צופים: איזון- מילה יפה , אך מורכבת..."



ביום חמישי שעבר, נערך ערב "מדברים חינוך" בהשתתפות הורים, בוגרים של השבט, והשכב"ג. האירוע נערך ב"בית סולומון", המקום נבחר בשל היותו אחד המוקדים שבו שבט רעות מעביר פעולות לילדי האזור (בנוסף לשבט ולשכונה הירוקה) וכאמירה פומבית של "שבט אחד לכל ילדי יבנה".

ביום חמישי שעבר, נערך ערב "מדברים חינוך"  בהשתתפות הורים, בוגרים של השבט, והשכב"ג. האירוע נערך ב"בית סולומון", המקום נבחר בשל היותו אחד המוקדים שבו שבט רעות  מעביר פעולות לילדי האזור (בנוסף לשבט ולשכונה הירוקה) וכאמירה פומבית של "שבט אחד לכל ילדי יבנה". המקום משמש את השבט ומושאל באהבה רבה ע"י פנינה מנהלת המקום וצוותה המסור ולהם תודה.

הערב נערך במתכונת של שולחנות עגולים, כדי לפתח דיון פורה סביב סוגיית האיזון בין הבית, הלימודים והצופים- שמהווה חלק בלתי נפרד מחייו של שכבגיסט בכל גיל.

בערב היו כ 100 משתתפים וראש העיר גוב ארי כיבד את המשתתפים בנוכחותו, והצביע על החשיבות של השיח ותנועות הנוער בעיר.

הערב נפתח בצורה מאוד מקורית, למקום הוזמן תיאטרון "פלייבק- החבר'ה מאיכילוב" , שני השחקנים קיבלו מבעוד מועד סיטואציות שהמדריכים עוברים ביום יום כגון- המדריך חייב לצאת לפעולה אבל הוא לא סיים את המטלות שצריך לעשות בבית. מה יעשה ? חשוב לומר שהשחקנים עשו זאת בצורה מדויקת מצחיקה וכמובן מקורית !
ליאור כרמל, שבעברו היה מזכ"ל תנועת הצופים הסביר בפשטות כיצד מתנהל העסק שנקרא הדרכה. הסביר להורים לאן בנם או ביתם נכנסו כאשר בחרו להדריך, להחזיק קבוצה וכמובן הסביר את הדרישות של התפקיד- כי אין תפקיד בלי דרישות ! ליאור נתן להורים ולילדים נקודת מבט שונה כרקע לחלק המרכזי.

החלק המרכזי של הערב, היה פעילות משותפת של הורים ילדים, בה הוצג סיפור מקרה וההורים והחניכים דנו בעניין משלל זוויות מבט. הפעילות הייתה יצירתית. ההורים זכו להביע את דעתם על המחויבות של ילדיהם, והילדים חשבו על הדילמות ומציאת האיזון בחיים שכולנו שואפים להשיג. לאחר הפעילות דנו כל המשתתפים והעלו רעיונות שיכולים לשפר את ההתמודדות של הילדים וההורים עם המציאות הפעילה והאקטיבית של בני נוער מובילים. את המסקנות והפתרונות המחיזו "החבר'ה מאיכילוב" על הבמה מתוך החומרים שהועלו בדיונים בצורה מוחשית, חווייתית ומעוררת מחשבה. אין לנו ספק שכולם המשיכו את הדיון בחוג המשפחה...

ברצוננו להודות לכל האנשים שהשקיעו מזמנם והגיעו לערב ולאנשים שלקחו חלק בארגונו.

באותה עת נזכיר כי מתוכנן פורימון מטורף – יום שבת 7/3 משעה 10.00 עד 14.00 בשבט רעות רחוב הנגב 1. כל תושבי העיר מוזמנים ! יותר צופים יותר טוב


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה