"מוגזם לתאר את מכבי יבנה כמועדון בהתדרדרות"



מאמן מכבי יבנה, פיני עייש, מסכם עונה בראיון מקיף ליבניתון. על מאבק העלייה: "הקבוצה עברה טלטלה גדולה", על ההנהלה: "תומכת ונותנת שקט". על הקהל: "צריך יותר זהות, הם יחזרו" – וגם: יוסי אסייג, העתיד והכישלון העונה

פיני עייש

מכבי יבנה עברה עונה מאוד קשה, בלשון המעטה. מעונה שהתחילה בקול תרועה רמה עם חמישה ניצחונות רצופים, הסתיימה בקול ענות חלושה עם תבוסה קשה להכח רמת גן, במשחק שאם אותו הייתה יבנה מנצחת, היא הייתה מסיימת בין 5 הראשונות ובפלייאוף העליון.

אז נכון, אורי קרגולה התחיל את העונה ועזב את הקבוצה במסתוריות, עם סיפורים ורחשים מאחורי הקלעים אך ללא אמת אחת קבועה, פיני עייש הגיעה ואמנם הקבוצה התייצבה, אך נקלעה למשברים חברתיים ומקצועיים והידרדרה בטבלה עד שכאמור, סיימה את העונה מחוץ למאבקי העלייה – ועם הפנים קדימה.

גם משבר האמון עם הקהל, שהלך והעמיק ככל שהעונה נמשכה, לא הוסיף בלשון המעטה לגוף הגוסס שנקרא מכבי יבנה.

עם זאת, מעל כל זה, נמצא המאמן פיני עייש, שמאמין עדיין שאת הקרעים ניתן לשחזר, שאת מכבי יבנה אי אפשר לשבור ושעדיין, מדובר במועדון חזק, נקי ומסודר – שיכול לשוב לליגה הלאומית גם בתום העונה הבאה, עם הקהל שנטש אותו העונה. בראיון מקיף ליבניתון פיני עייש מסכם את עונת 18/19 מנקודת מבטו, מדבר קצת על המקרים שקרו במהלך העונה, על הרצון להחתים את יוסי אסייג, מלך השערים בשנתיים האחרונות, על ההנהלה וכמובן, על המשבר עם הקהל.

פיני, הסתיימה עוד עונה, אם אתה משכלל את כל המשתנים - איך היית מסכם את העונה מבחינה הישגית?

"אם לוקחים בחשבון שהתמודדנו על העלייה עם קבוצות עם תקציבים מאוד גדולים כמו כפר קאסם, אדומים אשדוד והכח רמת גן, ולאור הטלטלה שהקבוצה חוותה עם עזיבת המאמן הקודם, אז זו התוצאה. הקבוצה אמנם התמודדה על מקום בפלייאוף העליון והייתה בדבוקת הצמרת עד סוף העונה, אמנם זה לא קרה ולכן יש לי אכזבה מכך. לעומת זאת, שחקנים רבים תוצרת מחלקת הנוער של יבנה קיבלו הזדמנויות והוכיחו שהם טובים ושאפשר לבנות עליהם בהמשך ואת זה אני לוקח".

אומרים שכמעט בלתי אפשרי לאמן ביבנה. למה מתכוונים? 

"אני שמעתי את הטענה הזו, אני יכול להגיד לך שיש הנהלה מאוד תומכת שנותנת למאמן סביבה שקטה לעבוד ולכן אני לא מבין את העוינות של חלק מהקהל בנושא הזה".

פיני עייש וגם כל מי שמכיר את מכבי יבנה מקרוב מבין שכך אי אפשר להמשיך. אוהדי הקבוצה ממעטים להגיע למשחקים וגם המעטים שכבר מגיעים, איבדו עניין ותשוקה ולאט לאט הקרחות ביציעים כבר הופכות לשממה של ממש. אחד האוהדים הטיב לתאר זאת כשאמר לפני כשבוע: "מכבי יבנה היא האהבה הראשונה שלי. אני תמיד אזכור אותה לטובה, הפינה של בלב שמורה, לא משנה מי יהיה הבעלים ומי יהיה המאמן ומי יהיו השחקנים. אבל יש ימים שבהם אתה מעדיף לקחת ממנה מרחק, בגלל דברים שאתה לא אוהב שהיא עושה ואיך שהיא מתנהלת. כל שנותר לנו הוא להתפלל שמכבי יבנה שלנו תחזור לעצמה, תחזור לתושבים, ושתתנהל כמו מועדון מקצועני לכל דבר. ואנחנו לא מדברים על תשלומים בזמן, זה חייב לקרות. מדברים על הרבה יותר מזה".

אתה שמת לב בטח, כמו כולם, שהקהל ממעט להגיע. יש לך רעיון איך אפשר לפתור את המשבר הזה?

"לדעתי ככל שיהיו יותר שחקני בית בקבוצה, כך תהיה יותר זהות והזדהות של הקהל ולמועדון. השנה ראינו שחקנים שיכולים להיות בסיס טוב לשנה הבאה ואני חושב שזה הפתרון".

אתה מאמן ותיק שכבר הביא הישגים, אתה חושב שבמצב הנוכחי אפשר להצליח ביבנה?

"מכבי יבנה הוא מועדון עם מסורת טובה ושאיפות להתמודד על עלייה לליגה הלאומית,  עם תקציב ראוי, הנהלה שמאפשרת סביבת עבודה שקטה, אין סיבה שהקבוצה לא תצליח. רק שתצליח".

איך אתה מסביר את ההידרדרות של הקבוצה במהלך העונה?

"כפי שאמרתי, הקבוצה עברה טלטלה. היו מספר שחקנים שרמת המחויבות שלהם למועדון הייתה מוטלת בספק, זה בא לידי ביטוי ביכולת ובחדר הלבשה, שחקנים אלה שוחררו מהקבוצה. כל התהליך הזה יצר תקופה מסוימת שלא נראינו טוב אבל אני מעדיף להסתכל על חצי הכוס המלאה, שחקנים יבנאים כמו רון עזריה, משה אבוחצירה, אור זוזוט שמעון כבדה ועוד, הוכיחו שאפשר לסמוך עליהם".

אתה חושב שתמשיך בעונה הבאה?

"אני אשמח להמשיך בעונה הבאה, לבנות את הקבוצה עם זהות יבנאית, כפי שאני חושב לנכון, מחויבות והרבה כישרון. אבל לטנגו צריך שניים כפי שאתה יודע".

מה צריך להשתנות כדי שמכבי יבנה שוב תתמודד על העלייה?

"יש ביבנה את הכלים להתמודד ואף לעמוד במטרה. יש מתקן מצוין, הנהלה תומכת, מוסר תשלומים הוגן, אני חושב שעם חיזוק קטן אבל נכון במקומות הנכונים בהחלט אפשר להשיג את המטרה".

איך מחזירים את אמון האוהדים בקבוצה?

"תוצאות טובות וגאוות יחידה יחזירו את אמון האוהדים במערכת".

בתחילת העונה יבנה רצתה להחתים את יוסי אסייג, שהעלה במו רגליו את כפר קאסם ליגה. בדיעבד זו הייתה טעות?

"אין ספק שיוסי אסייג שחקן שובר שוויון בליגה אבל לכל שחקן יש מחיר והמחיר שלו מאוד יקר, אני יודע את זה. אם הוא לא הוחתם זה מתוך כוונה של ההנהלה לשמור על תקציב שפוי ואחראי, גם באדומים אשדוד כן רצינו אותו וכן ניהלנו איתו משא ומתן אבל אני לא רואה שום קבוצה חוץ מכפר קאסם שיכלו לשלם לו את מה שהוא ביקש".

איך מערכת היחסים שלך עם ההנהלה של מכבי יבנה? אתה מרגיש שיש לך גיבוי שם?

"מערכת היחסים מאוד טובה. כפי שאמרתי, ההנהלה מנטרלת את כל רעשי הרקע מסביב ונותנת סביבת עבודה מאוד נוחה לקבלת החלטות".

בתור אחד שיכול להגיד שהוא מכיר את המערכת מבפנים, מי אשם במצב של המועדון שרק מידרדר בכל עונה?

"אני חושב שקצת מוגזם לתאר אותה כמדרדרת כל שנה כי בשנתיים האחרונות הקבוצה הייתה בצמרת הליגה, נכון שלא השיגה את הכרטיס לעלייה אבל מכאן ועד לתאר את זה כמועדון בשפל זה קצת מוגזם. בשביל לעלות ליגה אתה צריך להיות הכי טוב מ-16 קבוצות וזה מאוד לא פשוט. יש קבוצות שחלקן טובות יותר או טובות פחות, אבל לעלות ליגה זה לא קל".

באופן אישי, אני מכיר אותך, אתה ווינר. אני בטוח שלא חשבת שכך תסתיים העונה שלך.

"ראשית, תודה על המחמאה, אכן זה נכון. ידעתי שזה לא פשוט לאור העובדה שהגעתי למצב נתון, אך הייתי משוכנע שבסופו של יום נהיה בפלייאוף העליון וזה לא קרה".

אתה מאמין שצריכים לתת לך הזדמנות לבנות את הקבוצה בעצמך?

"אשמח לקבל את ההזדמנות לבנות את הקבוצה ולהוביל אותה להצלחות ולעמוד במטרות".

מה אתה יכול להבטיח לאוהדי הקבוצה במידה ותישאר?

"אני יכול להבטיח קבוצה עם זהות, שחקנים וצוות מקצועי שמרגישים מחויבות למרכת שמפרנסת אותם, גאוות יחידה והכי חשוב, עמידה במטרות בעזרת השם".

 


 
$(function(){setImageBanner('bece4e70-b857-40c0-8553-e18262de3c82','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('47da5ced-918a-4b69-9424-4fbc024919a3','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה