בגיל 57, ברגע אחד משנה חיים, החליטה פאני פרץ להקים את "מרוקו הקטנה", עסק להפקת אירועי חינה. ללא שום ניסיון וידע מוקדם, יצאה פרץ לדרך עצמאית וכיום היא עורכת אירועים עשירים ומושקעים וקוראת לכל הנשים: "צאו לדרך ואל תפחדו. תאמינו בעצמכן"

רוב שנותיה עבדה פאני פרץ (59) כמטפלת בילדים והתרכזה בגידול ארבעת ילדיה, אך לפני שנתיים החליטה שהגיע זמנה, ויצאה לדרך. שרשרת של צירופי מקרים הביאו אותה להקים עסק עצמאי ולהפיק ארועי חינה לתושבי יבנה והסביבה. את הכל אגב, היא עושה (כמעט) לבד. מבחירת הדגמים והבדים ועד לעיצוב הקונספט בערב הארוע של הזוג המאושר.

 

מה קרה שפתאום בגיל 57 החלטת להקים עסק?

"ממש לא תכננתי את זה. אפשר לומר שחלמתי על עסק של אוכל, מסעדת פועלים קטנה, תמיד ילדיי ניסו לקדם אותי לפתוח עסק שכזה. תמיד אחים שלי ניסו לדחוף אותי לפתוח מקום משלי, וזה כנראה לא היה היעד שלי או הזמן הנכון כי זה לא יצא לפועל.

יום אחד פנתה אליי מישהי ושאלה אם אני מכירה מלבישה טובה שעושה חינות. הפניתי אותה לבעלת מקצוע, וזה נשאר לי בראש. באותם ימים טסתי לנופש בצרפת ובגלל שחשבתי הרבה על אירועי חינה, שמתי לב למבחר הכפתנים והשמלות שיש שם, התחלתי לחשוב שאולי זה לא דבר שיהיה לי קשה להקים ולנהל. יש בזה הרבה יופי לעסוק באירועים ובלשמח חתן וכלה. כשהחלטתי שאני הולכת על זה, טסתי שוב לצרפת ורכשתי מס' כפתנים ייחודיים, שמלות מהודרות ואקססוריז. כששבתי לארץ הבנתי שזה לא יספיק, יצרתי קשר עם תופרות מהשורה הראשונה, רכשתי בדים איכותיים ובעצם אני עושה הכל: בוחרת את הבדים, את הגזרות, התחרות המיוחדות, האבנים, שרשראות והאפליקציות על השמלות. עיצבתי את אוהל החינה, אני מתמקחת עם בעלי מקצוע ובעצם מנהלת את כל העסק".

דרכו של עסק חדש אינה פשוטה אך פרץ מאמינה בדרכה ובעיקר בלקוחות המרוצים שהפיצו את אופי אירועיה. "התחלתי לפרסם את עצמי בפייסבוק, אני מפרסמת ביבנתון ובעיקר מגיעים אליי מפה לאוזן, אנשים שהיו באירוע שהפקתי ואהבו את מה שראו".

איך בעלך וילדייך הגיבו להקמת העסק?

"כל המשפחה שלי, בעלי, ארבעת ילדיי ונכדי, מאוד מפרגנים לי. בעלי וחתני מאוד עוזרים לי גם בעת האירועים, בהקמת האוהל ובכל מה שאני צריכה, בתי הצעירה בר עוזרת לי להלביש את הכלות והמלוות באותו הערב, ובכלל לעצב את המקום".

 

לא רק משפחתה של פרץ מפרגנת לה בפה מלא, גם לקוחות שנהנו משירותיה.

"היה לנו אירוע פשוט מהמם", סיפרה אורית בכר שבאה בברית הנישואים לפני כחמישה חודשים והשתמשה כאמור, בשירותיה של "מרוקו הקטנה" בהפקת החינה. "התלבושות שלה מדהימות אחת אחת, אפילו המלוות שבד"כ מקבלות תלבושות פחות מוצלחות, כאן קיבלו שמלות מדהימות. הכל היה מושקע ביותר אם זה אוהל החינה הייחודי, אם זה האביזרים, הכפתנים ובאמת כל דבר ודבר. הכל היה מדהים עד הפרטים הקטנים, כל מי שנכנס לאולם היה פשוט בשוק. קיבלתי תגובות מדהימות, האורחים נהנו ומיותר לציין שבעלי ואני היינו בשמיים. במעמד האירוע שתי חברות שלי שהתלהבו ממש, כבר סגרו אירוע עם פאני. אנחנו כבר חמישה חודשים אחרי האירוע, ובפורום של 'מאורסות מאורסים, בפייסבוק עדיין שולחים לי תגובות בפרטי על התמונות של החינה שהעליתי, ושואלים אצל מי עשיתי את החינה".

 

פאני, מה השאיפה שלך?

"ללא שום ספק - לשמח כמה שיותר חתנים וכלות, לעשות להם ערב חינה מהחלומות, שייהנו הם והאורחים שלהם כמובן".

את ממליצה לנשים בגיל 50 פלוס לצאת לדרך עצמאית?

"בהחלט, לא צריך לפחד מכלום, פשוט ללכת על זה. תמיד צריך להיות בטוחה בעצמך, צריך להיות עצמאית ולהאמין בדרך שלך ובאמת שלך".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה