נותנים להם כוחות



גלי סיוון החליטה להמתיק את שהותם של אנשי כוחות הביטחון מחוץ לבית, פנתה למור מגידיש ויחד החלו באיסוף של מוצרים. עד מהרה הצטרפו אליהם חברים, בתי הספר ותושבי העיר ומזה שבועיים שהם מנהלים חמ"ל שלם. להצדיע להם

שבועות קשים עוברים על תושבי מדינת ישראל. פיגועי טרור מכים מכל עבר וכוחות מערכת הבטחון, חיילים ושוטרים כאחד עובדים ימים כלילות כדי להבטיח את בטחון התושבים. כדי להביע את תודת הציבור והערכתו הרבה, תושבים רבים נרתמו ויחד שלחו מארזים רבים ומפנקים לבסיסים רבים.

לפני כשבועיים החליטה גם תושבת יבנה גלי סיוון לעשות מאמץ, ולהפוך את השהות מחוץ לבית בתנאים הקשים, לנסבלת יותר והצליחה לגייס כמעט את כל יבנה מאחוריה.

"מור מגידיש ואני התחלנו באיסוף של ממתקים, חטיפים וסיגריות עבור כוחות הביטחון", היא מספרת, "התחלתי עם חברים וחברות קרובים שלי שתרמו פאקטים ועוגיות".

בהמשך פנינו ליו"ר הוועד המוסדי ביבנה גיא ירניצקי שאמר שהוא עושה יום הצדעה בבתי הספר לכוחות הביטחון והוא יצרף את העניין שלנו בכך שכל ילד יתרום חטיף למען המשלוח. הוא גייס את כל היו"רים של בתי הספר ואני אספתי את רוב הממתקים מהמוסדות עצמם".

סיוון מספרת כי בימים ספורים אספה כמויות אדירות של מוצרים: גופיות, סבונים, מגבונים, דאודורנטים, גופיות, גרביים, שתייה, תיונים, קפה, חטיפים וממתקים.

"כולם תרמו ביד רחבה וכל שנותר היה לחלק. חילקנו כבר בחברון, ירושלים, רמאללה, שכם, עוטף עזה ולפלוגת צנחנים בצפון, כשכל פלוגה מונה יותר ממאה חיילים. בחברון נתנו לשתי פלוגות ונתנו לאדם בשם רפי פורטל שיש לו את הניידת 'קפה הכי הכי' איתה הוא נכנס לאיו"ש ונותן לחיילים קפה ועוגות. גם הוא קיבל כ-8-10 ארגזים. זה אדם מדהים, 24/7 לחיילים, הוא חילק קפה ועוגות מגוונות והכל מילדי יבנה שלנו".

 

מדובר על התגייסות אדירה.

"אני אומרת לך, בבית שלי כרגע יש ערימות של ארגזים, השבוע נחלק לעוד פלוגות. אנשים תרמו ביד רחבה, חבילות שהם פשוט גאווה ופינוק ללוחמים".

איך התגובות בשטח?

"התגובות מדהימות. את לא מבינה איזה סיפור זה להגיע לנקודות מפגש איתנו מבחינתם, ולאסוף. הם שולחים נהגים ואחר כך שולחים לנו תמונות שלהם נהנים מהמוצרים. אין דבר גדול מזה, פשוט אין".

מה הפעיל אותך להירתם למען כוחות הבטחון?

"הבן שלי משרת בחברון ובסוכות עשינו להם ערב קריוקי וארוחה על האש שאותה תרמו כל החברות שלי ואז ראיתי את מצבם בימים המתוחים האלו ומזה זה בעצם התחיל. הבן שלי מאוד מאוד גאה ושמח, וגם כמובן המפקד שלו! בתוך זה גם שלחנו שמיכות לחיילים בודדים, פתאום מתחילים לדבר עם מפקדים לעומק ומבינים מי בודד, מי נזקק, אז שלחנו שמיכות ועוד מוצרים, מה שאפשר לעזור".

 סיוון, אשת חסד אמיתית וזהו אינו פרויקט ההתנדבות הראשון שלה.

"אני מפיקה אירועים לילדים נזקקים, אני חלק מקבוצה מכל הארץ שנקראת 'עזרה לזולת מהלב' קבוצה של אנשי מקצוע מתחום האירועים: תקליטנים, זמרים ועוד ואנחנו עושים חגיגות יום הולדת, בר ובת מצווה. עשינו ביבנה לאחרונה לילד אוטיסט יום הולדת, לילדה מאשקלון בת מצווה ואף בר מצווה לילד יתום בהוסטל. מדובר באירועים מאוד מרגשים".

מאיפה מוצאים את הכוחות?

"יש יותר אנרגיה ואהבה לתת למישהו שזקוק לכך?? כל אחד נותן את החלק שלו ומזה מקימים אירוע מיליון דולר לילד שזה אפילו לא היה בחלומות שלו. חשוב לי מאוד להדגיש שאני כלום בלי החברות שלי שעוזרות לי, שרק שומעות שאני מרימה אירוע וישר עוזרות לי עם עוגות ומה לא, והיו"רים של בתי הספר, ההורים, הילדים המקסימים וראש העיר. כולם נרתמו למען כוחות הבטחון".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה