"אין לי ספק שהילדות ביבנה מוכשרות"



מורן בוזובסקי (26), אחת מספורטאיות העל של ישראל, מאמנת התעמלות אומנותית וכיום משקיעה רבות באקדמיית B-MOR שהקימה – גם ביבנה. מורן נחשבת לאחד הכישרונות הגדולים שצמחו בישראל ומקווה להצמיח גם אצלנו אלופה מקומית. אנשי הספורט בעיר מאמינים שהיא תצליח

כבר בגיל צעיר מאוד, ארבע ליתר דיוק, בוזובסקי החלה להתאמן לאחר שאמה רשמה אותה לחוג התעמלות קרקע ומכשירים. באחד מהימים, אמה התבלבלה בין ימי האימון והביאה את מורן ואחותה התאומה ליום אימון של נבחרת ההתעמלות האומנותית, שם פגשה אותם המאמנת ילנה זליקמן, ומאז הכל היסטוריה. אגב, ילנה עברה עמה כברת דרך וכיום עובדת איתה במכבי תל אביב – 22 שנים של התעמלות ביחד.

מאז עברה מורן הרבה עליות ומורדות, כשלשיא הגיעה כשהשתתפה לפני שש שנים באולימפיאדת לונדון (העפילה לגמר כקפטנית נבחרת ישראל) ואף הביאה מדליית ארד באליפות העולם כשנה לפני כן. "בגיל 4 נשביתי בקסמיי הענף", מספרת מורן בראיון חגיגי לראש השנה, "בגיל 8 לראשונה זכיתי בתואר אלופת ישראל, בגיל 12 כבר הייתי מתעמלת נבחרת ישראל, בגיל 14 כבר השתתפתי באליפות אירופה הראשונה שלי, בגיל 19 קבעתי את הקריטריון למשחקים האולימפיים שהתקיימו בלונדון 2012, ובגיל 20 הגעתי לשיא והשתתפתי באולימפיאדת לונדון 2012".

"הענף הזה הוא חלק מחיי, הוא יצר לי את הרגעים הכי מדהימים והכי משמעותיים בחיי, אך גם את אלו המאתגרים ביותר, אלו שכשמנצחים אותם הניצחון הוא מתוק מתמיד. הענף הזה עיצב אותי ואת מי שאני היום, בזכות צוות האימון שלי, בזכות החוויות, הניצחונות, ההפסדים ורגעי השיא, בזכות שעות האימונים הבלתי נספרות והרצון הזה ששום דבר לא עומד בפניו", מספרת מורן בגאווה ומוסיפה: "את הערכים והכלים שהספורט והענף הזה בפרט מטמיעים בך, למדתי להעריך דווקא בשלב מאוחר יותר, ערכים וכלים שהיום אני יודעת להשתמש בהם על מנת לפרוח, להצליח ולעזור לאחרים להצליח. היום אני יודעת שאין שום דבר שימנע ממני להשיג את המטרה שסימנתי לעצמי". 

"בגיל 21 כשנה לאחר האולימפיאדה פנה אליי יו"ר אגודת מכבי תל אביב בבקשה שאנהל את מחלקת ההתעמלות באגודת מכבי תל אביב, כספורטאית, שסיכונים עבורה הם חלק שגרתי מחייה ידעתי שאני הולכת על זה בכל הכוח וקופצת למים. מאז בתפקידי אני מנכ"לית ענף ההתעמלות האומנותית במכבי תל אביב, אני חברת הוועדה המקצועית באיגוד ההתעמלות בישראל  ולפני כשנתיים הקמתי את רשת "B-MOR" האקדמיה להתעמלות אומנותית".

 לוגו החברה של מורן

מאחורי שם החברה ("B-MOR")  וכשמו של הלוגו, החזון של מורן למעשה משתקף בו, המטרה המרכזית של החברה ושל בתי הספר בפרט, היא הרצון לגדל דור עתידי של נשים שכל אחת מהן תדע למקסם את האינדיבידואליות שלה, את הפוטנציאל שלה ואת מה שהיא מייצגת. המטרה היא לא לייצר מתעמלות שבעתיד יהפכו לנערות/נשים זהות אחת לשנייה, אלא, הרעיון הוא לקחת כל ילדה/נערה ולגדל כל אחת מהן לאישיות מעצימה ובעלת ערכים וכלים לטרוף את העולם. כמובן שהמותג "MORE-B" והחזון שלו שזור כחוט השני בתפיסת העולם שלי שדוגלת בהעצמה נשית.

האקדמיה של מורן פועלת כמובן גם ביבנה והילדות שמתאמנות תחתיה, בנוסף לממונים עליה בעיר, מפרגנים ומאמינים שביכולתה להצמיח כאן אלופה אמתית. בראיון לראש השנה מורן מספרת על ענף ההתעמלות, הילדות המוכשרות ביבנה, המקצועיות שנתקלה בה בעיר וגם – מה צריך לעשות בשביל להיות מתעמלת מקצועית?

כמה שעות אימון יומיות (ושבועיות) את משקיעה בכדי להגיע לרמה הכי גבוהה שלך?

"תחום ההתעמלות האמנותית מתפתח מהר מאוד אם יש לך נתונים. בתחום הזה ילדות בנות 5-6 מתאמנות ארבע פעמים בשבוע ובגיל 7-8 זה כבר הופך למשהו כמו 6 אימונים בשבוע. זה ענף שאורך החיים שלו נורא קצר וגיל הפרישה הממוצע בו נע בין 20 ל23. לעומת ענפי ספורט אחרים שאפשר לשלב בהם גם דברים אחרים, אצל מתעמלות אמנותיות כמעט ואין יכולת לעשות את זה. זו התמסרות טוטאלית של 8-10 שעות, שש פעמים בשבוע".

כמאמנת בגביע העולם באיטליה 

את נחשבת כ"ספורטאית על", אבל במדינה שלנו, מקדשים בעיקר את הספורט הקבוצתי. זה חורה לך?

"אני חושבת שבמדינה שלנו כמו בכל מדינה כמעט מקדשים ומעריכים את ההישגים, אך, כמו בכל תחום בעולם ישנה פורמולה של היצע וביקוש, וכשהביקוש לכדורגל הוא כפול ואף משולש מהביקוש לענף ההתעמלות האומנותית, התקשורת פועלת בהתאם. אני מאמינה מאוד שההישגים שהיו לאחרונה במדינה שפכו אור על ענף ההתעמלות האומנותית, שומעים על הענף הזה יותר ויותר בתקשורת וברשתות וזה משמח מאוד שהיום נותנים במה גם לענף אישי ובייחוד ענף שהוא לנשים וילדות בלבד" .

מה ההישג שלך שאת הכי גאה בו?

"ההישג הכי גדול שלי הוא כמובן  החלום של כל ספורטאי והוא להגיע לאולימפיאדה. בשנת 2012 השתתפתי באולימפיאדת לונדון 2012 כקפטנית נבחרת ישראל, עשינו גמר אולימפי כאשר בדרך לשיא גם קבענו הישג היסטורי והוא מדליית ארד באליפות העולם 2011".

אולי דרך מה שאת עשית בתחום, ילדות בעיר יכולות לחלום בגדול?

"בהחלט! תחום ההתעמלות האומנותית היום הוא בשיאו, בזכות ההישגים עליהם אנו שומעים בתקשורת יותר ויותר בנות מתעניינות בתחום, מגיעות לחוגים ולאימונים וחולמות להיות "לינוי אשרם", ואם ישנו חלום, אז את הדרך להגשימו תמיד אפשר למצוא בעזרת עבודה קשה, רצון והתמדה".

בליצומי אתנה

עבור ילדות שקוראות את הכתבה עכשיו, עד כמה התחום הזה דורש השקעה וכוח רצון, התמדה

"כמו בכל תחום בחיים, על מנת להצליח במטרה מסוימת, גם בתחום הזה צריך להשקיע את כל כולך בעשייה, באימונים ובהתמדה יום יומית עד להשגת המטרה, אך לא פחות חשוב גם להנות מאותה הדרך".

שאול דוד מאמין שביבנה עוד יצמיחו אלופות בתחום. גם את מאמינה בזה?

"כשפניתי לשאול דוד ולמחלקת המתנ"סים בעיר יבנה מיד הבחנתי במקצועיות, באנשי ספורט שמקדשים את העשייה למען הספורט. אני פרפקציוניסטית בדברים שאני עושה בחיי ואני מאמינה בלעשות את הדברים בצורה הטובה ביותר, ולכן, גם בסניף האקדמיה שלי ביבנה אנו נעשה את המיטב על מנת להצמיח אלופות כבר בגילאים הצעירים, אין לי ספק שהילדות פה מוכשרות".

 

 

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('a1fbdea3-d20e-4b9c-a5aa-e14c16ca1b68','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('50dcd7c4-9e74-496f-bce0-8794e17534e2','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה