טקס שורשים בבית ספר "האלון"



בשבוע שעבר קיים בית ספר "האלון" טקס שורשים מרגש בהיכל התרבות, בהשתתפות תלמידי שכבה ז' ובני משפחותיהם

 מאת: שיר בסטיקר

 

ביום רביעי שעבר נערך טקס שורשים לשכבת כיתות ז' בהיכל התרבות יבנה. הטקס הוכן על ידי צוות מחנכות השכבה, רכזת השכבה, רכזת החינוך החברתי ותלמידים רבים שעזרו בהכנת הטקס, בבחירת שירים וכדומה.

במהלך הטקס התלמידים הקריאו טקסטים, שרו שירים מתאימים לטקס ומספר תלמידים שרו את השיר "יא מאמא". אל הטקס הוזמנו תלמידי שכבה ז' ונציג מבני המשפחה.

לאחר סיום הטקס צפו התלמידים ובני משפחותיהם בהצגה "אהבת הדסה"-דרמה משפחתית מרגשת ומלאת הומור המספרת את סיפורם, סודם  וחלומם של שלושה דורות : 

סבא זכריה מנצור שמסתיר סוד עצוב ורגשות אשם מן העבר, הבן- שמעון צור שחולם להתקדם בחייו והנכד יובל שחוגג בר מצווה וחולם על תמר אהבתו.
ההצגה הייתה מלאה בשירים, במוזיקה, בפולקלור התימני העשיר וחשפה את סיפור עליית יהודי תימן לארץ ישראל.

התלמידים קיבלו משימה כהכנה להצגה ובה חקרו את שם ההצגה, את הרקע התקופתי ולבסוף את הקשר לשנת שורשים זו. 

 צוות שכבה ז': "אחת החוויות החשובות הטמונות בחקר שורשי המשפחה היא ההזדמנות לבחון במבט אחר רגיש ומיוחד את הקשרים, ההסתעפויות והשורשים המהווים בסיס לייחודה של כל משפחה. על כל אחד מאיתנו לעצב את זהותו תוך התייחסות להקשרים התרבותיים מהם אנו באים.

עבודת השורשים במהלך השנה תחזק את הקשרים המשפחתיים ותחדד את זהותכם, אנו מקווים שתהנו מכתיבת עבודה זו".  

"הטקס היה מאוד יפה ומרגש שמחתי להיות אחת ממנציגי הטקס שמייצגים ערב חשוב זה", אמרה תלמידת כיתת ז' מאיה דגן,"ערב שפותח שנה חשובה ועוצמתית שעומדת בפנינו ובה נחקור נגלה ונרחיב ידע בנושא הכי קרוב עלינו השורשים שלנו. אנו לא מכירים את שורשינו עד הסוף ולכן אני שמחה לחקור ולהכין את עבודת השורשים, נושא זה מרתק מאוד ונותן תשובות לשאלות חשובות כמו מאיפה באנו ואיך משפחותינו עלו ארצה".

דניאל אונפריקו תלמיד כיתה ז' הוסיף, "הייתי מאוד נרגש במהלך הטקס הוא היה מאוד מעניין ומרגש לפני שעלינו לבמה כולם היו במתח ופחדו לטעות. במהלך הטקס הרבה התרגשו ובמיוחד בסוף כאשר שרו את השיר "יא מאמא".

"הטקס היה מאוד מרגש ומהנה" סיכמה אגם בן ישי תלמידת כיתה ז' "ההצגה הייתה מאוד מצחיקה, כול הילדים נהנו מאוד והשירים ששרנו היו  מאוד מרגשים".

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה