הכדורגלן שהפך לכדורסלן
ארז זנו

באמצע העונה, אחרי עזיבתו של חן בן אליהו עקב פציעה נותרה אליצור יבנה ללא מחליף גבוה. במקום לחפש שחקנים נודדים בלאומית, חיפש המאמן נתי כהן דווקא בליגה הארצית איזו מציאה ומצא אותה בדמותו של אבי כהן. האמת שנתי לא היה צריך יותר מדי לתור ולחפש באתרי הסקאוטינג. כהן את כהן נפגשו כבר לפני שלוש שנים כאשר המאמן הצעיר אימן במכבי פתח תקווה מהארצית את השחקן. שני הכהנים עשו עונה ענקית שבסיומה עלתה הקבוצה מאם המושבות לליגה הלאומית ולאחר מכן נפרדו דרכיהם. אגב, באותה קבוצה שיחקו גם תומר דראי ואיל אנגל, שני שחקנים שהגיעו כבר בתחילת העונה ליבנה. העונה, הבין המאמן כי הוא זקוק לישראלי יחסית גבוה שייתן הרבה כח, מרפקים ואמוציות על המגרש. מעין מחליף של צפריר וולפר. במקום לדרוש שחקנים מוכרים מהלאומית ירד כהן לארצית והביא את אבי כהן בן ה24 שכמובן הסכים לעלות כיתה ולהתכתש מול שחקנים קצת יותר פיזיים. לכהן לקח קצת זמן להיכנס לעניינים אבל אחרי חודש התחיל לקבל יותר ויותר דקות ממאמנו והחזיר בהרבה הקרבה וזיעה על הפרקט כשכמעט בכל משחק הוא מבלה לא מעט על הרצפה וכך גם יריביו באזור הצבע. לאחרונה שיפר כהן אלמנט נוסף במשחקו וזה הקליעה. משחק שיא של 16 נקודות (80% מהשדה) מול אליצור רמלה הפתיעו לא מעט אנשים שכלל לא הבינו מי הסקורר החדש של הקבוצה. דווקא כהן הצעיר שהגיע באמצע העונה מדבר בגלוי על כך שהקבוצה מסוגלת להגיע לגמר הפלייאוף, מודה לצוות המקצועי על היחס שהוא מקבל, אוהב את האווירה החברתית במועדון, מספר על ההבדלים בין הארצית ללאומית ובסוף אפילו מגלה איזה לוק היה רוצה שיהיה לו. ראיון עם לוחם.

 אבי, אתם נמצאים לקראת המאני טיים, באיזה כושר אתה נמצא?

" אני חושב שאני נמצא בכושר טוב, מתחיל יותר לבוא לידי ביטוי. הגעתי באמצע העונה ולקח לי קצת להיכנס לעניינים אבל בחמישה - שישה משחקים האחרונים אני חושב שהשתפרתי ואני נראה יותר טוב. אני עובד קשה מאוד באימונים ויש לי תמיכה מליאור ויצחק מהצוות המקצועי וכמובן נתי שעוזרים לי להתרומם ועושים עבודה מעולה ואני מקווה שנסיים את העונה הסדירה כמה שיותר למעלה"

באת באמצע העונה, אני מניח שזה לא פשוט עבורך להיכנס לתוך הרוטציה

" קודם כל מבחינה חברתית אני חייב לציין שממש תענוג. החבר'ה פה קיבלו אותי ממש יפה. הכדורסל הוא עולם אחר מהליגה הארצית, אין מה להגיד. לקח לי חמישה -שישה מחזורים להכיר קצת את הליגה ועכשיו אנחנו עם הפנים קדימה"

 הקדמת אותי, אכן הגעת מהליגה הארצית. הפנייה של נתי הפתיעה אותך?

" את נתי אני מכיר מלפני שלוש או ארבע שנים כשהוא אימן אותי במכבי פתח תקווה בליגה הארצית ועשינו עונה מדהימה ועלינו ליגה שהייתה לי הרגשה שמתישהוא אני אחזור לשחק תחתיו"

 בכל זאת, אנחנו מדברים על ליגה לאומית ולא ארצית. יש זרים, יש רמת קושי שונה

"ברור. יש פיזיות. יש זרים. יש יותר מהירות של המשחק. בהתחלה היה לי מאוד קשה, הרגשתי את המעבר אבל באימונים עבדתי קשה ועם הזמן גם נכנסתי לתוך רמת הקושי הזאת. אני מאוד מאמין בלהתאמן קשה. קשה באימונים קל בקרב"

 אתה יודע, יצא לי לשאול את המאמן נתי עליך והוא אמר לי שאתה אמור להביא הרבה אנרגיות, הרבה מכות, הרבה אגרסיביות. שחקן למשימות מיוחדות

" כשעובדים קשה בהגנה עושים גם נקודות בהתקפה. בגדול אני אוהב את המכות, את הפיזיות, את האגרסיביות, אני לא מפחד להיכנס לתוך עימותים זה חלק מהמשחק שלי ואני שמח שנתי מאמין בי"

 בוא נדבר קצת על הקבוצה, אתם עושים סיבוב מוצלח, עונה מוצלחת. עד לאן נגיע?

" אני מאמין שנגיע עד הגמר"

 איזה אומץ. בכל זאת, יש את באר יעקב והפועל תל אביב?

" בליגה הזאת כל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה. כן, נכון באר יעקב והפועל תל אביב, יחד איתנו הן הקבוצות הטובות בליגה אבל אני מקווה שנגיע לחצי הגמר ואחר כך זאת סדרה של שלושה משחקים שהכל יכול להיות בה אבל עד אז אנחנו חייבים להמשיך לעבוד קשה ואני מאמין שנגיע לפלייאוף מוכנים"

 

שאלה אחרונה. יש לך שם של כדורגל, לוק של כדורגלן ואתה אפילו הולך כמו כדורגלן. מה אתה עושה בכדורסל?

" האמת שעד גיל 16 באמת שיחקתי כדורגל אבל החיים שלי זה כדורסל וזה העיסוק שלי ואמרת שיש לי לוק של כדורגלן אז הלוואי שאני איראה גם כמו כדורגלן וגם כמו כדורסלן"


 
$(function(){setImageBanner('415700af-6694-4655-9486-722258559d31','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('134c8040-ad8f-4f0a-ba93-8b05bcbf3f5d','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה