אנשים טובים באמצע הדרך



המנהל המסור של קבוצת הנוער של אליצור יבנה, אלי ניסן בן ה-65, מספר מהזווית שלו על ההצלחה של הקבוצה שהעפילה לפלייאוף העליון של ליגת העל לנוער. ומה הסוד? "אחרי 40 שנה בבנק לאומי, ידעתי שאני רוצה לתרום לקהילה"

אלי ניסן

יצאנו לפגוש את אלי ניסן, מנהל קבוצת הנוער על, אשר הגיע לפלייאוף העליון של נוער ליגת העל. קבוצה שמביאה הרבה כבוד לכדורסל ביבנה ובארץ. ניסינו לראות קצת מזווית אחרת מה סוד ההצלחה של הקבוצה וכמובן להכיר את אלי ניסן.

ניסן (65), נשוי למדלן ואב לשלוש בנות ושבעה נכדים, פרש לאחר 40 שנות עבודה בבנק לאומי ועוד בטרם פרישתו ידע שהדבר שהוא הכי רוצה לעשות בהמשך זה לתרום לחברה ולקהילה. כך מצא את עצמו כמנהל של קבוצת הנוער על של אליצור יבנה, שרושמת השנה הישגים מדהימים.

מדוע הגעתה דווקא לאליצור יבנה ומה יש לך לספר לנו על המחלקה ?

"מאחר והכדורסל קרוב לליבי כילד שיחקתי כדורסל עד גיל נוער ובמסגרת הבנק ניהלתי ושימשתי מאמן באחת הקבוצות של הבנק ששיחקה בליגה למקומות עבודה. בתיווך חתני נפגשתי עם צחי בוטביקה מנהל מחלקת הנוער אליצור יבנה ונחשפתי לעולם נפלא שנקרא מחלקת נוער אליצור יבנה. המחלקה מלאה בילדים בכל הגילים שמתאמנים כמעט כל יום ומשחקים בליגות השונות של איגוד הכדורסל. שובצתי לשמש מנהל קבוצת נוער (ילדים בני 17-18) בליגה הלאומית בהדרכתו של המאמן ליאב שדה. במהלך השנה למדתי את התפקיד ובדקתי איך  אני יכול לתרום מניסיוני לטובת הילדים ולעזור למחלקה ולקידומה. ליוויתי את הילדים במהלך השנה לכל המשחקים נוכחתי באימונים ודאגתי לילדים בצד הלוגיסטי ולמאמן בצד הניהולי של הקבוצה. בעקבות בקשתו של צחי עברתי לנהל את קבוצה הנוער בליגת העל".

כמה שנים אתה מנהל את קבוצת הנוער ומה אתה יכול לספר לנו על שחקנים שעברו דרכך?

"מזה שנתיים אני משמש כמנהלה. אני מרגיש חלק מהצוות המקצועי של הקבוצה ומשמש יד ימינם של מאמן הקבוצה שלומי כהן ועוזרו דורו קשמקוב. מניסיוני במערכת ארגונית גדולה ומסודרת אני מנסה להנחיל ערכים וסטנדרטים אשר יכולים לשמש לילדים להמשך דרכם בבגרותם".

השנה הצלחתם לעלות לפלייאוף העליון מה אתה יכול לספר לנו על הקבוצה?

"יש קבוצה מיוחדת השנה גם ברמת השחקנים חיבור וכמובן ברמת הצוות מאמנים שהם עושים עבודה מדהימה.  אחד הדברים שהשנה אנחנו מדגישים זה את ביחד של הילדים לבד אחד את השני לדעת לנצח בגאווה ולהפסיד עם הראש למעלה, הנראות שלנו לנו כקבוצה חשובה ואנחנו מגיעים לכל משחק עם בגדי ייצוג של האגודה ובזה אנחנו מכבדים את אליצור  ואת יבנה העיר. בתפקידי אני מעביר מסרים לילדים לגבי לוז אימונים, נוכח במרבית האימונים, מלווה אותם בהסעות למשחקי חוץ ודואג ועוזר לצוות המקצועי בכל הקשור לצד המנהלי".

מה אתה יכול לספר לקוראים? אתה ממליץ להם להגיע ולהתנדב במחלקה?

"אני לא אוהב להשתמש במילה התנדבות ואני רואה את עצמי מחויב לתפקיד ומבצע אותו באהבה ורואה את עצמי כחלק בלתי נפרד מהצוות במחלקה. אני קורא לכל מי שפרש מעבודתו ומחפש עיסוק שקרוב לליבו להגיע כי יש לנו בעיר אגודת כדורסל נוער מהטובות בארץ".

שלומי כהן, מאמן קבוצת הנוער על: "אלי ניסן מנהל את קבוצת הנוער זו השנה השנייה. אלי עושה את עבודתו ברצינות למען האגודה והקבוצה לוקח את ניהול הקבוצה ברצינות ומשקיע המון על מנת שהקבוצה תתנהל בצורה הטובה ביותר. הוא קבע סטנדרטים גבוהים בניהול הקבוצה מקוד לבוש ועד ערבי גיבוש שהוא מארגן לקבוצה. כשיש לך מנהל כמו אלי זה עושה את העבודה שלך לקלה יותר יש לך יש לך את הזמן להתעסק נטו בכדורסל ומקצועיות . אתה יודע שכל מה שקשור לניהול מסיב אלי דואג לכל דבר בצורה מקצועית. החיבור של אלי עם הורי ושחקני הקבוצה זה משהו שלא ניתן לתאר במילים כולנו אוהבים את אלי ומעריכים את עבודתו הנאמנה של אלי".

צחי בוטביקה, המנהל המקצועי של מחלקת הנוער: "אלי ניסן אדם גדול עם לב רחב ונתינה אין סופית ויכולת ניהול ברמות הגבוהות ביותר. אלי משמש זו השנה השנייה כמנהל של קבוצת הנוער מנוהלת ברמות של קבוצה בוגרת מכל הבחינות וזה בזכותו של אלי. ההורים והשחקנים מחוברים אליו בצורה מדהימה ותמיד קשוב לשחקנים ונותן עצות של אבא עם הרבה נשיון בספורט. אני באופן אישי מתייעץ לא מעט פעמיים עם אלי ומקבל את עצות שלו מניסיון החיים וכמובן מניסיון בספורט ומבחינת האגודה זכות גדולה נפלה בחלקנו באגודה תמיד רוצים אנשים עם רצון לעזור ולקדם את האגודה למקומות גבוהים כמובן מי שרואה את עצמו מוזמן לפנות אלי".

 


 
$(function(){setImageBanner('b016da46-2d14-461d-9ccf-54ec7473991f','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('290fab5d-ef63-4ed9-974e-7a198b11999d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה