"איבדנו את הפרח של המשפחה"



מרים אלפי, יבנאית לשעבר שעבדה בתיכון בעיר כלבורנטית, היא אמו של רב"ט רועי אלפי ז"ל, שנהרג השבוע מפיצוץ מוקש ברמת הגולן * הדוד שמעון חדד מיבנה: "רועי היה אדם מקסים וטוב"

עודד בן יעקב

אבל כבד נפל השבוע ביבנה עם היוודע נפילתו של החייל רב"ט רועי אלפי (19). רועי ז"ל אמנם גדל ולמד בגן יבנה, אך יש לו משפחה ענפה ביבנה. רק לפני חמישה חודשים התגייס לצה"ל ולאחר מותו הועלה לדרגת רב"ט. רועי הובא למנוחות אתמול (חמישי) בערב בבית העלמין בגן יבנה, ולבקשת הוריו מרים ודן ההלוויה לא סוקרה ולא צולמה.

"רועי היה בחור זהב שכל הזמן אהב לצחוק, לחייך ולראות את הצד הטוב של כולם", סיפר לנו בקול שבור וחנוק מדמעות חברו הטוב נאור אספיר, "אנחנו חברים טובים מאז כיתה ד'. אהבנו מאוד לצחוק יחד. רועי אהב לישון לפני הצבא ואני הייתי מציק לו ואומר לו 'תגיד, אתה באמת רוצה להיות קרבי? אז תפסיק לישון'. רועי אהב לבלות בפאבים ובמסיבות, אהבנו ללכת לים. קשה לי לדבר עליו בלשון עבר".

כפי שפורסם, רועי ז"ל נהרג ביום שלישי אחר הצהריים בעת פינוי שדה מוקשים ברמת הגולן. זאת במסגרת קורס אימון מתקדם של חיילי בית הספר להנדסה צבאית, כשמוקש נגד טנקים ישן התפוצץ וגרם למותו.

מפקד זרוע היבשה, אלוף גיא צור, מינה צוות בדיקה לאירוע בראשות אלוף משנה. במקביל הוחלט לעצור את כל הפעילות לפינוי שדות המוקשים בארץ עד לסיום התחקיר.

בחדשות ערוץ 2 דווח כי דודתו סיפרה, שרועי הרגיע את אביו, אשר חשש מעבודתו עם מוקשים, ואמר לו: "אל תדאג, אני לא נוגע בכלום, יש איתי מ"פ". חייל שהיה עמו באימון סיפר בשיחה עם חדשות 2 באינטרנט: "הכל קרה כל כך מהר. באמת שהגענו הכי מוכנים והכי מוגנים. אנחנו לא מאמינים שזה מה שקרה".

לרועי ז"ל משפחה ענפה ביבנה. אמו מרים היא יבנאית לשעבר, בת למשפחת מזוז הענפה, ועבדה בזמנו בבית הספר אמית בעיר כלבורנטית. כיום היא משמשת לבורנטית בתיכון בגן יבנה.

אחיה של האם מרים, שמעון חדד, תושב יבנה, סיפר השבוע וקולו נשבר: "המשפחה שלנו היא משפחה של גבעתי. שני אחיו הגדולים של רועי שירתו בגבעתי, הבן שלי שירת בגבעתי וגם רועי רצה ללכת לגבעתי. בבקו"ם אמרו לו לכתוב שלוש אפשרויות והוא כתב גבעתי, גבעתי והנדסה קרבית. שאלנו אותו למה הנדסה קרבית, והוא בחיוכו המיוחד אמר 'לא ייקחו אותי לשם, ייקחו אותי לגבעתי'.

"לאכזבתו הוא נשלח להנדסה קרבית, אבל קיבל את רוע הגזרה באופטימיות שלו. הוא השלים עם זה והלך לקורס חבלה לפרק מוקשים. הוא נכשל בלימודים העיוניים והודיעו לו שהוא הולך להיות קשר.

"המשפחה כל הזמן דאגה שהמפקדים לא יתנכלו לו בגלל החיוך התמידי שהיה על פניו. איבדנו את הפרח של המשפחה, רועי היה אדם מקסים וטוב. כל הזמן הוא רצה רק לעזור. אני חש שהפסדנו שהוא לא איתנו.

"אני לא מבין למה שלחו את רועי לשטח לפרק מוקשים כאשר הוא נכשל בתיאוריה. אני מקווה שמישהו לא פישל שם. בצבא יש פתגם שאומר 'תדע כל אם עבריה ששלחה את גורל בנה בידי מפקדים הראויים לכך', ואני מאוד מקווה שאכן המפקדים ששלחו אותו לפרק מוקשים ראויים לכך.

"רועי הלך לצבא רק לפני חמישה חודשים ועכשיו הוא נהרג בתאונה. קשה לי לדבר על רועי בלשון עבר, אני מתגעגע לחיוך הנפלא שלו".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה