המתנדבים הצעירים



תשעה חברים טובים מבית הספר "מעיין" לקחו יוזמה כדי לסייע למשפחות נזקקות לקראת החג

במהלך החופש הגדול, בזמן שרוב הילדים מתעוררים רק בצהריים ויושבים כל היום מול המחשב והפייסבוק והטלוויזיה והאייפד, קמו תשעה חברים טובים (ואלה שמות: איתי בוכמן, אופל בן חוטה, נוי שליו, זיו שיטרית, שרי ונתאי ליברשטין, רוני בנימין וענבר שחף), תלמידי בית הספר "מעיין", שהחליטו לנצל את החופשה הארוכה לטובת עזרה ותרומה למשפחות נזקקות לקראת ראש השנה.

השבוע נפגשנו עם ארבעה מהם: עומר פיניש (11.5), זיו שיטרית (11), שרי ליברשטין (11.5) ונתאי ליברשטין (9.5) הצטרפה אליהם לילך כהן, נציגתם הבוגרת של קבוצת הילדים, שגם ילדיה תרמו מזמנם לטובת העניין.

"התרמנו לנזקקים לכבוד החג", הם מתחילים לספר בהתלהבות ובקול אחד, ועומר ממשיך: "ישבנו בבית וחשבנו איך יהיה ניתן לעזור למשפחות לקראת החג. התקשרתי אל שרי ושאלתי אותה את דעתה בנושא, והיא הסכימה לעזור. ככה פשוט התחלנו להריץ את הרעיון עם החברים הקרובים". 

עוד הם מספרים, כי לפני כשנה הם התרימו כסף עבור ילדה קטנה שחלתה בסרטן, ומכאן הגיע הרעיון להתרים גם השנה.

איך בעצם התרמתם כסף?

"הילדים בעצם משעבדים אותנו ההורים", עונה לילך האמא וצוחקת. "הילדים מבקשים מההורים שיכינו עוגות ודברי מאפה, הם גם לוקחים ממתקים ואוספים ציוד כמו משחקים וחפצים שהם כבר לא צריכים, ובעצם פותחים סוג של בזאר של ציוד, עוברים ברחובות העיר, גם ביבנה הירוקה, ומנסים למכור את הכל. כל הכסף שנאסף הולך למשפחות נזקקות. מה שיפה הוא שהם לא מגיעים בידיים ריקות אלא נותנים משהו תמורת התרומה".

איפה אתם נפגשים?

"אנחנו נפגשים כולנו במרכז בנווה אילן ושם מרכזים את הכל, ומכינים את הכל למצב של מכירה כולל אריזה. אנחנו מאוד מגובשים, גם בכיתה, וזה מקל עלינו בהתארגנות".

איך ההיענות של התורמים?

"טובה. אנחנו גם רוצים להודות למשפחות שתורמות לנו, ויש כאלה שמוכנים להכניס את היד לכיס מבלי לקבל כלום בתמורה".

אנשים לא חשדנים כלפיכם?

"אין לנו טפסים או קבלות, ובאמת יש כאלה שקצת לא מאמינים לנו בגלל שאנחנו ילדים, אבל אולי עכשיו כן יתנו בנו אמון כי זו לא הפעם הראשונה והאחרונה שאנו נתרים. אנחנו מקווים שנעשה זאת שוב בקרוב".

הילדים מספרים כי פנו גם למחלקת הרווחה בעיריית יבנה כדי לאתר משפחה מתאימה לקבל ישירות מהם את התרומה. "חשוב לי לציין שהילדים מגיעים ממקום טהור של יושרה והגינות, ומשקיעים הרבה זמן מזמנם הפנוי לטובת הזולת. הם רוצים לתרום את הכסף בעצמם", מוסיפה לילך.

תושבים הרוצים לתרום לטובת העניין יכולים ליצור קשר עם לילך כהן (נציגת הילדים) בטל'  057-8917070.


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה