"החיוך שלהם שווה הכל"



אביטל לוי, סטודנטית להפקת אירועים תושבת יבנה, ארגנה יחד עם החברים שלה ללימודים מסיבת בני מצווה שכולה מתרומות, עבור ילדים בסיכון שהוצאו מבתיהם

צילומים מאלבום פרטי

 ביום חמישי בשבוע שעבר בתקיים בפנימייה אחת במרכז הארץ אירוע מיוחד ומרגש מאוד. 14 ילדים בסיכון, שהוצאו על ידי שירותי הרווחה ובצו בית משפט מהבית, זכו לחגוג את בר/בת המצווה שלהם באירוע שכולו מתרומות של אנשים טובים. מי שעמד מאחורי כל הפרויקט המרגש הזה היו סטודנטים להפקת אירועים באוניברסיטה הפתוחה, וביניהם גם אביטל לוי (30) תושבת יבנה. את ההזדמנות להפיק אירוע מיוחד זה הם קיבלו במסגרת אחד הקורסים, כשהמרצה הציע להם להשתמש בכלים שהם קיבלו בשטח ולהוציא אל הפועל את החומר התיאורטי. "הוא שאל אם אנחנו מעוניינים לארגן משהו כזה ואנחנו מיד קפצנו על ההצעה והתחלנו להריץ עניינים" אומרת אביטל. "היה לנו ברור שאנחנו רוצים משהו מיוחד, לא סתם עוד אירוע אלא משהו שגם יהיה בו ערך מוסף" היא מספרת. זמן רב חשבו והתלבטו, ביקרו במקומות וחיפשו את המקום הנכון להשקיע בו את הידע שלהם, את זמנם וכוחם. "הגענו לפנימייה הזאת, נפגשנו עם המנהל והבנו שזה המקום שבו הכל הולך לקרות" מספרת אביטל.

מה משך אותך דווקא לשם?

"זה מקום מיוחד ומרגש, עצוב ומלא תקווה ואופטימיות גם יחד. נחשפתי לילדים האלה ולסיפור החיים המורכב של חלקם והתאהבתי. הם עברו חיים מאוד לא קלים וזאת הייתה הזדמנות מצוינת לשמח אותו ולתת להם להרגיש כמו כולם. כל החברים שלהם מבית הספר חגגו במסיבות מצווה מפוארות וגם להם מגיע להיות חלק".

 

שלושה חודשים התארגנו אביטל וחבריה לאירוע הגדול, שהחל בגיוס של תרומות וחיפוש אחר אנשים טובים שמוכנים לפתוח את הלב ואת הכיס. "התחלנו מפרסום סטטוסים בפייסבוק שלנו. קיבלתי המון תגובות של 'כל הכבוד' ו'לייקים', אבל בפועל לא הייתה היענות בכלל. כשבדקתי עם שאר הסטודנטים התברר לצערי שזה היה המצב גם אצלם, מאוד התאכזבנו אבל לא הרמנו ידיים" היא מספרת.

בשלב הבא החליטו הסטודנטים לפנות באופן אישי לבעלי עסקים ואנשים פרטיים, לספר להם את הסיפור ולהגיע אל ליבם. "זה כבר נחל הצלחה גדולה יותר ופגשנו הרבה אנשים שהסכימו לתרום. היו כאלה שתרמו כסף, אחרים נתנו מהזמן שלהם והידע המקצועי והיו כאלה שתרמו דברים מבית העסק שלהם. לצערי, היו גם כאלה שהבטיחו והבטיחו ובסוף ביטלו יומיים לפני האירוע, אבל אנחנו לא נתנו לזה להפריע לנו" היא אומרת.

 

 

בערב האירוע, שהתקיים באולם של הפנימייה, התייצבו במקום 12 ילדים נרגשים עם חבריהם ובני משפחותיהם. "מפאת חוסר מקום כל אחד יכל להביא 10 אורחים והגיעו הורים, אחים וחברים. המקום כבר היה מעוצב ממש כמו אולם אירועים, דאגנו לוילונות גדולים שכיסו את הקירות, בלונים ושטיח אדום בכניסה. "הם הרגישו כוכבים לערב אחד" מספרת אביטל.

האירוע הזה לא היה מבייש אפילו הפקה עתירת תקציב באולם מפואר. הכל היה שם, הופעה של להקת 'פרחי אשדוד' ולהקת ברייקדאנס, מגנטים, צלם ודי ג'יי. "כל אחד מהם נכנס בנפרד וצעד על השטיח האדום כשמלווה אותו להקת מתופפים ושופרות. הם שרו ורקדו וכל אחד קיבל אלבום מעוצב אישי ובו ברכות של החברים ובני המשפחה. ערכנו עבורם קליפ ובו כל אחד קיבל ברכה ממפורסם אחר שהוא אוהב או מעריץ והייתה התרגשות גדולה. הם קיבלו גם תכשיטים, הבנות עגילים ושרשרת והבנים שעון ודאגנו להם גם לבגדים, חליפות לבנים ושמלות לבנות ותיקים וכובעים. להורים הכנו סלסלה לשבת שכללה יין, חלה ועוגה" מספרת אביטל. "האירוע תוכנן להימשך שלוש שעות, בפועל נמשך שש שעות. היה שם כיף כל כך גדול שאנשים פשוט לא רצו ללכת והילדים לא רצו שזה יגמר

איך את מסכמת את החוויה?

"זה היה לא קל, אינטנסיבי מאוד ודרש המון ארגון אבל היה שווה כל רגע. אם אני מסתכלת לאחור הכל היה פשוט מושלם ולא הייתי משנה אפילו פרט אחד קטן. החיוך שלהם והאושר שהיה להם על הפנים שווים את הכל. הם גם אמרו לנו שזאת הייתה חוויה שתישאר איתם כל החיים, מה צריך יותר מזה?! חשוב לי להודות קודם כל לילדים המדהימים האלה, שבאנו לתת להם אבל יצא שקיבלנו מהם הרבה יותר וכמובן לכל הסטודנטים שטרחו, עמלו והשקיעו מזמנם כדי שהכל יהיה מתוכנן עד הפרט האחרון ולא ייחסר להם דבר. וכמובן-כמובן לכל התורמים, שבלעדיהם כל זה בכלל לא היה קורה.

 

אביטל והסטודנטים מבקשים להודות לכל מי שלקח חלק ואפשר לאירוע הזה לקרות:

ניר פאריינתי –מגנטים, בובות, זוהרים. ורד בן הרוש ושושנה סופר -חינה שושנים. אורלי אוזן - עוגיות לחינה. עמית עזרא- חינה. בלאק אן וואיט-הופעה והרקדה. יוסי - פרחי אביה. ינון אברהמי - ינון בקדושה (סידור לילדים). אילונה רובין- מעצבת תכשיטים. שלומית אופיר- מעצבת תכשיטים. מסעדת סילו. איריס פארג- קוסמטיקה. מיכל אמסאלם -יומנים לילדים. 
פוטו דוד אסייג-צילום. שלמה אוזן-צליל מתופפים. דור ברנס-פינות ישיבה. שמחה זה אנחנו –בלונים.

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה