משלחת מהעיר התאומה שפייר ביקרה ביבנה ובבית ספר האורן



לפני שבועיים נחתה בעיר יבנה משלחת של 15 תלמידים ושני מורים מהעיר התאומה שפייר בגרמניה. בין הערים נרקמה ידידות מופלאה הנמשכת ברצף מזה למעלה מ-20 שנים

התלמידים הגרמנים טיילו בארץ מים המלח בדרום ועד דלית-אל-כרמל בצפון. הנוער הגרמני התארח בבתי תלמידי תיכון האורן ביבנה ובילה בערבים בצוותא עם המארחים.

 ביום שישי האחרון הגיעה המשלחת לבית הספר והתלמידים השתתפו בשיעורים מגוונים כמו אנגלית ואלקטרוניקה, שמעו הרצאה מרתקת על ההיסטוריה של מדינת ישראל ועל הבעיות הביטחוניות איתם מתמודדת ישראל. בהמשך טיילו התלמידים עם המשפחות המארחות.

 בבית הספר אמרו השבוע כי הם שבעי רצון משיתוף הפעולה המתמשך וקשרי הגומלין עם התלמידים מהעיר התאומה. "בית הספר, העיר יבנה ומדינת ישראל זכו ל'שגרירים' טובים שמכירים טוב יותר את הנעשה במדינת ישראל ומשקיפים על המציאות המורכבת בעיניים אוהדות מאוד".

 חברי המשלחת הגרמנית הביעו שביעות רצון רבה מהפעילות המשותפת והביעו רצון להמשיך בה ולשמר את הקשרים החמים שנוצרו.

 ברית ערים תאומות בין העיר יבנה והעיר שפייר נוסדה לפני למעלה מ-20 שנים כאשר קשרי הגומלין כוללים פעילות קהילתית ענפה, ביקור משלחות תושבים בשתי הערים, תערוכות משותפות ועוד. העיר שפייר היא עיר מיוחדת במינה בהיסטוריה היהודית ובמשך כאלף שנים התקיימה בה קהילה יהודית מפוארת. בעיר נחשפו שרידים של בית כנסת עתיק ובצמוד אליו מבנה מקווה מרשים שנבנה במאה ה-12 ונחשב לאחד הגדולים באירופה.

 ראש העיר צבי גוב-ארי ביקר לפני מספר שנים בשפייר והיה אורחו של ראש העיר המקומי האנס ג'ורג' אגר. כאשר השניים פועלים במשותף ובעקביות לחיזוק קשרי הידידות בין הערים.  

 

 

 

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה