המסקנה: קודם כל האוהדים



לאחר הניצחון הנהדר על מכבי שעריים, השבוע פרסמה מכבי יבנה הודעה לפיה היא קוראת לאוהדים לחזור ולתמוך בקבוצה, כשהיא מאשימה "גורמים" מסוימים בהתנהלות וכרגיל, זורקת אחריות על אחרים. תגובת האוהדים הזועמים לא איחרה לבוא. היום: מתארחים בקריית גת

פיני עייש - עוד מאמין בקבוצה

מכבי יבנה הצליחה לנצח את מכבי שעריים במשחק מאוד קשה, כאן בבית, משער של משה אבוחצירה הנהדר שמראה יכולת גבוהה ומקבל את הקרדיט בצדק מפיני עייש. למרות זאת, במקום להנות מהניצחון, הנהלת המועדון ממשיכה במגמה של הרס עצמי ואחרי כמעט עונה שלמה שהתבזבזה לה, מיליונים שהלכו לפח מכספי הציבור, התנהלות רופפת ושערורייתית במשך שנים, בהנהלת מכבי יבנה החליטו שצריך לדבר אל הקהל, ולא איתו, ולהאשים את כל העולם, כשכל מה שצריך זו מראה אחת שבה יסתכלו כל מי שניהל את מכבי יבנה בשנים האחרונות. עד כדי כך פשוט.

בהודעת המועדון הארוכה והמפורטת, שניסתה להגיד הרבה אך לא אמרה כמעט כלום, נכתב: "אוהדים יקריםבשבועות האחרונים מנסים גורמים שונים משיקולים זרים להשפיע על הנעשה במועדון הכדורגל מכבי יבנה. אותם אנשים מנסים להתסיס ולחבל בהצלחת הקבוצה, להשפיע על מורל השחקנים והצוות המקצועי ולהפיץ נתונים חלקיים ומגמתיים. ההשמצות, הפגיעה בשמו הטוב של המועדון והניסיון להציג את התנהלות העמותה באופן שלילי מחייבים התייחסות. אנו לא נאפשר חדירת פוליטיקה למועדון וזיהום הקבוצה ע"י אותם אנשים שמטרתם ברורה לכל".

בטרם נמשיך עם הודעת המועדון, נשאלת השאלה, האם "חדירת פוליטיקה" למועדון לא מתקיימת בכל יום הלכה למעשה? כאשר עיריית יבנה לכאורה מנהלת את המועדון? נמשיך.

"מכבי יבנה הוא מועדון כדורגל מוביל, מנוהל בצורה מקצועית ואחראית, בשקיפות מלאה מול רשם העמותות, הרשות לבקרה תקציבית (בליגה הלאומית), ההתאחדות לכדורגל, עיריית יבנה ועוד. המועדון מבוקר באופן שוטף ע"י משרד רואי חשבון מהמובילים בארץ. כזכור, עד שנת 2005 נוהלה הקבוצה דרך עמותה אחרת ועל-ידי אנשים פרטיים. למרות מאמציהם נקלעה הקבוצה למשבר כלכלי וניהולי קשה והעמותה דאז פורקה ע"י בית משפט. על-מנת להמשיך לקיים את האגודה נוסדה "עמותת מכבי לקידום הספורט ביבנה" אשר תפקידה, בין היתר, להפעיל את מועדון הכדורגל. חברי העמותה כולם הינם אנשי מקצוע הפועלים בהתנדבות מלאה. בשנים האחרונות הגיע המועדון להישגים מרשימים. בעונת 2011/12 חזרה הקבוצה לליגה לאומית שם שיחקה במשך שלוש עונות. הקבוצה העפילה לשלב רבע גמר גביע המדינה והעניקה לכולנו רגעים בלתי נשכחים. למרות שהקבוצה שיחקה כשלוש שנים בלאומית מחוץ למגרשה הביתי ועל אף הנטל הכלכלי הכבד שרבץ על הקבוצה כתוצאה מכך, עשתה העמותה כל שביכולתה לעמוד ביעדים ובתקציב המינימלי המחייב ע"י הבקרה התקציבית. הגירעון והוצאות התפעול באותם שנים נבעו בין השאר מהצורך בהשכרת אצטדיון חלופי, צמצום מענקי התמיכה של ההתאחדות, מענקי העפלה לרבע-גמר ועוד".

"ירידת הקבוצה מהליגה הלאומית חייבה הערכות מחודשת: בשנת 2016 הצטרפו להנהלת המועדון חברים חדשים בהתנדבות – מר יוסי כהן ומר יוסי לגזיאל – תושבי העיר ובעלי ניסיון רב בניהול מערכות מורכבות ברמה הארצית, התורמים רבות מזמנם ומיכולתם בתפעול השוטף ובגיבוש המדיניות והחזון של הקבוצה. בשלוש השנים האחרונות מדורגת הקבוצה בצמרת הטבלה ומעפילה לפלייאוף העליון (זוהי המטרה גם בעונה הנוכחית). לפני שתי עונות סיימה הקבוצה במקום הרביעי בטבלה ובעונה שעברה במקום השני. הגרעון הכספי המצטבר נסגר והקבוצה מנוהלת באופן מבוקר תוך הקפדה על יעדי התקציב".

"מועדון מכבי יבנה ימשיך להוביל ולקדם ערכים של חינוך למצוינות וסובלנות כאשר כל מקרה חריג יטופל על-פי החוק ובאפס סובלנות. לא נאפשר לאינטרסנטים לפגוע במרקם החיובי.למרות התקופה הלא פשוטה שעברנו ימשיך המועדון לשאוף להישגים, להביא כבוד, גאווה ורגעי שמחה לאוהדיה המסורים של הקבוצה. אנו לא נאפשר לקומץ קטן המונע משיקולים זרים וממניעים אישיים לפגוע בקבוצה, כולל אותו ''עיתונאי'' התולה שלטי מחאה במגרש נגד הקבוצה. אוהדים אמיתיים חשובים להצלחת הקבוצה והם נמדדים גם ברגעי הצלחה וגם כאשר קבוצתם במשבר. אנו קוראים למי שמכבי יבנה חשובה לו - בואו נתלכד יחד לטובת הקבוצה. כל מי שמעוניין לתרום להצלחת מכבי יבנה – מוזמן להצטרף! הנהלת הקבוצה".

אחד האוהדים שנתקל בפוסט כתב בתגובה זועמת: " מי שרשם את זה בושה וחרפה. הרסתם כול חלקה טובה שהייתה בקבוצה תשאלו את עצמכם איפה הקהל? כל משחק באים בקושי 100 אוהדים זה שרשם שיגיד את שמו ואז נדע את הפרצוף האמיתי. ההנהלה נכשלה שילכו הביתה זו לא בושה איפה כל הכסף של השחקנים ששחררו מהקבוצה רוצים לדעת תשובות".

אוהד אחר, דווקא של מכבי קביליו יפו, כתב בזעם (הטעויות במקור): "בתקציב שהקבוצה מנוהלת עולים ליגה ולא מסיימים ב"צמרת"! צמרת = כלום בליגה א. ב3 שנים עם תקצוב של קרוב ל10 מליון, בניתם משהו? כמה שכירי חרב פירנסתם? למה מאמנים עוזבים אותכם אחרי מחזורים בודדים? כמה ספונסרים יש ליבנה? ברגע שאתם תעבדו ותגייסו את הכסף גם יהיה לכם ערך אליו. כיום הוא יורד לכם מהשמיים(עירייה),בקלי קלות. בואו אלינו,ליפו,לשבועיים,נלמד אותכם להיות בצמרת עם רבע תקציב ובניה של שלד שלנו,מבטן ומלידה"

נדמה שבמכבי יבנה של השנים האחרונות (ואפילו בעשור האחרון) רב הנסתר על הגלוי. הרבה תקריות מביכות, התנהלות שלא מתאימה לשום אגודת כדורגל שמכבדת את עצמה ומה לא, כאשר ניסיון להיתלות באותה עלייה מרשימה והרואית לכל הדעות, נמשלת לאדם אשר נאחז בקרנות המזבח. מכבי יבנה צריכה שינוי – ויפה שעה אחת קודם. שינוי מנהלי, מקצועי, מהשורש. לבדוק הכל, לעשות חריש עמוק – ולנסות להציל את האגודה הזו.

ויש גם משחק. מכבי יבנה תתארח היום בשעה 14:00 אצל מכבי קריית  גת במשחק שפעם היה אחד ממשחקי הדרבי הגדולים ביותר של הדרום, אבל כיום הוא קצת קצת פחות מזה. במועדון אופטימיים עדיין בנוגע לסיכויי ההעפלה לפלייאוף העליון ומאמינים כי ניצחון בקריית גת אולי קצת ייתן רוח גבית לקבוצה.

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('36914db3-aef6-4c3a-8eb0-01fcda867d19','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('7834ed02-5c91-45d0-81c9-92e7777c6ef9','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה