדות ישראל.

המופע אורגן והופק על ידי גבעון בילקר ואשתו ירדנה, הגרים ביבנה שנים ארוכות. גבעון בילקר משמש כנציג יבנה של הארגון הארצי של יוצאי הודו בישראל. כאן גרים כ-150 משפחות.

גבעון סיפר כי הרעיון לארגן את המופע ההודי קרם עור וגידים בעקבות דרישות תושבים יוצאי הודו לקיים מופע אמנותי הודי גם ביבנה. גבעון יחד עם אשתו ירדנה וחבורה של יוצאי הודו ביבנה כמו אייזיק צורדקר וניסים בסטיקר עמלו במרץ, והצליחו להפיק מופע מרהיב על טהרת התרבות ההודית. גבעון יוזם עבור עדת יוצאי הודו ביבנה פעילויות נוספות, כמו טיולים למירון ולאתרים אחרים.

הזמר הישראלי בן חור רזפורקר יחד עם "להקת דוסטנה" מדימונה השמיעו שירים קצביים בסגנון בוליוודי שסחפו את הקהל הרב לרחבת הריקודים. בן חור, תושב אשדוד, נשוי ללילך שהיא במקור תושבת יבנה.

בן חור, ששירת בצנחנים, עובד כאזרח עובד צה"ל בתחום המחשבים, אך התחביב המאוד מקצועי שלו הוא לשיר "על מנת לרגש ולשמח אנשים", והוא אכן עשה זאת בגדול, במיוחד בשיר ההודי הקלאסי "הוי אימא", שריתק וריגש את הקהל עד דמעות. יחד עם בן חור הופיע גם הזמר ההודי בעל הקול המדהים רם קומאר שהגיע ליבנה הישר ממומבאי (בומבי).

הזמרת והרקדנית הצעירה מנג'יט (מייה) סינג, תושבת לוד, סחפה את הקהל בשירים בוליוודיים שמקפיצים ומרקידים אותך גם אם אתה לא רקדן דגול. מנג'יט, ששירתה בחיל האוויר, עובדת כיום בתחום האלקטרוניקה, אך נשמתה מכורה למוסיקה ולשירה ההודית, בעיקר זו הבוליוודית.

מנג'יט סיפרה כי קלטה את השירים והמוסיקה הבוליוודית מצפייה בסרטים ובטלוויזיה, אבל הוסיפה שאביה, אשר בסטיקר, היה בעבר שחקן תיאטרון הודי ידוע ומבית אביה קבלה את אהבתה למוסיקה ההודית.

להקת "דוסטינה" מדימונה, בניצוחה של הכוריאוגרפית הצעירה אלינור דניאלס (אג'נצילה), הגרה גם היא בדימונה, הציגה מופע ריקודים מרהיב בו הופיעו רקדנים מוכשרים, ילדים וצעירים, בתלבושות ססגוניות שהתחלפו במהלך המופע. הרקדנים ירדו מהבמה וסחפו את הקהל לריקודים הודיים אל תוך הלילה.

רבים מאיתנו, במיוחד הצעירים, טסים אלפי קילומטרים להודו ומספרים עם שובם דברים מרתקים על הודו ותרבותה. הפעם לא היינו צריכים לטוס להודו, אלא פשוט ללכת למתנ"ס נאות שז"ר ולבלות שם ערב הודי מענג שמטריף את כל החושים. נזכור, שניתן בישראל לצפות במהלך השנה במופעי תרבות הודיים נוספים, כמו ההודיידה באילת ושבוע תרבות הודו בישראל.

התרבות ההודית הינה יהלום בוהק השזור בכתר ממנו עשויה הרב תרבות הישראלית. פרטים על הפעילויות הללו ניתן לקבל גם מגבעון בילקר, נציג ארגון יוצאי הודו בישראל, שכאמור גר איתנו כאן ביבנה.

 

 

 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה