שובר את הרחבה



כשהיה בן 11, נחשף סמי גורליק לתחום הריקוד ומאז הוא נתפס. אחרי שנים רבות של אימונים עם מיטב הרקדנים בארץ, במהלכן ארגן והשתתף בתחרויות ברייקדאנס גם ביבנה, חצה לפני חודש את הקווים והפך להיות למאמן. כעת הוא קורא לבני ובנות העיר להגיע ולרקוד

מאת: טלי בנדו לאופר

בימים בהם בני נוער קוברים עצמם במשחקי מחשב, גאדג'טים ואפליקציות למיניהן, נעים לדעת שיש גם כאלו שיוצאים ורוקדים. לא בערבי יום חמישי או שישי במועדון אפוף עשן ולא במטרה לפגוש ולהרשים את בנות המין השני, כמעט כל יום יוצא סמי גורליק בן ה-17 אל בית סולומון בו הוא מתאמן ואף מלמד ברייקדאנס בו למעשה ערך היכרות ראשונית עם הריקוד.

"לפני כמעט שש שנים הגעתי לבית סולומון וראיתי ילדים רוקדים", מספר גורליק על היכרותו עם הז'אנר. "זה מאוד משך אותי ומאז אני רוקד. התמקצעתי בעיקר באימונים עם אלופי הארץ שלמדו ורוקדים גם בחו"ל. מצאתי בתחום הזה אנשים שהתחברתי אליהם וככה למדתי. אני ארגנתי שתי תחרויות ארציות ביבנה בעזרת המאמן שלי והגיעו הרבה אנשים מהצפון וגם הדרום. גם ייצגתי את יבנה באליפות הארץ בברייקדנס שנה שעברה".

 

באליפות הארץ בברייקדאנס לקבוצותגורליק, המכונה גם B-boy drago, הפך כאמור ממתאמן למאמן ובימים אלו סוגר חודש ראשון להיותו מורה מן השורה.

גאה?

"אני מאוד גאה. הייתי תלמיד וכעת אני מלמד. היה רצון לסגור את החוג בגלל שהיה חוסר בתלמידים ובשביל להשאיר אותו פתוח עבדתי קשה ובזכותי החוג הצליח לפרוח".

מה עשית?

"הכנתי מודעות ותליתי בכל העיר. הלכתי למקומות ופשוט פעלתי בשביל זה, דיברתי עם ילדים בבתי ספר שיבואו להתאמן והצלחתי".

מה כלך כך מיוחד בברייקדאנס?

"ברייקדאנס זה ריקוד מדהים, זה ריקוד רחוב שהתפתח ברובע ברונקס בניו יורק. משם זה התחיל להתפרסם ולהתפתח. לישראל זה הגיע די מאוחר. זה ריקוד שמשלב גם תנועות חופשיות כי אפשר לקחת ריקוד ולהמציא אותו, וגם תנועות שמכירים. ברייקדאנס זה השם שהתקשורת נתנה לזה. זה ריקוד שמשלב אקרובאטיקה, כוח, גמישות ועוד אלמנטים".

בנות הוא מספר, פחות נוכחות בסצנת הברייקדאנס וגורליק מבקש להזמין אותן ובכלל כל בן ובת נוער בעיר שהיו רוצים להתנסות. "בנות בהחלט יכולות לרקוד, זה תחום שפתוח לכולם, אבל אולי יש תרגילים שקצת קשים לבנות. אני מכיר בנות מחו"ל שרוקדות אפילו יותר יפה מבנים. אין הרבה בנות שרוקדות בארץ, אפשר לספור אותן על כף היד. אני מזמין את בנות יבנה וגם כמובן בנים לבוא ולרקוד זה גם כיף, משחרר נפשי וספורטיבי מאוד. אני מאוד עוזר לאנשים כדי שיתפתחו בריקוד וממליץ להגיע".

 

סייד פריז בבית סולומוןלמה דווקא ברייקדאנס?

"כי כשאני רוקד אני חש משוחרר, אני יכול להתבטא בעזרתו, זה כיף שאתה יכול להמציא ולקחת את זה לרמה שאנשים מכבדים אותך בזכותה. יש אנשים שמגיעים לרמות מאוד גבוהות, להכרה בארצות אחרות, הופכים ממש לסלבים, יש הרבה כבוד והערכה בתחום הזה".

וזו השאיפה שלך? להיות סלב?

"אני מאוד רוצה שהריקוד הזה יצליח ויפרח ביבנה, שיהיה מישהו שימשיך אחריי את התחום ואולי להגיע לתוצאות. קשה לי לדעת מה לגבי כי אני עדיין לומד, אני תלמיד יב' וגם הלימודים דורשים השקעה".

איך באמת משלבים בגרויות וריקוד?

"אני מקפיד להשקיע זמן בשניהם אבל משקיע רבות בלימודים כי אני יודע שזה הבסיס האמיתי לעתיד. אני תמיד אמשיך לרקוד אבל לא בטוח שאתפרנס מזה. יש לי חבר שרוקד כתשע שנים שבאמת מאוד עזר לי והוא לומד במכללה. הוא מצליח לשלב את זה עם העתיד, עם לימודים".

איך התגובות להיותך רקדן?

"אנשים שלא רוקדים לפעמים מזלזלים, אצל חלק זה יוצר תחושה של 'וואו' והם אוהבים, יש ויש כמו בכל דבר".

הבנות בטח אוהבות.

הוא מגחך. "אני לא כ"כ יודע, אני לא מתחיל לרקוד באיזשהו קהל כדי שבנות יסתכלו עלי. אחרי תחרויות קרה שבנות באו והחמיאו והתלהבו. אני לא מתבייש לרקוד ליד אנשים, אבל אני רוקד בשביל עצמי - לא בשביל כסף או תשומת לב".

שיעורי ברייקדאנס מתקיימים בכל יום חמישי בשעה 18:30 בבית סולומון. לפרטים נוספים: 052-2605351.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה