לאחר שהחלה את דרכה מגרמניה, הגיעה לישראל בשעה טובה ביום שלישי ה-23.9 הצוללת אח"י תנין. זו הצוללת הרביעית במספר של חיל הים והצוללת הראשונה שתגיע במסגרת רכש צוללות מדגם "דולפין". אחד מאנשי הצוות, סמ"ר נ' בן ה-22 מיבנה, מספר חוויות ממקור ראשון

צוללת זו מהווה נדבך חשוב בשייטת הצוללות של חיל הים ובזרוע הארוכה של צה"ל ומדינת ישראל. היא נקראת על שם אח"י תנין, הצוללת הראשונה של חיל הים, שהגיעה לישראל בשנת 1959 מאנגליה.

תהליך המיון למשרתים בשייטת הצוללות הוא מאד ייחודי וקפדני. המיון הראשוני מתקיים בביתן חיל הים ולאחריו מגיעה סדרת מיון מאתגרת בבה"ד חיל הים. כל העוברים שלב זה מתחילים קורס צוללן שמכשיר וממיין ואשר נמשך מעל שנה. מכל המועמדים המזומנים, מתקבלים לבסוף רק כחמישה אחוזים מהם. כמו כן, בצוללת משרתים חובלים אשר אותרו במהלך קורס החובלים, נבחנו ושובצו לשרת כחובלים בשייטת הצוללות.

סמ"ר נ' מיבנה בן ה-22 הוא חלק מצוות אח"י תנין, והוא מספר לנו על עצמו ועל חוויותיו. "אני לוחם במחלקת גנ"ק (גילוי, ניווט וקשר) בצוללת אח"י תנין. הגעתי לתפקידי הנוכחי לאחר שנה ששירתתי בשייטת 7". הוא מספר לנו בגאווה על תרומת הפרויקט בו לקח חלק, "אני חושב שזה כלי חשוב ואסטרטגי למדינת ישראל. הצוללת תתרום בכוח ההתרעה שלנו ותאפשר דברים שלא עשו בחיל עד כה. זהו רגע היסטורי ומשמעותי לחיל הים ולכלל עם ישראל".

כשנשאל האם תמיד רצה להתגייס דווקא לחיל הים, השיב "תמיד רציתי להתגייס לחיל הים. אחרי שקיבלתי את זימון הצוללות רציתי להגיע לשם. שמעתי שזו יחידה מדהימה שתורמת רבות לביטחון המדינה ובעקבות השירות שביצעתי אני יכול לאמת את המחשבות האלו".

"תקופה שהותי בגרמניה כחלק מהשתתפותי בפרויקט הייתה משמעותית מדהימה וחווייתית", מעיד סמ"ר נ', "הרגשתי תחושת שליחות גדולה. במהלך התקופה חשתי געגוע לבית ולחברים, זה דבר בלתי נמנע. אך עם זאת, התקופה הזו תיזכר לי כאחת של פעם בחיים והיסטורית". עם הזמן, גם הצוללת הפכה עבורו לבית. "הצוללת החדשה היא בשבילי כמו בית שני, האנשים שאיתם העברתי זמן רב ואתגרים רבים הם השותפים היחידים לכך".

על הקשר שלו ליבנה, סמ"ר נ' מספר בהתרגשות. "אני גר ביבנה מילדות. יש שם את גאוות העיר, וכל מי שגר שם חש אותה. זאת עיר לא גדולה שכולם מכירים את כולם, וזאת הסיבה שאני מאד מחובר אליה ושמח לחזור תמיד".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה