חקירה חוצת גבולות ועשורים הביאה לסוף טוב אחרי 50 שנות החמצה

נתי להב

צבי נכנס למשרדי. גבר כבן שבעים, גבוה ורחב כתפיים, ללא ספק יפה תואר, מרשים ורב ביטחון. כשישב מולי, רעד עבר בכתפיו, הביטחון הרב נשר ממנו. פתאום התגלה אדם ביישן ורגיש ביותר.

מזה כחמישים שנה צבי חי בתחושת החמצה שמעיבה על חייו. אין יום שהוא לא חושב על אהבת חייו, עליה הוא חולם מרחוק. צבי גרוש מזה 15 שנה והוא אב לילדים וסב גאה לנכדים.

בהיותו קצין בשירות סדיר, שירתה עמו נועה, פקידה יפהפייה, צעירה כריזמטית יוצא דופן, שאותה אהב בסתר ולא העז לגלות לה את רגשותיו. עברו מאז חמישים שנה ודמותה לא עוזבת אותו לרגע ואין יום שהוא אינו מהרהר בה.

לכל אורך השירות הצבאי יחד, בכל יום כמעט, נפגשו בבסיס ושוחחו, והוא אינו מגלה לה על אהבתו. נועה לא שירתה תחת פיקודו של צבי, אך הם התראו אינטנסיבית במסגרת תפקידם בצבא והיו להם שיחות קלילות ולא מחייבות.

נחזור לימינו: צבי לא ידע לומר לי אפילו את שם משפחתה, רק את שמה הפרטי: נועה. היה נדמה לו, בעצם הוא כמעט בטוח, שראה אותה לפני עשרים שנה בפריז. גם אז, והוא כבר כבן חמישים, לא העז לגשת אליה, ואם הייתה זו היא, היא לא זיהתה אותו.

"אני רוצה לאתר אותה בכל מחיר. היא צריכה להיות כבת שבעים כיום. אני יודע שהוריה התגוררו בשנות ה-60 בהרצליה, הסעתי אותה פעם הביתה".

החברה מהרצליה

לא אלאה אתכם בחקירות נרחבות שבוצעו בהרצליה, בסביבת המגורים עליה הצביע צבי. גם לא אאריך במלים איך אותרה לבסוף חברתה הטובה, שגם היא מתגוררת בהרצליה. אותה חברה ותיקה ידעה לומר לי את שם משפחתה של נועה ואת שמו הפרטי של בעלה. חקירות נוספות העלו כי אכן נועה מתגוררת מזה עשרות שנים בעיר הרומנטית ביותר: פריז. החקירות התמקדו בפריז. מצאנו אותה ואף צילמנו אותה.

בתמונות נראית אישה יפה במיטב שנותיה, אישה מצליחה, בעלת תואר מאוניברסיטת "סורבון", נשיאת ארגון נשים, ללא ספק אצילית ובעלת כבוד.

בשיחת טלפון מקדימה עם נועה, ביקשתי להיפגש בנושא מאוד עדין ומרגש, שקשור במכר מישראל. נועה הסכימה. טסתי לפריז שם פגשתי את נועה. אישה יפה, אינטליגנטית ביותר, מודעת לאישיותה המרשימה. נועה הפתיעה אותי בפתיחותה וברצון לשתף אותי בקורותיה. היא סיפרה לי, כי שיחת הטלפון מצאה אותה בתום הליך גירושין מכאיב, לאחר חמישים שנות נישואין, שחשבה שהיו מאושרים.

לדבריה "התעוררה מתרדמת", כאשר יום בהיר ללא הודעה מוקדמת, עזב אותה בעלה לטובת צעירה כבת שלושים, בת גילו של בנה הצעיר. בדיוק היום, סיפרה לי, תם ונשלם הפרק הארוך בחיי. בדיוק היום אני מוכרת את הדירה בפריז. הדירה בה גרתי שנים רבות עם בעלי ובה גידלתי את ילדיי.

שיחת טלפון ראשונה

הידיעה על צבי שמחפש אותה שנים רבות שימחה אותה ומילאה אותה תקווה חדשה. נועה נזכרה, שתקופת שירותה הצבאי הייתה היפה והטובה בחייה. "אני הייתי מחוזרת מאוד. קיבלתי הצעות נישואין מגברים רבים, אך אני נישאתי לחבר נעוריי".

חזרתי ארצה ונפגשתי עם צבי, שהיה נרגש ביותר ומתוח. הוא לא האמין שאכן ראה את נועה בפריז לפני עשרים שנה ולא ניגש אליה. צבי היקר, לו ניגש אליה אז, היה אולי מתקבל בברכת שלום מנומסת ותו לא. היום לראשונה מאז הכיר אותה, נועה היא אישה פנויה חוקית ואף רגשית. נתתי לצבי את פרטיה, ואמרתי לו שהיא מצפה לשיחת הטלפון שלו.

חוקרת פרטית מיומנת ממשרדי ביצעה שיחת ועידה בין פריז לישראל. היא סייעה לשניים, עזרה להם להתגבר על המבוכה, ולאחר מספר דקות ירדה מהקו. היום זו היסטוריה. צבי נסע לפריז, ועל פגישתם המרתקת ומה היה בה נתבקשתי לשמור בסודי סודות.

הכותבת היא בעלת משרד חקירות פרטיות ביבנה


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה