מאור מליקסון לא שוכח את יבנה...



הכתבה הגדולה על כוכב הכדורגל היבנאי
בעיתון יבניתון ביום שישי...

כתב - ארז זנו

הוא גדל על הבלטות של יחידני ובן גוריון. את נעוריו העביר אצל פונדקי וקצלה אבל היום מאור מליקסון הוא אחד הבאנקרים של אלי גוטמן בנבחרת ישראל.

הכוכב היבנאי עוזב את ויסלה קראקוב אחרי שגרם ללא מעט פולנים

לשנות את דעתם על היהודים ועם צלחת אליפות ביד. עכשיו, אחרי שסימן וי אחד ענק על התקופה בפולין, הוא מצפה למשוכה הבאה שלו. העיקר, שאת יבנה הוא לא שוכח ומגלה שצפה במשחק העלייה של מכבי בשידור ישיר וחגג. והכי חשוב, הילד התחתן.

מכבי יבנה עלתה השנה ללאומית ומתחילה לחזור לקדמת הבמה אחרי הרבה שנים אבל נראה שאת ההתקדמות הגדולה עשה דווקא הכוכב הגדול של הקבוצה מעבר לים.

מאור מליקסון, הכוכב היבנאי הגדול ביותר ואחד הישראלים המצוינים כיכב לא רק בקבוצות שלו אלא גם בנבחרת ישראל. אחרי שנים של התעלמות מצד ראשי הנבחרת, מקבל מליקסון את ההכרה הראויה לו והוא לאחרונה הוא הפך להיות בורג מרכזי בסגל הנבחרת ואף בהרכב הפותח. מליקסון כיכב בויסלה קראקוב ואף הביא לה בעונה שעברה את האליפות אך נראה כי העונה הוא מתכוון להתקדם קצת יותר בקריירה ושואף להגיע לקבוצות קצת יותר גדולות, בליגות יותר בכירות.

גם המשחק אימון של הנבחרת מול גרמניה החזקה כנראה יעזור לו שלמרות שהנבחרת הפסידה 2-0 מליקסון היה אחד הבולטים מבחינת יכולת, בצד של הישראלים. דיברתי על כך שיבנה עלתה ליגה, אז  בפעם הקודמת שיבנה הייתה בארצית היא העלתה שחקן בקושי בן 17. הקבוצה התדרדרה לתחתית ולא היה לה יותר מדי להפסיד וזרקה למערכה את מליקסון הצעיר והצנום. למרות שהקבוצה ירדה, מליקסון הראה רגעי קסם מיוחדים שבבית"ר ירושלים התקשו להתעלם מכך ולקחו אותו לנוער של הצהובים-שחורים יחד עם עוד ילד אלמוני מאשקלון בשם ברק יצחקי. מהר מאוד השתלבו השניים, שהפכו לחברים טובים, בסגל הקבוצה ויחד עם המקומי אבירם ברוכיאן עלו לסגל הבוגרים, בדיוק כשארקדי גאידמק נכנס לעניינים. למרות המיליונים שנשפכו, מליקסון הפך להיות חלק חשוב מהקבוצה והראה הרבה מאוד נוכחות על הקו והיה בין הבולטים בקבוצה. בנבחרת הצעירה מליקסון העפיל לאליפות אירופה ואף הועדף על פני גילי ורמוט. דווקא בשנים הטובות של בית"ר מליקסון עזב למכבי חיפה ואז להפועל כפר סבא ועבר שנתיים לא נעימות בכלל. אבל דווקא אז, כשהוא ירד ליגה, הצטרף להפועל באר שבע וחתם 5 שנים. מליקסון לקח על עצמו את החזרת האדומים לליגת העל והוביל אותה לתקופה טובה כשבעונה האחרונה שלו היה הקפטן של בית הנגב.

על התקופה בבאר שבע אמר מליקסון "כשהגעתי לב"ש הם נורא רצו לעלות ליגה ודברים התחילו טוב שם מההתחלה. גם גיא עזורי עשה בשבילי המון כשנתן לי את סרט הקפטן. זה נתן לי דחיפה והרבה הרימו גבה כשהוא עשה את זה. הרגשתי גאווה והתחברתי לעיר, ולאוהדים. זאת אחת מנקודות המפנה בקריירה, לא לשים את הסרט על היד אלא זה שסומכים עליך פתאום. ביטחון זה הכל לשחקן".

באמצע העונה לפני שנתיים, קיבלה באר שבע הצעה על סף 750 אלף יורו עבור מליקסון והקשר המחונן עבר לויסלה קראקוב שם כאמור, זכה באליפות פולין כשהוא כובש את שער הניצחון שסידר לה את האליפות. הקשר בן ה27 הפך להיות כוכב נערץ ואישיות מכובדת בעיר. "לא ידעתי יותר מדי על פולין, הכרתי את ויסלה מבית"ר. הבנתי שהם הכי רציניים וידעתי שהם מוכרים שחקנים לגרמניה וכו', חשבתי שזאת הזדמנות טובה". אמר על המעבר לקראקוב.

בכלל, לפני הגעתו של מליקסון, ויסלה הייתה ידועה באנטישמיות שלה אבל דווקא הבחור המחונן מיבנה גרם ללא מעט אוהדים ותושבים לחשוב שנית על דעותיהם ואף חלקם התבטאו באופן פומבי כי הם מעריצים את הקשר היבנאי, על אף מוצאו, משהו שלא מובן מאליו בכלל. אומרים שהספורט מקשר ומחבר בין תרבויות שונות והמקרה של מליקסון הוא אחד מהם, אפילו די בולט.

מליקסון אמר השבוע כי הוא חשש בתחילה להגיע לפולין בכלל ולויסלה בפרט " בהתחלה כל מיני עיתונאים הפחידו אותי שזה מקום של אנטישמים אבל האמת היא שזה מקום ממש מצוין וקיבלו אותי באהבה רבה. בקשר לויסלה, אני חייב להבהיר משהו. השנאה שלהם היא כלפי הקבוצה העירונית השנייה קראקוביה שאותה הקימו יהודים ולכן השנאה היא כלפי הקבוצה ולא משהו אישי עם היהודים. כשאני הולך ברחוב אני מקבל מהם הרבה אהבה והם שואלים אותי על המנהגים שלנו ומפרגנים לנו.

סיפרו לי שתמיד היו קריאות גזעניות נגד קראקוביה אבל מאז שהגעתי הקריאות נפסקו וזה משהו שאני מאוד מכבד אותם על כך".

במשך שנה וחצי הפך מליקסון משחקן מוכשר ללא פחות מסוג של שגריר בפולין. לא מעט ראיונות נעשו עליו, הוא הפך לחביב התקשורת המקומית ואף קיבל הצעה להיות בנבחרת פולין, עקב האזרחות שבידיו. אחרי הרהורים ומתקפה תקשורתית, הצהיר מליקסון כי ישראל היא המקום היחיד עבורו ואף שותף במשחק הידידות מול חוף השנהב. גם במשחק הזה מליקסון לא אכזב וכבש צמד שערים שלא הותירו אף אחד אדיש לגבי איכויותיו של הבחור. מאז, מליקסון הפך לחלק בלתי נפרד מהנבחרת. אם בכדורסל עומרי כספי עושה שירות נפלא לעיר יבנה אז בכדורגל מליקסון הוא דמות נערצת על כל שחקן נוער שחולם להיות כמוהו.

ייאמר לזכותו של הקשר שהוא לא שכח ולא שוכח בכלל מהיכן הוא הגיע ובכל פעם כשהוא בארץ הוא דייר קבוע במשחקי הקבוצה, חרף היותה עד עתה קבוצה בליגה א'. למליקסון חברים רבים ביבנה בכלל ובקבוצה בפרט כמו ז'ניה קפלן וגבי אדרי שגדלו ושיחקו איתו בכל קבוצות הנוער השונות. אדרי ניסה להסביר את הסיבות להצלחתו של חברו " בתור אחד שמכיר את מאור עוד מגיל 13 אני יכול להגיד שהבחור הוא דוגמא לצניעות. ההצלחה לא הצליחה לשנות אפילו במעט את אופיו, הוא מודל לאופי חזק, התמדה והכי חשוב ענווה. היו לו רגעים קשה בקריירה אבל תמיד האמנתי שהאופי והיכולות שלו יביאו אותו הכי רחוק שאפשר, אני מאוד שמח בהצלחתו ורק שימשיך כך אמן". מליקסון בן ה 27 אמור להיות בשיא כושרו ויהיה מאוד מרתק לראות לאן ינדוד הפעם. לא מעט מדברים על כך שיעבור לקבוצה בליגה יותר בכירה ובכל מקרה חזרתו לארץ אינה אפשרות רלבנטית, לפחות לא מבחינת סוכניו שמעוניינים להעלות אותו רמה נוספת. גם בנבחרת יש למאור אתגרים רבים כשהעפלה למונדיאל בברזיל 2014 תיזכר לו לעולמים. בכלל, נראה כי בזמן האחרון הוא מקבל לגיטימציה בנבחרת יותר מאשר כל תקופה אחרת בקריירה " אני שמח שאלי גוטמן מאמין בי ואני משתדל להחזיר לו על המגרש.

המשימה היא לא פשוטה ומדובר באתגר גדול והלוואי ונעפיל למונדיאל" הסביר הקשר על השילוב שלו בהרכב הראשון וגם על החלומות למונדיאל.

במהלך הקיץ מליקסון שינה סטטוס גם בחיים הפרטיים שלו ונישא לבחירת ליבו. למרות ההתקדמות המטאורית וההצלחה, את יבנה, נכון לעכשיו הוא ממש לא מתכוון לעזוב. בכלל, השבוע סיפר מליקסון מה עשה אותו שמח " ראיתי את משחק עלייה של יבנה מול אסי גלבוע וקפצתי מאושר. אני כל כך שמח שיבנה עלתה. יש לי שם חברים טובים שגדלו איתי ושיחקתי איתם הרבה ויבנה זה הבית שלי" על ההשתעשעות שהוא יחזור לשחק בקבוצת נעוריו אמר " מי יודע מה ינבא לנו העתיד?, כרגע אני ממצה את החלום באירופה ומי יודע אולי בעתיד אחזור לקבוצה שלי, למכבי יבנה". זה הזמן של מאור, הוא נמצא בגיל שהוא אמור להיות בשיא כושרו ולמצות את מלוא הפוטנציאל שבו. ביבנה כמובן, ימשיכו לעקוב באדיקות אחריו ולהמשיך לחלום לראות אותו חוזר, אחרי סיבוב באירופה, מככב על המגרש של פונדקי.


 
$(function(){setImageBanner('731921b9-3d9a-4334-aa36-04d7fb5574a3','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('e73172ae-d422-439a-85bf-0ff2810778ea','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה