סמינר מנהיגות 2019



כמדי שנה, גם השנה התקיים סמינר מנהיגות למועצות תלמידים ולפרלמנט העירוני כחלק מהתהליך השתלמות למנהיגים ומנהיגות

זוהי השנה הרביעית בה מתקיים סמינר מנהיגות עירוני בו משתתפים מועצות תלמידים של ביה"ס בעיר ופרלמנט הנוער העירוני.  בשנה זו הוחלט להעמיק את מעורבות הנוער בפרויקטים עירוניים. כחלק מהתהליך השנתי הגיעו בני הנוער ליום השתלמות במועדון הנוער נווה אילן, שבו הם קיבלו כלים לפיתוח פרויקטים אשר כלל בין היתר סדנת "ניהול פרויקטים" שהועברה על ידי יניב אורבך, מאמן אישי עסקי, וכן  סדנת "שיווק מיתוג ופרסום" שהועברה על ידי שאול מידן,קופירייטר. בסוף יום ההשתלמות, נחשפו בני הנוער בפני  קול קורא של אתגרי הנוער ונבחרו שני אתגרים אותם החליטו  לפתח - מתקן מענה חברתי לקשישים עריריים ומתן מענה לתלמידים אלרגיים.

יצאו לסיור ברחבי תל אביב בנושא צדק חברתי

בהמשך ליום ההשתלמות, בתאריכים 3-4 במרץ יצאו בני הנוער לסמינר מנהיגות באכסניית אנ"א בתל אביב. בסמינר התקיים האקתון פרויקטים, כאשר בחלקו הראשון של ההאקתון עבדו בני הנוער על אתגרי הנוער ובחלקו השני עבדו על פרויקטים עירוניים נוספים.

בהמשך היום הגיעה לסמינר טל דן, רפרננטית נושא המנהיגות במחוז מרכז משרד החינוך,  שסיפרה לחניכים על החשיבות של מועצות התלמידים, על הכוח של בני הנוער להשפיע ולהוביל שינוי. כמו כן העניקה טל משוב וטיפים שונים בתכניות הפרויקטים ועזרה לחניכים בהתקדמות הפרויקטים השונים.

ביום השני, יצאו בני הנוער לסיור בנושא "צדק חברתי" של חברת פרדס. בסיור פעלו בני הנוער  בשני מוקדים עיקריים בתל אביב, האחד דיזנגוף סנטר וגן מאיר, השני, רחוב נווה שאנן והתחנה המרכזית. הסיור עסק בסוגיות השונות של החברה הישראלית, פערים כלכליים, ההבנה מאיפה הם נובעים, הבעייתיות שבהם וכיצד ניתן לצמצם אותם.

סמינר מנהיגות 2019

בהזדמנות זו, יש להודות לכל המארגנים - מחלקת הנוער העירונית ומלוות פרלמנט הנוער נעמה פריד, מנחת מועצות התלמידים בביה"ס גינסבורג ליאת אביטל, וכמובן לראש העיר, מר צבי גוב-ארי אשר שם את נושא מנהיגות הנוער על נס ומקדם את פעילות הנוער הבלתי פורמאלית ללא הפסקה.

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה