נתי כהן מאמן אליצור – סיכום עונה



"בשנה הבאה יהיה כנראה אולם ואז נבנה קבוצה חזקה שתוכל באמת לדבר עלייה"
ארז זנו

אליצור יבנה

שבועיים לאחר שאליצור יבנה סיימה את העונה ואחרי סיכום העונה שלנו הגיע הזמן לדבר עם המאמן נתי כהן ולראות איך העונה הייתה מבחינתו. אין ספק שאחרי מספר מאמנים ועשרות שחקנים, אליצור יבנה מצאה את הנוסחה הנכונה להצלחה ולבניית המסורת כשנתי כהן הוא המאמן הראשון בקדנציה בלאומית שהמשיך לשתי עונות ואם לא יהיו מהפכות כלשהן הוא גם ימשיך לעונה שלישית. במשך העונה עשה כהן עבודה מצוינת בכל מה שקשור בעבודה המקצועית והוביל את אליצור למקום השלישי המכובד אחרי שתי הטוענות לכתר מתל אביב ובאר יעקב. מבחינת כהן ההצלחה הגיעה בעיקר בזכות העבודה הקשה והאופי והנכונות של השחקנים שלו. בכלל, כהן הוא לא מסוג האנשים שמנכס לעצמו הצלחה, את זה הוא משאיר לאחרים ומעניק משלו לטובת סביבתו. הבשורה העיקרית מכהן היא הרצון העז שלו להרים קבוצה שתתמודד ברצינות על עלייה לליגת העל ולשם כך צריך אולם. זה, הוא מקווה, יקרה כבר בעונה הבאה.

נתי, נגמרה העונה, מילות סיכום?

" כמובן שיש הרבה מה להגיד ואי אפשר על רגל אחת אבל אני יכול להגיד שאני מאוד מאוד גאה. אני גאה בשחקנים, בהנהלה. עברה עלינו עונה מאוד מורכבת. החלפנו זרים, היו לנו פציעות, עזב אותנו זר ברגעים מאוד קריטיים אבל היינו חזקים והיינו שלד ועוגן אמיתי. הצלחנו להתרומם ולהישאר ביחד. סדרה של משחקים טובים. גם ההפסד בסדרה לבאר יעקב זה היה הפסד לקבוצה מאוד חזקה אולי אפילו אחת הקבוצות החזקות ביותר שהיו בשנים האחרונות בליגה הלאומית. שחקנים ברמה מאוד גבוהה. אני מרגיש שעשינו את המקסימום למרות שאתה יודע איך זה, תמיד אפשר יותר אבל אני לוקח בעיקר את הדברים הטובים שהחבר'ה עשו"

נתי, אם מסתכלים מבחוץ, אליצור סיימה את העונה ברמה הגבוהה ביותר מבחינתה, מבחינת הפיק העליון. בסוף שתי הקבוצות הטובות ביותר בליגה הגיעו לגמר הפלייאוף ויבנה מיד אחריהן במקום השלישי?

" נכון אבל זה לא מובן מאליו שסיימנו שלישי כי יש כאלה שפחות העריכו אותנו בתחילת העונה. באמת הפועל תל אביב ובאר יעקב טובות יותר ורוצות יותר לעלות אבל בהחלט היו קבוצות שהיו לא פחות טובות ולא פחות מוכשרות מאיתנו והגיעו למקומות פחות טובים משלנו אבל החבר'ה עשו עבודה טובה ואני מוריד את הכובע בפניהם"

זה נדמה שאתה מכליל את הכל למרכיב אחד, מרכיב האופי והעבודה הקשה?

" בהחלט כן. יש לנו חבורה של פייטרים ואנחנו עבדנו קשה. אני יכול להגיד לך שעשינו את העבודה הקשה ביותר שיכולנו לעשות בכדורסל. יום יום הם עברו אימונים קשים ומפרכים והם נתנו מעצמם. הלב והנשמה שלנו הייתה ולכן גם נשארנו צמודים עד הסוף גם במשחק האחרון ולא ביישנו את המועדון"

המועדון רץ איתך ועם חלק מהשחקנים כבר שנתיים ברציפות ואולי זה עוד סיבה להצלחת הקבוצה. איך הסגל אמור להיראות לקראת העונה הבאה?

"תראה, השנה ידענו שהולכת להיות שנה קשה כי היו חובות לקבוצה וידענו את זה וצמצמנו הרבה משאבים והבנו כולנו, הצוות וההנהלה שאנחנו צריכים להישאר בליגה ולהיות רגועים בלי תחתית והצלחנו אפילו מעבר אבל בשנה הבאה אנחנו חייבים או לפחות ממה שדיברנו עם ההנהלה שאולי יהיה אולם ביבנה עוד שנה ובשנה הבאה אנחנו נבנה קבוצה חזקה שתוכל באמת לדבר עלייה"

יש קצת מחשבות על שחקנים?

" זה מוקדם מדי. אני חושב שזה עדיין מוקדם. בוא נתמקד כרגע בסגל שיש פה ויש פה סגל טוב. ברור שנצטרך להתחזק ולהיערך בהתאם אבל בוא תשאל אותי את השאלה הזאת עוד כמה שבועות"

בוא נתמקד בשחקן אחד ספציפי, אלעד הופמן השחקן המוביל ביותר. תחכו לו גם השנה?

" אני מאוד אשמח בשבילו אם הוא יהיה בליגת העל. הוא שחקן גדול ובן אדם גדול ומאוד נהניתי לעבוד איתו ולאמן אותו אבל בוא נראה מה יהיה וזה מה שאמרתי כשציינתי שלא הכל תלוי בנו"

אני חייב לשאול אותך שאלה חשובה. עד העונה היה לך בצוות המקצועי פיגורות כמו מוטי דניאל וליאור ארדיטי והעונה היו לך שני עוזרים יחסית אנונימיים. לפחות מבחינת התוצאות לא היה שום שינוי. אתה הרגשת בזה?

"כל שנה יש צוות. גם בשחקנים וגם בצוות המקצועי. אנחנו עובדים קשה ואני מודה לצוות שהיה בשנים עברו וגם על הצוות שהיה איתי השנה. מודה מקרב לב לכל אחד ועשה את עבודתו ועזר לי מאוד"

איפה שני הצעירים האלו יהיו בשנה הבאה?

" כל אחד ושאיפותיו. אני עדיין לא יודע מה כל אחד רוצה מעצמו ונראה מה יהיה שנה הבאה"

מילה אחרונה, רגע שיא?

" היו הרבה רגעי שיא, לאן אתה חותר?"

למשחק ספציפי, אולי הפועל תל אביב בבית?

" בהחלט שהפועל תל אביב פה ביבנה היה אירוע מרגש מאוד עבורנו ועבור הקהל שראה ניצחון גדול באווירה מדהימה אבל אם מסתכלים טוב טוב אפשר לראות שהבטחנו את המקום השלישי כל כך הרבה לפני תום העונה שזה בהחלט משהו מדהים. בנוסף היו כמה ניצחונות שהיו מאוד חשובים ומתוקים כמו למשל הסדרה מול טבעון שחששתי ממנה ועברנו אותה בצורה חלקה ושאפו לשחקנים"


 
$(function(){setImageBanner('ede90623-01a1-4022-a322-de10e7f9fe13','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('901cae25-bec5-4708-a0ac-96524dfad5bc','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה