דני סיוון מדבר על הכל



שנה לאחר שחזר דני סיוון לעיר ופתח בה סטודיו מודרני ומשוכלל, הוא מתפנה לדבר על התקופה הקשה שעברה, על העזיבה לראשל"צ, על המאבק לפרנסת המשפחה ועל הבטחות רבות שעדיין לא מומשו

באולפןאין הרבה אנשים ביבנה שלא מכירים את דני סיוון, מפיק ומעבד מוזיקלי, במאי וכותב. סיוון עבד עם מיטב האומנים בישראל, ביניהם אייל גולן, משה פרץ, בני וגד אלבז וכמובן יבנאים ביניהם קורין אטיאס, אהרון סעדון, אירית בוזגלו ועוד. במקביל, הפיק סיוון את מופעי הסיום של בתי הספר, וכן הקים להקות ייצוגיות של בתי הספר.

לפני כשנתיים עזב דני סיוון את יבנה והעתיק את פעילותו לראשון לציון, שם הקים אולפן ומשרד הפקות וייצוג אומנים. לאחר כשנה, נפגש סיוון עם ראש העיר צבי גוב ארי, ובמהלך הפגישה הבין כי העיר זקוקה לו ולאנשים שכמותו, להשתלבות והובלה של תחום התרבות והארועים ביבנה. סיוון החליט להרים את הכפפה קיפל את הציוד וחזר הביתה, ליבנה עיר מגוריו.

היום, שנה לאחר שחזר, נשאר דני עם שאלות רבות שנותרו ללא מענה. יחד עם פעילותו העסקית השוטפת ועבודתו עם אומנים ויוצרים, לסיוון תכניות רבות ורעיונות לפיתוח תחום התרבות והארועים ברמה העירונית, אך דברים אלו לוקחים זמן רב, רב משציפה כשחזר לעיר.

דני, סכם את השנה האחרונה מאז שחזרת ליבנה.

"הלקוחות תמיד שמרו על קשר וחיפשו אותי באופן שוטף כדי לתת מענה מקצועי, בין אם זה הפקת ארוע בר מצווה ועד להפקת אלבום לזמר. בנוסף, המשכתי את הפעילות עם להקות בתי הספר השונים ואף הקמנו להקה ייצוגית של בית ספר האלון, שמשום מה השנה לא המשיכה את פעילותה".

למה הופסקה פעילותה?

"לצערי הרב, לאחר שמצאתי לנכון לרכז כשרונות מדהימים מבית ספר האלון, שלא היו תלמידים מבריקים אך לגמרי מוכשרים, שאין ספק שהעלה את הבטחון העצמי שלהם ואף תרם לשיפור בלימודים. אני תמיד אומר 'כשרון צריך לטפח ולא להשאירו סגור'. ללא שום התראה מצד בית הספר פשוט הפסיקו את הפעילות ואני מקבל אינסוף פניות מהתלמידים, הרוצים להמשיך ולהופיע. נראה לי שזה משהו מגמתי, שעוד פרויקט אותו הצלחתי להרים הפריע למישהו מתוך המערכת".

עם קורין אטיאסאז בוא נדבר על הצלחות.

"במסגרת ה'אני מאמין' שלי, עניי עירך קודמים ותמיד אני מחפש לקדם את הכשרונות בעיר כמו קורין אטיאס שנמצאת אצלנו מכיתה ז' ועד היום שהיא בת 21, אירית בוזגלו שהיא זמרת נשמה ובימים אלו אנו מסיימים את האלבום השני שלה לאחר מופע מאד מוצלח, אהרון סעדון זמר מוכשר וטבח מצוין, ועוד רבים וטובים מהעיר".

מה היה רגע השיא שלך השנה?

"היה לי הכבוד להפיק את ערב ההתרמה למען רפאל. כשפנו אליי רועי גבאי ושאר החברים, נעניתי בחיוב באופן מיידי, ולאחר שפגשתי את המשפחה המדהימה ואת רפאל המלאך, הבנתי שצריך לכתוב על זה שיר. נסעתי לאולפן ואחרי שעה היה שיר מוכן, שלחתי לקבוצה שיחד עם משפחתו של רפאל התרגשו מאד, עד כדי כך שהצלחתי לשכנע את אימו, אביבית לשיר אותו ביחד עם רפאל, להקליטו באולפן ואף להצטלם לקליפ, שהוקרן לראשונה בערב ההתרמה. מכאן אני מוסר החלמה מהירה ובריאות לרפאל, ויישר כח למשפחה".

אם בענייני משפחה, רעייתך גלי שהייתה פעילה ודינאמית מאד בעסק המשפחתי, קצת הורידה פרופיל.

"לאחר שניסינו את מועדון הגאגא, לצערנו שוב פרויקט שהאמנו בו ועדיין חושבים שקונספט כזה ראוי שיהיה ביבנה, נאלצנו לסגור, וגלי שהייתה מאד מאד פעילה והייתה בקשר עם התושבים ועם הלקוחות, הצליחה לשמר אותם ולקבל אהדה ותגובות מדהימות ברשתות החברתיות, וקיבלנו החלטה משותפת שהגיע הזמן שתיתן את זמנה ומרצה כמו שהיא יודעת, בבית, לגידול הילדים. בזאת אני מוסר לה את אהבתי ואת תודתי העמוקה על התמיכה לאורך כל השנים".

היו כל מיני שמועות כי נפגעתם כלכלית.

"באופן כללי, כשמאבדים שני עסקים כל כך דינאמיים בעיר ואין ילד שלא מכיר את הפעילות שלנו, ואפילו חלקם היום בלהקות צבאיות ובקריירה מוזיקלית שכן אפשר לומר שזכו לקבל את הכלים מאיתנו. נאלצנו לסגור, ולצמצם את הנזקים. מדובר בכסף רב, שמן הסתם לא חוזר והופך להיות עוד נטל בחיי היום יום של המשפחה. חשוב לציין, שמעולם לא התייאשתי או הרמתי ידיים, להיפך, זה רק דירבן אותי ליזום ולהרים כל יום מחדש ארוע נוסף, הפקה ולחשוב על העתיד של המשפחה ושלי באופן מקצועי".

ואיך בכל זאת מסתדרים כשאתם 7 נפשות בבית?

"ברור, זה עסק לא קל. מאחר ואופי העבודה הזאת דורש כל הזמן פעילות יומיומית, עם מרחב גדול של לקוחות, לאו דווקא מיבנה, ולהרחיב את הפעילות בין אם ג'ינגלים ברדיו, מופעי תרבות לחברות, בכדי להתפרנס בכבוד".

אז איך זה שלא השתלבת עד היום במסגרת העירונית הרשמית?

"לאחר שנים של נסיון לחדור באופן מקצועי בלבד ובשיפוט אובייקטיבי טהור ולא באמצעות קשרים, ניסיתי להיכנס אל תוך המערכת, אך ללא הועיל. נוכחתי לגלות שגם פה יש נשמות טובות שדאגו ועדיין דואגות לחסום כל דרך או כיוון בהם אני יכול לתרום מהידע והנסיון הרב שצברתי לאורך השנים, למרות שהובטח לי לא פעם על ידי גורמים בעירייה שזה אכן יקרה".

אז מה בכל זאת על הפרק לעתיד הקרוב?

"להקים מכללה בשילוב לימודי הסאונד והבמה תוך שימת דגש על מדיה ורשתות חברתיות, יחד עם מכללת 'אורט', שנתנה הסכמתה להקים איתי בלבד את המיזם החינוכי הזה. מעבר לכך, לחשוף את התושבים החדשים ביבנה לפעילות שלי ולפתח ביחד איתם מיזמים משותפים, אם בבתי הספר ואם בשעות הפנאי, הן לילדים, לנוער ולמבוגרים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה