ישראל ביתנו במקום הראשון בגינסבורג האלון



ביום שישי האחרון, 13.2.15 נערך בהיכל התרבות ביבנה פאנל ''הבוחרים החדשים'' בשיתוף אתר MAKO ובהשתתפות תלמידי תיכון ''האלון'' ע"ש גינסבורג ביבנה. במקום הראשון בהצבעה בסקר התלמידים זכתה ישראל ביתנו עם 31% מהקולות.

  

במסגרת תכנית הלימודים בתיכון השש-שנתי 'האלון' בניהולה של גליה טרם, לומדים התלמידים על שיטת הממשל בישראל, מהי דמוקרטיה, שיטת הבחירות לכנסת ועוד.  

פאנל הבוחרים החדשים של mako הגיע בשישי לתיכון האלון ע"ש גינסבורג ביבנה. נציגי המפלגות הופיעו בזה אחר זה בנאום בחירות – "הייד פארק" פוליטי בו הציגו  בפני התלמידים את הישגי מפלגותיהם ועסקו בנושאים הנוגעים לתחומי החינוך, היוזמה לביטול המבחן הפסיכומטרי, כלכלה וחברה והחלטת ועדת הבחירות להדיח את ח"כ חנין זועבי ועוד. המשתתפים בפאנל היו שרון גל (ישראל ביתנו), ח"כ מיקי לוי (יש עתיד), ח"כ שולי מועלם (הבית היהודי), ח"כ אראל מרגלית (המחנה הציוני), יואב קיש (הליכוד), אורי זכי (מרצ) וד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו).

 

בסיום הפאנל נערכה הצבעה בקרב 353 תלמידי שכבת י'-יב'. כל תלמיד נכנס מאחורי הפרגוד, בחר פתקית אותה הכניס לתיבה. בתום ספירת הקולות ע"י חברי מועצת התלמידים של החטיבה העליונה זכתה ישראל ביתנו במקום הראשון בסקר התלמידים, עם 31% מהקולות, כולנו - 20 אחוז, הליכוד - 16 אחוז, המחנה הציוני - 13 אחוז, יש עתיד - 9 אחוזים, הבית היהודי - 8 אחוזים, ש"ס – אחוז אחד.

"יום הדמוקרטיה הביא אלינו את הכנסת, את נבחרי העם לפתח ביתנו זה נתן לי תחושה של בגרות" אמר יהב ודור חברו הוסיף "הרגשתי שהקול שלי נחשב שאני יכול להשפיע. הרגשתי שווה בן כולם", עוז ואוהד תלמידי י"א אומרים "זה גרם לנו לחשוב מה באמת חשוב שיהיה במדינה שלנו".

אירית שטיינמן,  סגנית המנהלת אמרה: "לתלמידי החטיבה העליונה נתנה הזדמנות ללמוד ולהתנסות איך לממש את עמדתם הפוליטית. אני גאה לציין את מעורבות התלמידים, השאלות הענייניות שנשאלו על-ידם תוך שמירה על כבוד לאחר גם שדעותיו שונות ואף מקוממות, זו בהחלט היתה חגיגה לדמוקרטיה". מנחה הפאנל ומיוזמי הפרוייקט שבי זרעיה, אמר כי "המטרה העיקרית של הפרויקט היא חינוך לדמוקרטיה. אנחנו רואים את ההיערכות וההתלהבות של התלמידים, אבל ליום הזה יש גם השפעה מכרעת. 30 אחוזים מתלמידי יב' הם כבר בעלי זכות הצבעה. אמנם תלמידים מושפעים ממה שההורים שלהם מצביעים, אבל היום הזה נותן להם לפתוח את הראש, להקשיב למגוון דעות ולהחליט בעצמם".

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה