כל מה שרצית לדעת על גיל המעבר



גיל המעבר, שמופיע אצל נשים בממוצע בגיל 51, הוא תהליך טבעי ומהותי בחיי האישה, במהלכו בעקבות ירידה בייצור ההורמון הנשי- אסטרוגן, נעצר תהליך הביוץ ונפסק המחזור החודשי. גיל המעבר המוקדם מתרחש לפני גיל 40 ויכול להיות ספונטני או להיגרם על ידי טיפול (הסרת השחלות או כימותרפיה, למשל).

depositephoto

ד"ר סילבי פואניונק, מומחית לרפואת עור ויועצת רפואית למותג "ליראק פריז" מסבירה: "בניגוד לדעה הרווחת, הטלטלה הגדולה הזו אינה מופיעה בפתאומיות אלא בהדרגה, השלב ראשון משתרע על פני מספר שנים, ונקרא פרה-גיל המעבר (או טרום גיל המעבר). בתקופה זו הגוף סוער: הייצור ההורמונלי הוא מבולגן (חילופי היפר-היפו-אסטרוגניה), המחזור החודשי הופך ללא סדיר ועוצמתו משתנה. בשלב זה מופיעים התסמינים. גיל המעבר עצמו מגיע בשלב השני של התהליך, המאובחן לאחר 12 חודשים רצופים ללא מחזור; התאריך של תחילת גיל המעבר ידוע למעשה בדיעבד."

 

האשם בתופעות גיל המעבר- הירידה באסטרוגן:

אסטרוגנים הם ההורמונים האחראים להתפתחות איברים נקביים במהלך ההתבגרות ולאחר הביוץ. בדומה לאינסולין או לאדרנלין, הם מיוצרים באופן רציף וטבעי על ידי גופנו. כך, כמה עשרות הורמונים מסתובבים בדם, המבטיחים איזון הדרוש לתפקוד תקין של הגוף: שמירה על חום הגוף, ויסות קצב הלב, ניהול רגשות.. בגיל המעבר, משתנה ייצור טיפות האסטרוגן, ומשתנה האיזון ההורמונלי. חוסר איזון זה מורגש בכל הרמות, פיזיות ופסיכולוגיות.

 

התסמינים משתנים מאחת לשניה:

בנוסף לתפקיד המפתח שלו בתהליכי הרבייה, אסטרוגן מעורב באגירת שומנים, טמפרטורת הגוף, זרימת הדם, בניית העצמות ואיכות העור והשיער. זה מסביר מדוע בגיל המעבר, כאשר איזון ההורמונים משתנה, מופיעות תחושות אי נוחות שונות: עלייה במשקל, גלי חום, הזעות לילה, שינויים במצב הרוח, עצבנות, הפרעות שינה, אוסטאופורוזיס. העור מושפע גם הוא: הוא הופך להיות יבש יותר, דק יותר ונפול. אנו מדברים על הזדקנות עור הורמונלית.

 

לדברי ד"ר פואניונק: "אין דרך "אחת" לחוות גיל המעבר. העוצמה, התדירות והחוויה הפסיכולוגית של תסמינים אלה שונים מאוד מאישה אחת לאחרת. יש הרואות בגיל המעבר הלם, סערה של ממש, כאשר עבור אחרות השלב הזה ייעלם כמעט מבלי לשים לב."

 

זיהוי גלי חום:

זהו הסימן השכיח ביותר של גיל המעבר, אך לא תמיד הוא שיטתי. גל חום מתאפיין בתחושת חום פתאומית, אינטנסיבית וקצרה, העולה מהחזה אל הפנים, עם הופעת אדמומיות, דפיקות לב והזעה.

העור הוא אחד האיברים הרגישים ביותר להורמונים הנשיים.

 

כאשר רמות האסטרוגן יורדות, פעילות תאי העור משתבשת ועלול להופיע יובש.לכן חשוב להתאים את שגרת היופי שלך על ידי העדפת טיפול ספציפי, נגד הזדקנות הורמונלית ושיפור הנוחות.

 

הטיפ של ד"ר פואניונק: " כדי להילחם בגלי חום, הגבילי אלכוהול, קפה או סיגריות המקדמים את הופעת הסימפטום הזה. בחיפוש אחר אפקט מרענן מיידי, השתמשי במוצרי טיפוח ייעודיים לגיל המעבר אלו  יעניקו לך תחושת רעננות מיידית."

 


 
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה