בחרו להציל חיים



תלמידי שכבת י' מבתיה"ס גינסבורג האורן והאלון בחרו להתנדב במסגרת פרויקט מחויבות אישית במד"א

 מאת: שיר בסטיקר     (צילום: ארכיון דוברות מד"א)

 פרויקט מחויבות אישית מגיע בחייו של כל תלמיד בכיתה י'. מתוך רשימה ארוכה על כל אחד ואחת לבחור היכן ברצונם להתנדב למען הקהילה במשך שנה שלמה: עזרה בשיעורי בית לתלמידים מתקשים, מתן עזרה סיעודית לקשישים, חלוקת חבילת מזון לנזקקים, עזרה רפואית לבעלי חיים, התנדבות במשמר האזרחי ועוד. אחת מהאפשרויות הינה התנדבות במד"א.

השנה, תלמידים משכבות י' מבתי הספר גינסבורג "האלון" ו"האורן" בחרו להתנדב בארגון למען הצלת חיים.

הקבלה לקורס מד"א דורשת הכנה מוקדמת בצורת ראיונות ראשוניים ולאחר מכן קורס.

הקורס, שאורכו כחודשיים וחצי ונערך בימים שלישי וחמישי בין השעות 17:00-22:00, מכיל חומר עיוני ומעשי רב כמו איך לעשות החייאה וכיצד להגיב ולטפל במצב של דקירה, חניקה, טביעה, התחשמלות ומצבי חירום נוספים.

המתנדבים מחולקים לשתי קבוצות ועוברים מבחנים ובחנים רבים. רק אלו הצולחים אותם נבחרים להתנדב במד"א ומסייעים בסופו של דבר, בהצלת חיים.

עומרי, תלמיד הקורס: "הקורס נמשך המון זמן וכל שבוע מתקיים בוחן, לכן צריך לזכור חומר רב, בנוסף לכך הקורס דורש אחריות רבה. הקורס כולו התעסקות בחיי אדם, זה מפחיד לחשוב שאתה צריך להיות אחראי להצלת החיים שלהם. זה קשה מאוד אבל זה שווה את זה. כיף לי להיות שם".

זיו, תלמיד הקורס: "הקורס מאוד קשה. צריך ללמוד הרבה שעות והעומס רב במיוחד עם הלימודים והמבחנים, אבל כשאני לומד בקורס זה גורם לי להרגיש טוב עם עצמי בכך שאני עושה מעשה חשוב, זו הצלת חיים. בנוסף לכך, הקורס גורם לי עניין רב ברפואה ואני רוצה להמשיך וללמוד את הנושא בעתיד".

שחר, תלמידת הקורס: "צריך לבוא לכל השיעורים ולהוציא ציונים גבוהים, זה קשה במיוחד עם העומס בבית הספר אבל לפי דעתי כל אחד צריך לעשות את זה. זה דבר מאוד בסיסי וחשוב לדעת על עזרה ראשונה וכיצד יש להגיב במצבים כאלו. אני מרגישה שאני תורמת לקהילה ועושה משהו חשוב. כמובן שזה מעניין מאוד ומציל חיים".


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה