כל סוף הוא התחלה של ...



אז הנה הרגע שלו חיכו אלפי ילדים ברחבי הארץ, השנה נגמרת והחופש מתחיל. כולם מכינים את בגדי הים, הגלשנים, אורזים מזוודות לקייטנות ומחנות קיץ או שסתם מתכננים לבלות את הקיץ במיטה או בפייסבוק... אבל לפני שנצא לחודשיים של חיים ובילויים בואו ננסה לחשוב מה לקחנו מהשנה הזאת ומה אנחנו הולכים לעשות עכשיו?

אתם בטח מצפים לעוד כתבה שגרתית על איך להתנהג בחופש ולשמור על עצמכם, או על חשיבה על כל השנה בחופש, או איך להיות "חכמים בשמש" ובעיקר בים... אז זהו שלא. אני לא רוצה לדבר על מה שהיה אלא על מה שיהיה.

נסו לדמיין את המציאות הבאה: אתם מקבלים לידיכם צ'ק על סך 86,400 שקלים חדשים לשימושכם האישי ואתם יכולים לעשות כל דבר שעולה על דעתכם: לעשות שופינג מטורף, לקנות מכונית, לקנות אספקה שנתית של גלידות ואפילו לתרום ולעזור לחבריכם. אבל יש תנאי אחד: כל יום בשעה 00:00 בדיוק הכסף מתאפס בצ'ק וחוזר שוב לסכומו המלא (86,400), והכסף שלא בזבזתם באותו יום גם נעלם. נסו לחשוב רגע מה הייתם עושים עם הצ'ק הזה.

סביר להניח שכולכם חושבים כרגע: "הלוואי שהיה לי צ'ק כזה!" ומתכננים את מסע הבזבוזים שלכם, אבל רק שתדעו שלכל אחד מאיתנו יש צ'ק כזה בחיים, ובכל יום הוא מתבזבז ומתאפס מחדש.

אז מה זה הצ'ק הזה בעצם? הצ'ק הזה הוא החיים שלנו. בכל יום בן אדם חי 86,400 שניות ובסוף כל יום 86,400 השניות האלה נעלמות ולא ניתן להשיב אותן, אך הן מתחלפות בחדשות עד ש... שבזבזנו את כל השניות שלנו. בכל יום אנחנו מקבלים את כל השניות האלה ואפשר לעשות איתן הכל: שופינג, עבודה, חברים, משפחה, תרומה לקהילה, מסע גילוי עצמי, למידה, השקעה, חשיפה לעולמות חדשים ועוד ועוד ועוד.

אז מה אנחנו בתכלס עושים עם הצ'ק שלנו? רובנו מעבירים את חיינו בישיבה מול המחשב או הטלוויזיה, צילום תמונות לפייסבוק ולאינסטגרם וכ"ו, אבל האם באמת שווה לבזבז את כל השניות שלנו על לייקים במקום על עשייה, חברים, משפחה וכיף?

לפני שאתם יוצאים לחופש קחו 2 דקות של חשיבה עצמית ותנסו להבין מה בתכלס עשיתם: למדתם? הכרתם חברים חדשים? ביליתם קצת זמן איכות עם המשפחה? השקעתם במשהו? גיליתם משהו חדש על עצמכם? עזרתם לאנשים? תרמתם מעצמכם? או שבעצם.. לא עשיתם שום דבר מזה?

אני רק רוצה לבקש מכם ללמוד להעריך כל שנייה ושנייה, כי יש גבול לצ'ק הקסמים שלנו. תלמדו לנצל כל רגע נתון, לזכור את העבר' לחיות את ההווה ולעבוד למען העתיד. אל תשקיעו את כל השניות שלכם בסתם דברים, כי יום אחד תגלו שנעלמו לכם יותר מדי שניות מהבנק ומאוחר מדי להשיב אותן, לכו ותעשו משהו שאתם באמת אוהבים ונהנים ממנו בחופש הזה, תנצלו אותו ותתפרעו, תכירו אנשים חדשים ותעשו מה שבא לכם' כי זה הקיץ שלכם ורק שלכם!

אל תשכחו לחיות כל שנייה כדי שבסוף החודשיים האלו תוכלו להגיד באמת שעשיתם ונהניתם והייתה לכם חופשה של ממש.

אז חופשה מדהימה לכולם, תשמרו על עצמכם ואל תשכחו לנצל את הצ'ק שלכם ! ;)  

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה