עידן משולם בן ה 32 מדבר על החזרה בתשובה שלו, הקמת מיזם "בול פגיעה" ביוטיוב ובפייסבוק וגם על הנחיתה הרכה והטובה בשכונה הירוקה

מפגש מקרי עם חיילת דתיה, חלום מוזר ולא מובן ובעיקר סדרת המפגשים וההרצאות של הרב זמיר הכהן. אלו בערך שלושת הדברים ששינו לעידן משולם את החיים. משולם בן ה 32 החל את החזרה בתשובה שלו עוד בתקופת הצבא ובזמן שבילה עם חבריו, הוא עבר תהליך ששינה את חייו. הוא החל יותר ויותר להתקרב לרב זמיר ולקח על עצמו עוד ועוד דברים. התשובות שקיבל מהרב זמיר וההבנה כי כל הסטיגמות על החוזרים בתשובה אינן נכונות, העמיקו עוד יותר את הקשר שלו עם בורא עולם.

- עידן, ספר קצת על החזרה שלך בתשובה?

"עד גיל 20 לא שמרתי תורה ומצוות אבל ספגתי מהוריי הרבה דרך ארץ ודבקות באמת. כשהייתי בן 20 כל לילה רדף אותי חלום שחזר על עצמו וגרם לי לחשוב עליו במהלך כל היום. החלום הרגיש שונה מחלומות אחרים, אמיתי משהו שאי אפשר להסביר במילים.

"באותו זמן שירתתי בצבא והייתה שם בחורה דתיה עובדת צה"ל וחשבתי לעצמי שבטח היא תדע לפתור את החלום. תשובתה הייתה: שהיא לא יודעת לפתור חלומות אבל אולי אמצא את הפתרון באתר הידברות שם יש סרטון על חלומות. אמרתי לה שאשמח לבדוק והיא כתבה לי את כתובת האתר על פתק קטן וקרוע...כבר באותו היום ניגשתי למחשב וחיפשתי את הסרטון... לאחר מספר רגעים מצאתי את הסרטון שנקרא: הרב זמיר כהן | פשר החלומות,

אמרתי לעצמי אני אשמע 2 דקות ואם הרב הזה יתחיל לצעוק ולאיים בגהנום אני ישר סוגר. מעולם לא שמעתי שיעור תורה כי הייתי אטום לעניין בעקבות כל הסטיגמות שלתקשורת הישראלית יש חלק נכבד בהן. בכל מקרה להפתעתי מאוד נהנתי מדבריו של הרב שלא רק הסביר על העניין אלא נתן כלים שבעזרתם ניתן לבדוק את דברי התורה בחיים הפרטיים שלנו ולראות שהכל אמת.

לאחר ההרצאה הזאת צפיתי בהרצאתו של הרב "כח המחשבה" ו"כח הדיבור" הדברים שלו נכנסו ללב כמו חץ זה היה משהו לא רגיל.

כל יום הייתי שומע כמה הרצאות ומקבל כח אדיר לחיים הפרטיים שלי. בער בי להשמיע את דברי הרב למשפחתי וחבריי אך כולם הגיבו בערך באותם מילים: "אני לא קשור לדברים האלו", "עזוב אותי מזה" ו"אין מצב שאני אראה הרצאה של שעה".

 

- איך קיבלו את זה בבית?

"בבית העניין התקבל כ'משהו שעוד יחלוף', אני מבין אותם הם ינקו את היהדות מהתקשורת שנים וכאשר שומעים על מישהו שחוזר בתשובה מה שצף בראש זה: הוא השתגע, בטח עכשיו הוא יתחיל לזרוק אבנים על מכוניות בשבת ועוד שטויות מהסוג הזה. לאחר תקופה מסוימת שהתחלתי לשמור מצוות המשפחה גם הלכה לקראתי בכל עניין שמירת השבת. האור במקרר היה מכובה בשבת, היה מיחם ואוכל שבושל לפני השבת" .

- האם ניסו להניא אותך מזה?

"למזלי זכיתי במשפחה תומכת, הרב זמיר כהן תמיד הדגיש שלא משנים את התנהלות הבית של ההורים אפילו אם זאת האמת כשיהיה לך בית אז תחליט מה לעשות בבית שלך וכל עוד אתה חי עם ההורים הם אלו שקובעים ובמידה ואני אנסה לשנות שם משהו זה רק יצור אנטי. כמובן שהוא צדק בסופו של דבר אמא שלי החליטה להדליק נרות בשבת וכולם התחזקו".

 

- האם זה השפיע על המצב החברתי שלך?

"כל החברים שהיו לי נשארו חברים שלי גם אחרי שחזרתי בתשובה ההבדל היחידי היה שהם יצאו בימי שישי ואני לא".

הוא נשוי לדקלה, גם כן בת 32 ויש להם ילדה מתוקה העונה לשם יעל. הם הגיעו מחולון לפני שנתיים וגרים כעת בשכונה הירוקה ומאוד מרוצים מהמקום, הקהילה ובית הכנסת המקומי.

 

- מה הדבר הכי גדול שויתרת עליו בשביל החזרה בתשובה?

" הדבר הכי גדול שויתרתי עליו באותה תקופה היה הבילויים בשבתות שזה היה היום החופשי היחיד ואז חוזרים לצבא אבל עכשיו שאני מסתכל על זה זה ממש הבל הבלים וברוך השם שזכיתי לוותר על זה".

 

- האם יצא לך לדבר על זה עם הרב זמיר הכהן?

"יצא לי לדבר עם הרב זמיר כהן כמה וכמה פעמים לגבי עצות והדרכות לחיים, הוא תמיד עונה בחיוך ומעולם לא לקח שקל על פגישה פרטית לעומת המון מזויפים שיש כיום. לאחר הרצאה מסוימת של הרב זמיר כהן ניגשתי אליו לקבל ברכה ולהגיד לו חזק וברוך על דבריו. הוא הסתכל עליי ושאל למה אני בלי כיפה אז עניתי לו שזה לא כתוב בשום מקום, שצריך לחבוש כיפה. אבל למזלי, הרב לא ויתר, והחל להסביר לי בטוב טעם ודעת, את הטעמים לקיום המצווה ודברים שיצאו מן הלב נכנסו אל הלב וכבר באותו לילה לקחתי על עצמי לשים כיפה. זה היה הצעד הכי קשה שעשיתי בחיים, אבל הלכתי איתו עם הרבה אמונה כי ידעתי את האמת, ורציתי שכולם ידעו אותה".

 

- יוצא לך לדבר עם האוכלוסייה ביבנה על החזרה שלך?

"ביבנה אני מדבר על עניין היהדות עם השכנים והחברים כשיוצא לנו להיפגש, ברוך השם הם אנשים עם ראש על הכתפיים ככה שהדברים מוצאים אוזניים קשובות וגם יש לנו קבוצה בוואטס אפ אז אני שולח להם שם סרטונים קצרים מ"בול פגיעה".

 

- היכן אתה מתפלל? באיזה בית כנסת?

"אני מתפלל בבית כנסת אחוות ישראל ביבנה הירוקה, זה בית כנסת חדש בהנהגת הרב אברהם לחצ'קוב, יש שם אחלה אנשים והכל שם לשם שמיים".

את עניין הסרטונים לקח עידן צעד אחד קדימה. הוא הבין את ההשפעה שלהם אך גם מבין את העולם המודרני שרץ מהר ולכן החליט ללכת על מיזם "בול פגיעה" שבו ערך מאות סרטונים לכדי עד שתי דקות לכל סרטון על מנת לא לאבד את הגולשים ומשם גם מגיע שם המיזם בול פגיעה. מהר וקולע. מסתבר כי גם הגולשים אהבו את המיזם ועד כה הוא זכה למיליוני צפיות.

- ספר קצת על הפעילות שלך באינטרנט?

אחרי ששמעתי אין ספור פעמים את המשפט 'למי יש כח לראות הרצאה של שעה' החלטתי לפתוח את "בול פגיעה" ניתן למצוא את הערוץ ביוטיוב ובפייסבוק, שם יש אך ורק סרטונים קצרים וחזקים ביותר בכל הנושאים: שלום בית, מיסטיקה, פרנסה, זיווג, הריון ועוד...

 

לדוגמה אדם עכשיו יודע שיש בעיה של שלום בית אצל זוג מסוים והזוג הזה לא מוכן לשמוע הרצאה של שעה אז הוא פשוט יכול לשלוח לאחד מבני הזוג סרטון של 2 דקות בעניין ולעשות פלאים וככה בכל תחום. ברוך השם לאחר שנה 'בול פגיעה' הגיע לכמעט 2 מליון צפיות ביוטיוב, בפייסבוק הדף מככב, אתר הידברות משתמשים בסרטונים שלי אצלם ועכשיו הבנתי שגם ביבנתון משתמשים אז אני מודה להשם שזיכה אותי לזכות את הרבים".

 

- מה המטרה שלך? לאן להגיע?

"המטרה היא להגיע לכמה שיותר אנשים ולא משנה אם הם חילוניים, דתיים, מסורתיים ואפילו גויים העיקר שידעו את האמת ויישמו אותה בשטח כי רק הם ירוויחו מזה ואני מזמין את כולם להיכנס לדף הפייסבוק בול פגיעה ולעשות לנו לייק".

 

- מה דעתך על הציבור ביבנה?

"הציבור ביבנה לפי מה שהכרתי עד עכשיו הוא ציבור חם, אנשים צנועים שמחפשים רק לעזור. זאת זכות לגור ביבנה".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה