ניחוח אישה - לרגל יום האישה הבנלאומי



לרגל יום האישה: שרון מיכאלי מאמנת עשרות ילדות ונערות ביבנה בשלל גוני הריקוד. עם השנים למדה כי יש ביכולתה להשפיע ולעצב את אישיותן של הבנות, בעיקר בכל הקשור לתזונה ואוכל חיים בריא. "הרצון להיות רזה יכול לגרום נזק בלתי הפיך", היא אומרת

מאת: טלי בנדו לאופר

רוב החוגים שאנחנו שולחים אליהם את ילדנו הינם קצרים, מעשירים, זמן קצר בו הם מתבקשים להתרכז בעיקרי החוג שבא להעשיר את יומם, חלון זמן שהוא קצת אחר. שרון מיכאלי (31), בעלת סטודיו למחול "אר סטודיו" בפארק המים ביבנה לא חושבת כך.

מיכאלי המאמנת כ-130 בנות בגילאי 3.5-18 ג'אז, מחול מודרני, באלט והיפ הופ, לקחה על עצמה ללמד את הרוקדות אורח חיים בריא.

 

"הקשר שלי עם הבנות מאוד חזק ומכאן בעצם מגיעה האכפתיות", היא מסבירה, "מעבר לריקוד חשוב לי התזונה שלהן, תרגילי חיזוק וכל מה שמעבר".

במה זה מתבטא?

"לא מזמן עשיתי לבנות סדנת תזונה עם מיתוסים לבריאות, מה נכון ומה לא, כי נראה שמה שחשוב היום הוא להרזות אז הן שומעות לא לאכול בלילה או לא לאכול בכלל כמה ימים, כל מיני דברים שאסורים. חילקתי להן דפים וכל אחת הביאה איזשהו חטיף ועברתי איתן על מה חשוב להסתכל בערכים, לא רק על קלוריות אלא על אחוזי שומן. צריך לדעת מה לאכול ומה לא, איך לחשב נכון, שידעו מה לקחת, שידעו לעשות את השיקול. דברים באמת בסיסיים שבהתחלה זה סינית אבל אח"כ הן הבינו, פתחו מחשבונים וזה ירד להן ונהיה קצת סדר".

 

את לא חושבת שזה נושא שאמור להיות מדובר בבית או בביה"ס?

"זה אמור. בבית זה רק אם להורים יש מושג, הם יודעים לבדוק אם היא בכלל אוכלת, אם יש לה תאבון ולא תמיד מקשרים את זה לאובססיה של לרדת במשקל. בביה"ס מסבירים רק אם הם במגמת ביולוגיה או חנ"ג אז הן בהחלט לומדות קצת, אבל אחרת אני לא יודעת".

"היום הגירויים לעלות המשקל לא חסרים וגם פעילות גופנית אין יותר מידי, ההורים מקפיצים באוטו אפילו מאה מטר אז לא זזים. הן כל היום באובססיה של צילומים, לעלות צילום לאינסטגרם וכו', בשיעורים שלי אני מבקשת להניח את הטלפון בצד, אין לגעת בטלפון. הן כל הזמן בתחרות מי יותר רזה, מי מקבלת יותר לייקים, וזה מתחיל מכיתה ג'! אני רזה ואחרי לידה, אז הן לא מפסיקות להגיד כמה אני רזה ואני כל הזמן מסבירה להן שאני אוכלת ומתאמנת וככה צריך לעשות. ההשלכות של בעיות האכילה בגילאים האלו יגיעו בהמשך, כרגע הן חושבות שזה סתם קלישאות, אבל לטווח הארוך הן קשות, אם זה לשיער או לגובה. הן לא ממשות את הפוטנציאל הגנטי אם הן מזלזלות בתזונה והן לא מפנימות. כל כמה שיעורים אני מזכירה את נושא האכילה: איך שומרים על תזונה נכונה ואני מנסה להזכיר להן את הקשר, כי זה זמן שלא יחזור, בגיל 20 זה כבר לא יעזור, עכשיו הגוף שלהן מתפתח וצריך תזונה נכונה".

מתי החלטת לעשות את זה? להקפיד על הערך מוסף הזה?

"זה התחיל בזה שבסטודיו שלי במזכרת בתיה היו לי קבוצות אירובי של נערות שרובן היו עם בעיות השמנה ואז היו הורים של בנים ובנות פנו אלי במטרה לעשות אימונים אישיים והכוונה לאורח חיים בריא. אני לא מאמנת תזונה אבל לתת הכוונה אני בהחלט יכולה, היה לזה ביקוש ונפתחו לי העיניים, הבנתי כמה זה חשוב לתת להם את הארגז כלים הזה, כי אין אחד שעושה את זה ומסביר להם לא לדלג על ארוחות, מה עדיף לשים בצלחת, לשתות ליטר וחצי מים, ואז זה הפך לשגרתי בשבילי וגם בשביל הקבוצה".

היו ילדות שלא אהבו את ההכוונה או שלא הזדקקו לכך?

"לא, ממש לא. הן מתעניינות, הן רוצות לא להשמין ולא יודעות איך, הן חסרות אונים בנושא".

איך את מסבירה את זה? דווקא בעידן שיש בו כ"כ הרבה מידע זמין.

"נכון, אין לי מושג. זה שם אבל הן לא יודעות מה לחפש, לכל מילה נפתחים מיליון חלונות אז אני מרכזת להן חומר בשפה הכי פשוטה. הכי מצחיק שהן מספרות שאפילו ההורים לוקחים טיפים גם של אימון מהדפים, דברים פשוטים כמו סדר אימון ואילו תרגילים".

יש לך תכניות לפרויקט מבוסס יותר בתחום התזונה?

"יש לי חזון לעשות תכנית של ממש ללמד את הנושא, בגלל שאני רואה את הבעייתיות כי האמהות במקרה הטוב, חוזרות בשעה 17:00 והן צריכות להסתדר בד"כ עם ארוחת צהריים לבד. אז יש לי מחשבה לעשות תכנית שתורכב מאימונים וגם ללמד לאותן בשל דברים שהם בריאים וקלים, כל מיני מתכונים קלילים. תכנית של פעמיים בשבוע ספורט, פעם בשבוע סדנת בישול ופעם בשבועיים עיוני כדי שגן יידעו יותר על גופן".

 

יום האישה קרב, מה את חושבת עליו? במה צריך להתרכז? מה יש ללמד את הדור הצעיר?

"המשקל והביטחון שנפגעים בגלל הרצון להיות רזה הוא נזק בלתי הפיך בגילאים המאוחרים יותר. אם עכשיו הן חושבות שהן שמנות והן ממש אבל ממש לא, אז מה יהיה בהמשך? זו הופכת להיות תבנית בראש. זו בעיה שצריך לתת עליה דגש, גם מהמקום של הבנות הצעירות לתת לזה חשיבות, לדעת לנהל אורח חיים בריא. צריך להכניס את זה מערכת החינוך וללמד אותן אורח חיים בריא והרגלי אכילה".

"כדי עוד יותר להכניס את זה לשגרת יומן, עשינו משהו חדש באינסטגרם של המועדון, אני מעלה משפטים קלילים, טיפים, שכדאי ללכת על פיהם. שיהיה להן מושג, שימשיך יטפטף להן גם כשהן לא מגיעות אלי לשיעור".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה