"אליצור יבנה תוביל את קבוצות הנשים בארץ"



הציטוט בכותרת שייך ל-לא אחר מאשר אמיל איליונסקי, מאמן קבוצת הנשים של אליצור יבנה והאיש ש-שם אותה על המפה עם עלייה ליגה לפני 3 עונות ומאז גרף השתפרות מתמיד שהסתיים במקום השני בליגה הלאומית, בעונה שנקטעה בגלל משבר הקורונה. למרות זאת, המאמן לא מתרגש: "המטרה היא לייצר דרך, לגדל כאן שחקניות יבנאיות. למדנו הרבה בעונה הזו"

אמיל אליונסקי

מאמן קבוצת הנשים בכדורסל, אמיל איליונסקי (43), שבין היתר עובד ברשת בתי החולים של אסותא מרכזים רפואיים בתפקיד מנהל אסותא כלניות אשדוד ואסותא רעננה, הצליח לשפר פלאים את הקבוצה העונה ואם לא משבר הקורונה, מי יודע באיזה הישג מרשים זה היה נגמר. אמיל הוא בעל תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון במדעי החברה והטבע.

הואעוסק בכדורסל מגיל צעיר, כאשר כשחקן בילה את רוב הקריירה במכבי רחובות בליגה הלאומית ובקבוצות נוספות בסביבה בליגות הנמוכות יותר כמו מכבי קריית גת, מכבי גדרה ואליצור יבנה בוגרים  (אגב, בעונת העלייה שלו עם קבוצת הנשים, רשם עלייה גם עם אליצור "יוחנן" יבנה אותה אימן גם במקביל לנשים).

מזה 3 שנים משמש אמיל כמאמן קבוצת הנשים של אליצור יבנה. לאחר שאימן בוגרים, התחיל באליצור יבנה כאשר קבוצה הנשים הייתה בליגה הארצית. "באותה שנה עלינו לליגה הלאומית", מספר אמיל בערגה, "למעשה, עכשיו אנחנו מסיימים את השנה השנייה בלאומית. בשנה שעברה סיימנו במקום 6 ובתחושת החמצה מכיוון שהיינו יכולים להגיע לפלייאוף העליון, למדנו מהעונה הקודמת והפקנו לקחים והעונה סיימנו במקום השני כאשר העונה הופסקה באמצע בעקבות הקורונה".

איך היית מסכם את העונה של קבוצת הנשים?

"קיים קושי מסוים לסכם את העונה כי הסוף קצת חריג ולא ממש הצלחנו להגיע לקו סיום העונה ובטח שעוד לא הגענו לשיא היכולת שלנו אך בכל זה ניתן לומר שהעונה הייתה מיוחדת, ניתן היה לחוש באוויר בכל אימון ובכל משחק את האנרגיות של השחקניות, הייתה תחושה של רצון עז של השחקניות מצד אחד להצליח ולנצח ומצד שני לשמור על הדרך שבנינו מתחילת העונה".  

הייתם קבוצה מצוינת, בעונת שיא, עד כמה זה מתסכל שהכל נקטע?

"תמיד מתסכל שמשהו נקטע אך בהחלט לא נורא ואני אסביר. המטרה שלנו קודם כל ליצור דרך, ליצור תהליך בו אנו בונים קבוצה לעוד מספר שנים ויותר חשוב לגדל שחקניות "יבנאיות" שגדלו במערכת וזאת השורה התחתונה שצריך לומר בגאווה שאכן הצלחנו. שחר עמית שהשנה שדרגה את יכולות המשחק שלה והפכה לשחקנית מובילה בקבוצה וכמובן אופק טלקר שהינה בת 16 וכבר קיבלה בין 10-15 דקות למשחק ואף הצליחה להרשים עם קליעות מהשלוש באחוזים גבוהים מהרגיל". .

אם היית צריך לבחור את הרגע הכי מרגש העונה, מה הוא היה?

"מבחינתי הרגע הכי מרגש העונה היה משחק חצי הגמר גביע המדינה שהתקיים ביבנה והאולם היה מלא בקהל, הרגשתי אנרגיה של ליגת על וכמובן הייתה חווית כדורסל ברמה אחרת שבסוף גם הצלחנו לנצח מעל 20 הפרש".

מה הייתם עושה אחרת בעונה הזו אם היית יכול?

"לא הייתי משנה כלום, היעדים שנקבעו הושגו ובצורה הכי טובה שאפשר. השחקניות שנבחרו בקפידה הוכיחו שהן עשויות מהחומר שאנחנו רוצים ביבנה והחיבור שנוצר בין כל השחקניות יצר תלכיד שחייבים לשמר לקראת העונה הבאה. העונה הרווחנו גם עוזר מאמן (אריאל) ומאמן מנטלי (אסף סגל) ששדרגו את הקבוצה וכל זאת בנוסף למנהל הקבוצה שהוא הדובדבן של הקצפת והערך מוסף של הקבוצה (חיים אוקסנברג)".

 

 

 

האם אתה חושב שניתן לשחזר עונה כזו גם בשנה הבאה?

"בהחלט ניתן לשחזר ואף מעבר לכך ובתנאי שהמיקוד שלנו צריך להיות המשך בניית הדרך ולהתמקד בתהליך בו אנו מגדלים שחקניות בתוך מערך שלם שמתחיל בקבוצת הנערות שתשתלב בבוגרות ואני בטוח שגם התוצאות יגיעו. אני מאמין מאוד בסגל שבנינו ובחיבור של שחקניות הבית ולכן אין לי ספק שנצליח גם בעונה הבאה. אני חושב שהשחקניות שהגיעו העונה הן מהמובילות בליגה ויבנה היא קרקע טובה להוכיח זאת".

מי למשל?

"מורן שטרית – שחקנית בעמדה 4 שלדעתי היא מעל הליגה, הדר רפאל קלעית פנומנלית ושומרת מצוין, לי קפיטולניק הרכזת הכי טובה בליגה כולל קליעה מצוינת, חנה הללי היא בלתי ניתנת לעצירה בהתקפה וחכמת משחק שלא נתקלתי בעבר וכמובן מאיה מדרי שחקנית מדהימה שהצליחה לעצור את הכוכבות של הליגה. אין לי ספק שגם השחקניות שהשלימו את כל היחידה המיוחדת ולקחו חלק בלתי נפרד מהצלחת הקבוצה כמו יעל שטיינברג המצוינת, ליאור שטיינברג וכמובן ולאדה אברמוב וכל זה בסיוע שני עטר בכרטיס כפול שהגיעה בחלק מהעונה. כל זה ביחד בחיבור שחקניות הבית הפכנו לנשק קטלני שיהיה קשה לעצור גם בשנה הבאה במידה ונצליח לשמור על הסגל".

קבוצת הנשים של יבנה נהדרת, זה תוצר של עבודה של שנים. התקדמנו מאוד בשנים האחרונות. מה הסיבות לדעתך?

"הסיבות העיקריות זה ניסיון מצטבר עם השנים, סבלנות והפקת לקחים משנה לשנה. לדעתי נכון להסתכל על כל מערך הנשים - ממחלקת בית הספר לכדורסל, קט סל, ילדות ונערות שעשו שינוי בשנים האחרונות תחת ניהולו המקצועי של צחי בוטביקה וכמובן בתמיכתם של שאול דוד ואבי. אני מאמין שיבנה תמשיך להתקדם ובעוד שלוש שנים יבנה תהיה מובילה בכדורסל הנשים בארץ".

נראה אותך מאמן את הקבוצה גם בשנה הבאה?

"בהחלט, יבנה זה הבית שלי והיעד שלנו זה תוך מספר שנים לעלות לליגת העל וכמובן לגדל את שחקניות ה"בית" שלנו".

 

 


 
$(function(){setImageBanner('0d965d1e-02d5-4e54-a897-7655a6600c7d','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('eeed0cd3-e1d2-42f4-8879-ce9fd43e925f','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה