"האבא של הילדים": טקס קריאת מגרש כדורגל נאות שזר ע"ש יוסי קצל'ה שטרן ז"ל



זוכרים את קצל'ה: ביום רביעי נערך במגרש הכדורגל בשכונת נאות-שזר ביבנה טקס חגיגי ומרגש לקריאת שם המגרש ע"ש כדורגלן העבר יוסי קצל'ה שטרן ז"ל. הטקס נערך במעמד בני משפחת שטרן, שחקנים, חברים, ותיקי מכבי יבנה ובית"ר יבנה, מוקירי זכרו ואורחים נוספים. הבת לינור: "אבא היקר, השקעת המון, אינספור שעות, עבדת במגרש ימים כלילות. עד כדי כך שהיית מוותר על ארוחות משפחתיות בשבתות ובחגים, שחלילה לא תפספס את אחד המשחקים"

ראש העיר צבי גוב-ארי ורעייתו של שטרן, אביבה, התכבדו בהסרת הלוט מעל שלט ההנצחה שהותקן בכניסה למגרש. קצל'ה, אשר הלך לעולמו בשנה שעברה והוא בן 64 בלבד היה איש ספורט אהוב ומוכר בעיר. בצעירותו שיחק כשוער בקבוצת מכבי יבנה, בית"ר והפועל יבנה. במשך שנים ארוכות עבד במסירות רבה במחלקה לספורט בעיריית יבנה כמנהל מגרש הכדורגל והטניס שדה בנאות שז"ר.

לפני משחקי הראווה בין קבוצת הנוער לאומית של מכבי יבנה ובית"ר יבנה (0-0) וקבוצות הוותיקים של מכבי יבנה ובית"ר לדורותיהם נערך טקס מרשים ומרגש מאד. הזמר בן עשור שר את השיר "תודה על הבית", הזמרת שיר כהן-חיון שרה את 'התקווה' ובנות להקת 'אור למחול' של הרשת למרכזים קהילתיים הופיעו בקטעים אומנותיים. את הטקס הנחה ברגישות ובאהבה בנו של קצל'ה, לביא שטרן. אביבה שטרן והילדים לינור, בת חן, לביא ודורית הודו בהתרגשות למארגנים ולקהל הרב שהגיע לטקס.

במשחקי הראווה ניתן היה לראות ולפגוש את כדורגלי העיר לדורותיהם, ביניהם כוכב הפועל באר שבע ונבחרת ישראל, מאור מליקסון, פרדי לסנר, האחים יוסי וחיומה כהן, אלון כהן, גיא סאלם, דוד כהן, דוד לוי, אודי גזיאל, אלעד חיים, ארז חזות, שלומי כנפו, מיכה אלפסי, שולי מזוז, חיים ויוסי חדד, שי מור-יוסף, גניה קפלן, שון כהן, צ'רלי איטח, שרלו כנפו, אשר סולומון, דני חסן, סוסו סיטון, אשר שטרית וילדיו נתנאל ועידן, נתנאל חסיד, לירון חן, משה עשור, אופיר דחבש, יוסי בובליל, אלעד בן-הרוש, דוראל איטח, צחי בוזגלו, נועם מזרחי, כפיר דהן, שמעון פרץ, משה עזרן, יהודה סוויסה, ציון יעקב (פוגל), השופט המיתולוגי לילו חסן ועוד רבים וטובים. את המשחקים שפט היבנאי, רמי בן-יצחק, בנו של שופט העבר הבינלאומי יצחק בן-יצחק יחד עם אייל נפתלי ואבנר דיאמנט. את האירוע הובילו אנשי המחלקה לספורט בעיריית יבנה בראשותו של שאול דוד, מנהל ענף הכדורגל, חיים אזולאי, מנהל בית ספר לכדורגל, אלי כהן, מנהל המגרש, שוקי אמין ובני משפחת שטרן.    

גוב ארי ושטרית

"אבא, כולנו מלאי גאווה"

בתו הבכורה של קצל'ה, לינור שבתאי נשאה דברים מרגשים בטקס שלא הותירו אצל הנוכחים אף עין יבשה:

"אבא, רוחך נמצאת כאן איתנו ובצחוק מתגלגל אתה בטח זורק כעת קללה עסיסית ואת עצמך שואל: למה באו כולם ובעבור מה הטקס הנכבד, הרי שאני אדם רגיל בדיוק כמו כל אחד. וזו הייתה גדולתו של אבי – יוסי שטרן, הידוע בכינויו –קצל'ה שהיה אדם צנוע מאוד ולבקשותיהם של כל הסובבים תמיד דאג בחיוב להיענות. לכולם הוא קרא "הילדים שלי" ונתן עבורם את הנשמה, הושיט ידיו לעזרה בכל מקום ובכל שעה. דאג שהדשא יהיה ירוק והשערים יהיו תקינים, ובזמן המשחקים הקווים בדיוק רב יהיו מסומנים. החיוך על פניו של ילד או שחקן שקיבל ממנו ארטיק או שתייה ביום חם, גם אם לא היה לו אגורה לשלם "הכל טוב נשמה, תחזיר ביום אחר" כך הוא היה אומר.  וכשראה ילד עם נעליים קרועות לעזרתו מיד נתרם, היה משלים מיד את החסר ועל רוחב ליבו יעידו כולם. אצל אבא שלי, הדשא של השכן לא היה ירוק יותר והוא ממש לא התרגש, מכיוון שטרח ועמל לטפח את הדשא שלו (תרתי משמע) והסתפק במה שיש. אל לנו להיות עצובים על לכתו אלא להודות ולהוקיר תודה על פועלו. יבנאי מבטן ומלידה, שעשה רבות למען העיר יבנה והקהילה. אבא היקר, השקעת המון, אינספור שעות, עבדת במגרש ימים כלילות. עד כדי כך שהיית מוותר על ארוחות משפחתיות בשבתות ובחגים, שחלילה לא תפספס את אחד המשחקים. אימא עמדה מאחורייך איתנה, בתמיכה מלאת הערצה והערכה,  על היותך בעל ואבא חרוץ שדואג לפרנסת המשפחה. דלת ביתנו תמיד הייתה פתוחה, לכל שכן, חבר טוב וקרובי משפחה. בכל משחק בנוהל הקבוע, ישבו אצלך כל החבר'ה בסוף השבוע. עם שולחן מפנק ומלא מטעמים ופיצוחים, עד השעות הקטנות של הלילה הייתם יושבים וצוחקים. הבית היה תמיד מלא ממש כמו בית מלון, מכיוון שעבורך הכנסת אורחים - זהו ערך עליון. זכינו לגדול בחיקך לטייל ולצבור המון חוויות יחד איתך ועם כולם ספגנו ממך ערכים של יושרה, נתינה, אהבת הזולת וכבוד האדם. נהגת להסתובב בעיר לשתות קפה ולארח חבר'ה לוותיקים, השתדלת לבלות ולטייל כמה שיותר ולטרוף את החיים. היית חבר נאמן עד אחרון ימייך, ואיש משפחה למופת לאורך כל חייך. אז נוח על משכבך בשלום ובשלווה ודע לך אבא, שכולנו מלאי גאווה. כי היום, זהו יום גדול עבורנו ועבור כל היבנאים, המכרים, המשפחה והחברים. כעת "מגרש קצל'ה" זהו לא עוד מושג אלא מותג שיישאר לעוד המון המון שנים. ובהזדמנות הזאת ברצוננו לומר בקול רם, קבל עם ועדה, תודה לך אבא קצל'ה היקר – תודה ! תודה ! תודה ! תודה לכל העוסקים במלאכה: כבוד ראש העיר מר צבי גוב-ארי, חברי ועדת השמות, חברי מועצת העיר, מנהלת הספורט, רשת המתנסים והעומד בראשה מר אלי אלוש, כלל עובדי העירייה, השחקנים הוותיקים שהגיעו היום לכבד וכמובן למחלקת הנוער ולקבוצות מכבי יבנה ובית"ר יבנה – בלעדיכם זה לא היה קורה".

 

 

 


 
$(function(){setImageBanner('78ec3967-2d8c-4ba8-b1b8-291af7af99d0','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('639ca712-5e99-441b-88e7-38baf88c1452','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה