חג צופיות שמח



שפט רעות מסכם את יום הצופה

 ביום שבת האחרון, ה-25.2 התקיים יום צופה בשבט רעות. יום זה הינו יום חג לשבט בו מיישמים החניכים, בכיתות ד'-ט', את המיומנויות הצופיות אותן רכשו, בפעולות שונות כמו הישרדות בטבע, בישול צופי ומחנאות.

במשך היום כל חניך עבר מבחן על החומר הצופי בהתאם לשכבת הגיל שלו, על מנת לקבל דרגה צופית חדשה, בטקס שחתם את היום.

כיתות ז', גדוד יואב, בשונה משאר חניכי השבט, התחילו השנה את יום הצופה ערב קודם, ישנו בשטח ועברו פעילות מיוחדת הכוללת התמצאות בשטח, בישול צופי ומחנאות.

כיתות ח', גדוד יהודה, גם כן התחילו את יום הצופה ערב קודם חניכי הגדוד היו חייבים להשתמש בכלים הצופיים אותם רכשו במהלך שנותיהם בצופים. החניכים בנו מחסות, בישלו ועברו מספר פעילויות צופיות.

חניכי כיתה ט', קורס עידן היו אחראים על טקס האש שחותם את יום הצופה. במשך החודשיים האחרונים הם תכננו את הטקס, בנו את מעברי הדרגה, כתובות האש, התורן ועוד. ביום שישי הגיעו חניכי הקורס והחלו לבנות את הטקס. עם רדת הלילה החניכים עברו ספארי צופיות אשר בחן אותם על כל המיומנויות הצופיים אותם למדו במהלך השנה. במשך יום שבת חניכי הקורס המשיכו לבנות ולהכין את הטקס.

לבסוף לאחר יום עמוס בחוויות ופעילות חניכי השבט הגיעו לטקס האש שבו הם מקבלים את דרגת הצופה החדשה.

במהלך הטקס נדלקו כתובות אש. כל שכבת גיל נכנסה שונה לטקס- למשל כיתות ז ערכו הליכת זיקית. מעבר צופי זה מסמל את מעבר החניכים לדרגה גבוהה יותר.

במהלך הטקס שכבת העופרים-כיתות ד' נשבעו את "שבועת העופרים" ועכשיו אחרי שלמדו מיומנויות צופיים וקיבלו את דרגתם החדשה, הם רשמית בצופים.

אנו רוצים להודות לכל מי שהגיע לצפות בטקס, לעיריית יבנה, למשטרת יבנה ולתחנת כיבוי על העזרה והתמיכה בטקס.

ניפגש בפורימון ב 11.3 משפחת רעות!


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה