השגרירים שלנו עם הכדור הכתום



אחד היה שחקן העונה, השני הוא קפטן קבוצתו, השלישי מזוהה עם הצלחה מקומית והאחרון הוא סופר סטאר ברמה עולמית. אמנם אליצור יבנה נמצא בליגה הלאומית אבל יש לה שלוחות מאוד חיוביות ברחבי הארץ והעולם.
ארבעת הגדולים אלישי כדיר, אורי קוקיה, אלעד הופמן ועומרי כספי!
כתב- ארז זנו

 בשנים האחרונות אליצור יבנה עושה חיל בליגה הלאומית. אחרי שנים ארוכות בהן דשדשה הקבוצה בליגות הנמוכות, לקחו ביבנה את הקבוצה כפרוייקט ומנהלת הספורט בעיר הצעידה אותה לעבר הליגה הלאומית, כמובן בתמיכת העירייה. מעבר לכך, ביבנה יכולים להיות גאים בבניה שפרסו כנפיים ועפו לעבר מחוזות גדולים בהרבה. את זה שעומרי כספי גדל, התחנך וצמח ביבנה ובאליצור, יודעים גם בארצות הברית כשייאמר לזכותו של כוכב הNBA שכמעט בכל הזדמנות הוא מפרגן למקום בו הוא גדל ולא שוכח את שורשיו. מעבר לכספי, ישנם עוד שני שחקנים לפחות שנמצאים בטופ הישראלי של הכדורסל שהם יבנאיים שורשיים ובעלי זיקה חזקה להיכל בשבזי. 

הראשון הוא אלישי כדיר בן ה24 שלצערנו, לא מעט מכירים אותו דווקא כחבר לשעבר של אלין לוי מהאח הגדול אבל בקרב אוהדי הכדורסל כשחקן העונה לפני שלוש 

אלישי כדירשנים במדי הגליל העליון מי היה מאמין שמהבלטות האלה יצמחו שניים ממובילי הנבחרת הלאומית. יחד עם קוקיה שנחשב לסמל של כח ונחישות והופמן שהכי מזוהה עם הקבוצה היבנאית בתקופה של זרים ושכירי חרב, נמצאת יבנה במקום טוב מבחינת מסורת כדורסל, חרף צעירותה של האגודה בליגות הבכירות ולא מעט בזכות כישרון יוצא דופן אבל כמובן קבלת כלים בסיסיים בהיכל בשבזי. מי שמכיר את כל החבר'ה הצעירים האלה הוא יוחנן פלד שדרכו עברו בערך כל שחקני הכדורסל בעיר בקבוצות הנוער והילדים השונות וגם אותם כוכבים. השבוע אמר פלד  בערגה " אם יש משהו משותף לארבעה האלה הוא שהם ווינרים. הם ווינרים בנשמה. לכל אחד יש סיפור או משחק שהוא לקח על עצמו את כל כובד האחריות וזה מה שמאפיין שחקנים שנוטים למצוינות וזה ההבדל בינם לבין אחרים שלא המשיכו ולא הצליחו. היה משחק אליפות בקט סל, בילדים שכספי פשוט לקח על עצמו וניצח כמעט לבדו את המשחק ואני מדבר על אליפות ואסור לשכוח שהוא היה ילד. סיפורים דומים יש גם על כדיר, קוקיה והופמן" ומשתייך לאימפריה מכבי תל אביב ומשחק כיום בהפועל ירושלים. כדיר עבר בכל הנבחרות הצעירות והיה נחשב לשחקן מצוין עוד בצעירותו. הפריצה הגיעה כאשר שיחק בגליל העליון ותחת הדרכתו של עודד קטש בלט בנחישותו, מיקומו המצוין מתחת לסל ויד רכה, מה שהביא אותה לזכייה בתואר שחקן העונה של ליגת העל ומשם הדרך לנבחרת ישראל הייתה קצרה מאוד. הצהובים של מכבי תל אביב חתמו עימו חוזה לשלוש שנים ובהן בינתיים היה מושאל למכבי חיפה ובעונה שעברה להפועל ירושלים.

השחקן השני הוא אורי קוקיה, שבדיוק כמו כדיר משחק גם הוא בתפקיד סנטר בהפועל ירושלים ואף משמש כקפטן הבירה. בניגוד גמור לכדיר, קוקיה צמח בעיקר מלמטה.

אורי קוקיהשחקן הנשמה היבנאי עבר מספר קבוצות ואף בילה בליגה הלאומית (במדי חיפה) אבל חזר מהר מאוד ובזכות הרבה נשמה ולחימה בלתי מתפשרת מול שחקנים זרים חסונים הצליח קוקיה לפלס דרכו דווקא בגיל 30 לעבר ההכרה שכה מגיעה לו. קוקיה נחשב לשחקן שעובד קשה מאוד והוא דמות לחיקוי עבור כל שחקן כדורסל מתחיל, בטח בימים של היום שבהם הזרים תופסים 80% מהמכסה על הפרקט. קוקיה, בנו של פרופסור אהוד קוקיה מנכ"ל בית חולים הדסה,נחשב לשחקן אינטליגנט מאוד שגובר על יריביו בעזרת הרבה כח, מיקום ולא מעט חכמת משחק, מוכיח כי שחקן כדורסל נמדד בעיקר בזכות אופיו וכח הרצון.

אלעד הופמן

מעבר לשניים יש את אלעד הופמן בן ה 26 שנחשב לכוכב המקומי של אליצור יבנה. במשך שנים הופמן הוא הפנים של הקבוצה והוא אחד השחקנים המובילים בליגה ואיתו יבנה צועדת כבר שנים בצמרת הלאומית.

האחרון חביב ובעצם בראש הרשימה האקסקלוסיבית הזאת נמצא הכוכב הכי גדול של העיר, המדינה וזה שעשה היסטוריה בינלאומית כישראלי הראשון ב NBA עומרי כספי בן ה24 שנאמרו עליו כל כך הרבה מילים ונשפכו מחמאות כגודל הדנובה.

עומרי כספי

כספי מציג נתונים מדהימים בשנתיים שלו בליגה הטובה בעולם ( 9 נקודות למשחק, 4.2 ריב') כשהעונה במדי הקליבלנד הוא פתח בלא פחות מ35 משחקים בחמישייה הראשונה. אין ספק שמדובר בשגריר הטוב ביותר שיש היום למדינת ישראל להציע לעולם וכן, הוא משלנו. האגדה מספרת שבצעירותם היו משחקים כדיר וכספי בבלטות של המגרשים בנווה אילן וכמובן היו מנצחים את כל יריביהם. ביניהם היה שוויון מוחלט ללא הכרעה גורפת. שם גדלו כוכבי העתיד.

מבחינת יבנה מדובר בשגרירים של העיר . ארבעתם, מבלי יוצא מן הכלל, בחורים אינטליגנטיים ובעלי כושר התבטאות יוצאת דופן  ובעקבות כך, הם מובילי דעת קהל ונערצים על בני הנוער ולכן על אנשי יבנה להשתמש בהם על מנת להקנות לדור העתיד הרבה מן הניסיון שלהם בעזרת שורה של הרצאות ושיחות לבני הנוער, כל אחד לפי רצונו וביבנה חייבים לעשות הכל על מנת למצוא עבורם את הזמן המתאים להגיע לבתי ספר ולמגרשי הכדורסל אצל הצעירים ולהעביר הרצאות בנושאים כמו חיים ספורטיביים, תזונה נכונה, כח רצון, אופי, מנטליות וכו'. יבנה זכתה לגדל בנים מוכשרים. זה הזמן להנחיל את זה גם לדור העתיד. ספורט זה לא רק משחק, זה אורח חיים.


 
$(function(){setImageBanner('b81165b7-166f-498b-88cb-4014fe7c9736','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3e9a1ad4-5eab-48bd-b57b-95170c5fa416','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה