"היה לי מזל גדול"



רעות טופחי בת ה-16 נדבקה בחיידק אלים. בזכות אבחון וטיפול מהיר של ד"ר אייל מאירי מקופת חולים "מאוחדת" ניצלו חייה

טלי בנדו לאופר

חייה של רעות טופחי, בת 16 מיבנה, ניצלו בזכות תושייתו וזריזות מחשבתו של רופא הילדים שלה בקופת חולים מאוחדת בעיר, ד"ר אייל מאירי. סיפורנו מתחיל ביום שלישי שעבר. "הרגשתי רע. קמתי עם כאבי ראש ואוזניים, הקאתי כמה פעמים, כאב לי העורף וככה היה עד רביעי בערב", היא משחזרת. 

למה לא הלכת לרופא?

"חשבתי שזו שפעת וזה יעבור, שזה לא משהו רציני".

אל קופת חולים "מאוחדת" היא הגיעה בכוחותיה האחרונים. "היה לי מאוד קשה ללכת, אבל אימא שלי מאוד התעקשה. ד"ר אייל מאירי בדק אותי ואת הכאבים בעורף. אחר כך הוא הסביר שאחד התסמינים של דלקת קרום המוח זה אי הזזה שלו, והוא חשש מכך. הוא הפנה אותי לאחות במהירות בשביל להזריק לי אנטיביוטיקה כדי למנוע מהחיידק שגורם לדלקת להתפשט. ואז התחילה אצלי פריחה בגוף, הרופא הבין שהחיידק כבר מתפשט ואמבולנס הגיע למרפאה כדי לקחת אותי לבית החולים".

"קרה לנו נס", מספרת דודתה של רעות, אליס דוד. "אם הרופא לא היה מאבחן במהירות, אם הוא לא היה נותן לה אנטיביוטיקה במהירות כזאת ומונע את התפשטות החיידק שגרם לדלקת, אי אפשר לדעת מה היה המצב שלה היום. ד"ר מאירי הציל לה את החיים, ככה אמרו לנו גם בבית החולים. עברו עלינו ימים מאוד קשים".

ספרי קצת מה קדם לביקור במרפאה.

"רעות שכבה בבית לא תזוזה כשרק התחילה לחוש ברע. האם התקשרה מהעבודה והבינה שהיא במצב לא טוב, ניסתה לראות אם מישהו מהמשפחה יוכל לעזור לה וללכת להיות עם הילדה, לקחת אותה אולי לרופא, אבל אף אחד לא היה פנוי. האם יצאה בכל זאת מהעבודה מוקדם יותר ולקחה אותה למרפאה, ממש נשאה אותה על הידיים, זה הציל את חייה! אלו היו רגעים מאוד קריטיים".

חיידק אלים

רעות אושפזה במחלקת טיפול נמרץ נשימתי עד יום ראשון האחרון בו יצאה למחלקה, ממנה השתחררה ביום רביעי.

הסיבה למחלה נעוצה בחיידק אלים בשם "מנינגוקוק" בו נדבקה רעות. חיידק זה מצוי בלוע של כ-20% מהילדים, אך בדרך כלל לא יעשה שום נזק. במקרים אחרים, יכול להפוך לאלים ולהסתיים אף במוות.

דלקת קרום המוח בה לקתה רעות היא מחלה דלקתית של הקרומים הרכים במוח, הנגרמת מזיהום פטרייתי, חיידקי או נגיפי. אליס הדודה מספרת, כי כשהגיעו לבית החולים, כל מי ששהה במחיצת רעות נדרש לחבוש מסכה שמא יידבק ממנה ואף קיבל כדור כדי להבטיח מניעה של הדבקה.

ד"ר אייל נדיר, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים "קפלן", מסביר כי רעות הגיעה עם תסמינים קליניים המתאימים לדלקת קרם המוח, כולל כאבי ראש, הקאות ואי נוחות בחשיפה לאור חזק.

"הצוות הרפואי בחדר המיון ביצע אבחון מהיר של הדלקת, ובהמשך היא עברה טיפול באנטיביוטיקה וסטרואידים כמקובל במקרים אלו והתאוששה באופן מהיר", אמר ד"ר נדיר, "לאחר מספר ימים היא נשלחה לביתה. אני רוצה לשבח את רופא המשפחה של רעות שנתן לה זריקת אנטיביוטיקה לפני ששלח אותה לחדר המיון. מדובר בפעולה חשובה ביותר במצבים אלו להמשך תהליך ההתאוששות".

להעריך את החיים

"האשפוז בבית החולים עבר ממש בסדר", נזכרת רעות, "זו חוויה לא קלה, אבל חברות שלי באו ותמכו בי. בזכותן עברתי את זה. הן באו והתקשרו לשאול לשלומי ואימא שלי כמובן, שבזכותה אני כאן. אבא שלי נפטר כשהייתי בת שש והיא בשבילי הכול".

עוד מבקשת רעות להודות לצוות הרפואי שהציל את חייה. "אני מודה לד"ר מאירי, הוא הציל לי את החיים! תודה לצוות בית החולים והמרפאה, היה לי מזל גדול. מאוד מפחיד לחשוב שהיה יכול לקרות לי משהו בלתי הפיך כמו להישאר משותקת או משהו דומה". רעות והחברות בבית החולים

איך את מרגישה היום?

"אני מרגישה הרבה יותר טוב. זה גורם לך להעריך את החיים, להעריך את הכול".

אין סוף תודות

במכתב מרגש למרפאה הודתה משפחת טופחי על הטיפול המסור שקיבלה רעות. אנו מביאים חלק ממנו:  "ד"ר אייל מאירי אבחן מיד חיידק אלים ובזריזות פעל כדי למנוע התדרדרות במצבה. בזכות התושייה בה פעל הדוקטור ברגע קריטי ניצלו חייה של בתי. הד"ר תיפקד במקצועיות. בבטחה ובנחישות נתן הוראות לצוות האחיות והחיש את מתן הטיפול הנדרש להצלת חייה של בתי. באותה משמרת זכינו לחסד והצלה מידי האל והרופא, שנתן לבתי את החיים מחדש. על כך אין סוף תודות לד"ר מאירי אייל, להצלת בתי הקטנה והיקרה".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה