אדיב שרעבי פורש מהכדורגל



אדיב שרעבי פורש מהכדורגל, אך מכיוון שיש לו תואר ראשון בשיווק, נבחנת האפשרות למנות אותו למנהל השיווק של מכבי יבנה.
ראיון פרישה

כתב- ארז זנו

אדיב שרעבי

כמה שהחיים דינמיים. רציתי לערוך עם הקשר הפורש אדיב שרעבי ראיון פרישה ממשחק ומה שיצא זה שילוב של פרישה יחד עם כנראה התחלה של תפקיד חדש במערכת. אחרי שהודיע על פרישה מכדורגל, בוחנים במכבי יבנה את האפשרות למנות  את אדיב שרעבי לתפקיד מנהל השיווק של מכבי יבנה. שרעבי בן ה34 סיים לפני כשנה את התואר הראשון שלו  בשיווק באוניברסיטת בר אילן בהצטיינות יתרה והציע למכבי יבנה את עזרתו לשיווק הקבוצה במספר אלמנטים. במנהלת הספורט מאוד התלהבו מהמצגת של שרעבי שבין היתר הציע מספר נקודות לביצוע השיווק העונה דרך ספונסרים, נותני חסות, מיתוג הקבוצה אולם רק בימים הקרובים ידעו אם הרעיון למנות מנהל שיווק ייצא לפועל.

לפני הכל, שרעבי הוא שחקן כדורגל שפרש. אפילו הוא, שעבר הרבה בכדורגל, לא תיאר לעצמו שככה תיראה עונת הפרישה שלו. עונה דרמתית, משוגעת, מטורפת, והכי חשוב, היסטורית עבור המועדון. שרעבי בילה בשנתיים האחרונות לא מעט ביבנה והתחבר עם המקומיים בצורה יוצאת מן הכלל, מה שגרם לו להתאהב בעיר ולהעביר את משפחתו, אשתו ושני בניו, להתגורר בעיר ולאחרונה הוא קנה דירה ביבנה הירוקה. ראיון עם שחקן שהרבה יתגעגעו אליו על המגרש.

נתחיל דווקא מהסוף. איך היה לך במשחק האחרון מול אסי גלבוע? עד כמה הרגשות צפו אחרי שנתיים בקבוצה?

"התחלנו טוב את המשחק, שלטנו, הגענו למצבים ומשום מקום מצאנו את עצמנו בפיגור במחצית. המומנטום השתנה לטובתנו בחצי השני ואני גאה בשחקנים שידעו לעשות מהפך בעשרה שחקנים ולשמור על התוצאה. השריקה האחרונה של השופט זה רגע שאני אקח איתי לכל החיים. תחושת ההקלה הייתה אדירה והידיעה שעמדתי במשימה שהצבתי לעצמי גרמו לי לתחושת סיפוק גדולה.הלכתי לנחם את שחקני הגלבוע ורק לאחר מכן הרשיתי לעצמי לפרוץ בשמחה עם השחקנים והקהל."

האם הבנת במהלך המשחק שזהו? זה המשחק האחרון שלך בקריירה?

"לא חשבתי על זה במהלך המשחק, הייתי כולי מרוכז בפעולות שאני צריך לבצע ואני חושב שמי שראה את המשחק שם לב שבעשר הדקות האחרונות עשיתי הרבה פעולות עם ניסיון ואחריות שעזרו לקבוצה לשמור על התוצאה. כשהשופט שרק הבנתי שזה הסוף ואלו הרגעים האחרונים שלי בקריירה. בראיון לערוץ הספורט אמרתי שאני פורש מהמשחק בלב שלם ובתחושת סיפוק מלאה."

לא יכולת לבקש פינאלה יותר טוב מהעלייה?

"בחודשים האחרונים, החלום הגדול שלי היה לפרוש בשיא עם עליית ליגה. לשמחתי, "הבחור מלמעלה" דאג שזה יתגשם. אני מודה לקב"ה ואומר: "מה רבו מעשיך ה' כולם בחכמה עשית"."

חשפתי בשבוע שעבר שקנית בית ביבנה הירוקה ואתה הולך להשתקע בעיר. עד כמה השנתיים האלה במכבי יבנה השפיעו עליך בחיים האישיים?

" כשהגעתי לקבוצה לא ידעתי הרבה על העיר. כבר באימון הראשון נחשפתי לאנשים חמים וטובי לב. במהלך הזמן התאהבתי באנשים ובעיר. בזכות ההשקעה של ראש העיר צבי גוב ארי ועובדי העירייה, העיר נמצאת בתנופת צמיחה אדירה ורואים את זה בכל תחום, אם זה בספורט, בחינוך, בתרבות, בביקוש לדירות בעיר. בעצה אחת עם אשתי, החלטנו שכאן זה המקום המתאים ביותר עבורנו לגדל את הילדים שלנו. אנחנו מנסים לשכנע כמה שיותר חברים שלנו לרכוש גם דירה ביבנה הירוקה..."

אתה גם עובד בחברה ביבנה. נראה שממש התאהבת בעיר?

"אני אגלה לך סוד קטן, במשך שלושה חודשים הייתי בתהליך גיוס לחברת "טבע". הייתי על סף קבלה לחברה ובוקר אחד צלצל הטלפון שלי וזומנתי לראיון עבודה בחברת פלקסטרוניקס בעיר. הלכתי לראיון בלי ציפיות מיוחדות וכשיצאתי מהראיון הייתה לי תחושת בטן שכאן נמצאת ה"בארכה" שלי. לאחר שלושה ימים התחלתי לעבוד בחברה ובמקביל חתמתי לעוד עונה במכבי יבנה. מסתבר, שלפעמים צריך ללכת עם תחושת הבטן..."

אתה ידוע כמרמורקי בשר ודם ואחד התושבים הבולטים שם. איך יהיה לך המעבר מרחובות?

"אני רחובותי מבטן ולידה. לצערי, הפוטנציאל שקיים ברחובות לא ממומש. עיר בסדר גודל כזה, בלי אצטדיון כדורגל ובלי היכל תרבות, משהו לא תקין בה. תוסיף לזה את "ההישגים" בחינוך ותקבל את התשובה מדוע ויתרתי בקלות על העיר לטובת מעבר ליבנה. אני בטוח שהמעבר ליבנה הוא הצעד הנכון ביותר עבור המשפחה שלי."

לאחרונה סיימת תואר ראשון בכלכלה ולוגיסטיקה בבר אילן ומפאת צניעותך, אני זה שאציין שסיימת בהצטיינות יתרה. יש לזה משקל לפרישה שלך? אולי לנסות דברים אחרים בחיים?

" זה לא היה פשוט ביום אחד לקום ולהחליט בגיל 31 עם שני ילדים ושתי עבודות שאני רוצה להוציא תואר ראשון. השאיפה שלי בחיים היא להתקדם כמה שיותר גבוה וכמה שיותר מהר. אני אחד כזה שרוצה הכול כאן ועכשיו ובשביל לעמוד ביעדים שאני מציב לעצמי אני מוכן להשקיע ולהתאמץ ולהתגבר על קשיים. כרגע המטרה שלי היא להתקדם בעבודה לתפקידי ניהול בכירים ובשביל להגיע לשם, אחת הדרכים היא ללמוד ולהתפתח ולכן נרשמתי ללימודי תואר שני בניהול תעשייתי באוניברסיטת בר-אילן. אין ספק שזה היה אחד הגורמים המשפיעים ביותר על ההחלטה לפרוש ממשחק פעיל."

בימים האחרונים חל מפנה בהקשר שלך לקבוצה ונראה כי אתה עדיין תישאר במערכת של המועדון. ספר על זה קצת?

"מכיוון שאני מאוד אוהב את המועדון ואני רוצה להמשיך לתרום לקבוצה, יזמתי שיחה עם חיים ויוסי והצעתי את עצמי לתפקיד מנהל השיווק של קבוצת הכדורגל מכבי "צבי" יבנה. אני בעל תואר בתחום השיווק ויש לי הרבה מאוד מה לתרום לקבוצה מבחינת הגדלת כמות הקהל במשחקים, בניית המותג מכבי "צבי" יבנה, גיוס תרומות וחסויות והנושא שהכי קרוב לליבי-חיבור הקבוצה לעיר והתרומה לקהילה. הצגתי בפני ראשי המועדון את התכנית שלי למערך השיווק של הקבוצה, את החזון שלי שמדבר על אצטדיון מלא בכל משחקי הבית עם קהל צבעוני מלא במשפחות ובשחקני עבר של הקבוצה כשבסיס הקהל הוא מנויים. אני רוצה לגרום לכך שכל משחק ביתי יהיה חוויה כמו המשחק הראשון נגד אסי גלבוע. בתור שחקן, אני לא אשכח בחיים את האווירה שהייתה במשחק הזה."

מה אתה חושב שמכבי יבנה צריכה לעשות על מנת להישאר בליגה בעונה הבאה?

"זה לא סוד שמכבי יבנה היא שחקן חדש בזירת הליגה הלאומית. עם תקציב שיהיה ככל הנראה בין הנמוכים בליגה, הקבוצות רואות אותנו כ"שה תמים" ומשחרות לטרף. עם ניהול נכון ואחראי, הרבה יצירתיות וכמובן התמיכה של ראש העיר והקהל הגדול של העיר יבנה שמשוגע על כדורגל, הקבוצה תישאר בליגה ואף יותר מכך..."

 


 
$(function(){setImageBanner('29b3a1dd-ecf5-4236-8954-fd68414d140b','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('0393463f-e163-43e3-95c7-3de998cf3988','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה