"לא זוכר שהייתה לי עונה כזו בקריירה"



מגנה של מכבי יבנה, אלעד גבאי, שמשמש כקפטן הקבוצה, מספר בראיון ליבניתון על הרגעים הקשים בתחילת העונה, השינוי שהביא עמו יוסי זוזוט, העתיד, העסק שנמצא בעיר וגם: איך תפס אותו ואת הקבוצה משבר הקורונה?

אלעד גבאי. צילום: חסדאי כהן

אי אפשר להגיד שזו הייתה עונה שירצו לזכור במכבי יבנה. עונה שהתחילה עם הרבה תקוות, המשיכה בצורה עגומה מקצועית, ניהולית ותדמיתית, הסתיימה לבסוף עם קצת טעם מתוק, אבל ללא סיום אמיתי על כר הדשא, שאולי היה משאיר באמת טעם של עוד. בשורה התחתונה, יבנה נשארה בליגה, אך לא הרשימה. אחד מעמודי התווך של הקבוצה הוא המגן אלעד גבאי, שמשמש גם כקפטן הקבוצה. בראיון ליבניתון הוא מספר על התחושות עם סיום העונה האחרונה, כמות המאמנים שהחליף בקריירה, רומז על העתיד וגם מרגיש מחובר ליבנה   "כאילו נולדתי כאן".

אלעד, איך היית מסכם את העונה שלך במכבי יבנה מבחינה אישית?

"אני חושב שאת העונה אפשר לחלק לשני חלקים, עד הרגע שיוסי הגיע ומהרגע שהוא הגיע. נעשו המון דברים או טעויות אם לקרוא לזה ככה, גם בתחילת העונה כשהמאמן עזב וכל הסחבת, קבוצה שלא התחברה כמו שצריך, מבחינה אישית כמובן אי אפשר להראות את היכולת שלך ואני לא בורח מאחריות פשוט לא היינו מספיק טובים".

ומבחינה קבוצתית, מה דעתך?

"מבחינה קבוצתית אני חושב שהיינו חבורה של שחקנים וכשיוסי הגיע הוא ליכד את זה לקבוצה. יאמר לזכות חדר ההלבשה שלאורך כל העונה הוא היה שמח ומגובש אבל כשזוזוט הגיע כולם עשו שינוי של 180 מעלות והיינו יותר מחויבים, גם טקטית וגם מחויבת, נראינו הרבה יותר טוב ממה שנראינו באותו רגע".

אתה כבר שחקן ותיק ומנוסה, עברת המון בקריירה. זכורה לך עונה הזויה כזו?

"החלפנו העונה 5-6 מאמנים עד מחזור 16 ואני לא זוכר עונה כזו בקריירה, זו עונה מוזרה בליגה א', עונה שהתחילה כקבוצה שרוצה להיאבק על העלייה וקרה מה שקרה בתחילת העונה, לא זוכר דבר כזה, כל הקריירה אני לא חושב שהוחלפו בקבוצות שלי כמות כזו של מאמנים. הקבוצה סומנה כקבוצה שתרוץ חזק ותיאבד על העלייה, אבל מהר מאוד הבנו לאן הרוח נושבת. לקראת הסוף קצת המתקנו את הגלולה אבל זה נקטע די מהר". 

אני לא מאמין שאני אומר את זה, אבל קצת מתסכל שהעונה נעצרה לא? כבר נכנסתם למומנטום חיובי, התחלתם לממש את הפוטנציאל.

"כן, זה קצת מתסכל שהעונה נגמרה לפני הזמן כי היינו במומנטום טוב, לא ספגנו, כבשנו, אני חושב שבמשחקים האחרונים כבשנו כמעט 20 שערים וספגנו רק שלושה שערים ואז התחילה הקורונה. הרגשנו טוב ורצינו כולנו לעשות סיום יפה לעונה הזו כדי להשכיח כמעט לחלוטין את ההתחלה, אבל הכל נעצר".

מה השינוי שיוסי זוזוט הביא איתו?

"יוסי הביא איתו משהו אחר, הביא איתו המון נשמה, הוא כמו אבא של השחקנים. יש לו המון כדורגל והוא העמיד את הקבוצה מצוין מבחינה טקטית, הוא הפך אותנו ליחידה אחת, נראינו ממש נהדר במשחקים האחרונים ומיעטנו כאמור לספוג, כבשנו בכל משחק, יוסי הביא איתו ממש שינוי קיצוני. שחקנים מתחברים לדמות כמו יוסי".

 

אתה תושב יבנה היום, אבל לא במקור. למרות זאת, כולם מרגישים כאילו נולדת כאן. איך אתה מסביר את זה? והאם גם אתה שותף לתחושה הזו?

"אני כבר 7 שנים תושב יבנה, אני מאוד אוהב את העיר ומאוד מחובר לעיר, יש לי גם עסק ואני מכיר כאן המון אנשים, זה מרגיש כאילו תמיד גרתי פה. גם האנשים כאן מאוד חמים ואוהבים וזה מתאים מאוד למבנה האישיות שלי".

נראה אותך במכבי יבנה גם בעונה הבאה?

" לגבי העונה הבאה אלוהים גדול, אני מאמין שאשאר ביבנה אבל נראה מה יהיה הלך הרוח, כרגע הכל די מוקדם ויש סוג של דממה מכל הכיוונים, אני מאמין שידברו עם השחקנים שרוצים במכבי יבנה אחרי שיישבו וידברו עם ראש העיר ואקבל כל החלטה באהבה".

גם מאמנו של אלעד, יוסי זוזוט, התייחס ליכולתו ותרומתו לחדר ההלבשה: "אלעד גבאי הגיע ביחד עם השחקנים הבכירים לעשות עונה מצוינית ולנסות לעלות ליגה, מה שלא הסתדר כמו שכולם יודעים. כשהגעתי מצאתי בחור שקט שעובד קשה, בלי פוזות, שחקן עם עבר בנבחרת ישראל עם הרבה שנים בליגה העל, לקח אליפות עם קרית שמונה, בדרך כלל שחקנים עם הרזומה הזה "עושים פוזות" ומאלעד זה רחוק. בחור צנוע, מעריך כל דבר וכולם ראו במשחקים האחרונים שלא סתם הוא שחקן של הרמות הגבוהות, מחבר את חדר ההלבשה, התנהג כקפטן אמיתי. מאוד שמחתי שאלעד היה בקבוצה שאני אימנתי ולא נגדי. הלוואי שילמדו ממנו הצעירים שבחבורה. כל אימון בשבילו כאילו עכשיו זה פעם ראשונה. תשוקה של שחקן כדורגל אמיתי. אין ספק שיבנה זכתה במגן ימני מצוין והכי חשוב באדם ואזרח מהמשובחים שיש לנו בעיר".


 
$(function(){setImageBanner('f87ddc5a-7cdb-40c9-8993-9bc13f3d1186','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3b7e923d-ff74-418b-8cec-1bf507365b8f','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה