מגדל דוד



לכל סימני השאלה בספורט יש בעיקר כתובת אחת, יו"ר המנהלת שאול דוד. דוד שומר על צניעות ולא מרבה להתראיין ולכן כל ראיון איתו מסיר עננה מעל לא מעט שאלות שעולות באוויר. מה תקציב מכבי יבנה?
מה תקציב אליצור יבנה? מה יעלה בגורל האצטדיון?
מה עם היכל הכדורסל?
איזה ענפים זוכים לייצוג נוסף בעיר?
מה יהיה עם התשתיות?
באיזה פרס היסטורי זכתה השנה העיר?
כל התשובות בפנים.

ארז זנו
צילום - עמרם כהן

יו"ר המנהלת שאול דוד

חרף היותו האחראי על הספורט בעיר, ממעט שאול דוד להתראיין יותר מדי לתקשורת. יותר נכון מדובר בראיון השנתי הבודד שאני עורך איתו לכבוד השנה החדשה הבאה עלינו לטובה. זה כבר נהיה מסורת, ראיון אחד מקיף שעונה על כל השאלות הבוערות בעיר בתחום הספורט ודוד נענה ברצון רב. את הראיונות, תמונות וכל שאר הדברים, אומר דוד, תשאיר למאמנים ולשחקנים, אנחנו מעדיפים לעסוק במלאכה מאחורי הקלעים. האמת, צניעותו של דוד לא זרה ומדובר בהתנהלות של שנים שיש לה תוקף וכך באמת פני הדברים. במהלך הראיון משתדל דוד להרחיב ולנגוע בכל נושא בו נשאל ואף מרחיב על דברים שכנראה מעט מאוד תושבים מקומיים מודעים לכך. לדוד מאוד חשוב לפרגן לכל העוסקים במלאכה ואף מציין את שמות אנשי המנהלת שעובדים על פי הגדרתו כמתנדבים וכמובן את ראש העיר שנמצא בראש הפירמידה. חובה לציין כי מאז הוקמה המנהלת לפני כ 6 שנים קבוצות הספורט המובילות, מכבי ואליצור יבנה עומדות בצורה איתנה ברמה המקצועית אבל לא פחות חשוב גם ברמה התקציבית. דבר אחד חסר ומאכזב וזה עניין הספונסרים ונותני החסות שגם לכך יש לשאול מה להגיד. מעבר לכך יש תשובות לשאלות מאוד בוערות כמו מה קורה עם מתקני הספורט בעיר והאם הם יעברו שיפוץ, מה קורה עם בנייה של מגרשים חדשים, פירוט נרחב לגבי סכומי הכסף המתוקצבים של העירייה, מה קורה עם שאר הענפים בספורט בעיר וגם, אחרי הכול מה מביא לו נחת. ראיון שעונה על הרבה שאלות. בבקשה.

שאול, קודם כל, אפשר להגיד ששתי הקבוצות המובילות בעיר הגיעו ללאומית. אני חושב שזה סוג של חזון?

"קודם כל אני חייב באמת להזכיר את סיום העונה שעברה שהיה פשוט סוג של חלום. זה היה חלום שהתגשם. אתה זוכר שישבנו פה בשנה שעברה ואף אחד לא חשב בכלל על עלייה ללאומית. נכון, העמדנו תקציב כדי שנהיה בצמרת של הליגה ולא נסתבך בתחתית. למי שלא יודע הקבוצה עלתה מתוך 36 קבוצות ואני חייב לפרגן למאמן יוסי זוזוט שכמו קוסם העלה את הקבוצה ועשה עבודה מצוינת. יוסי עשה עבודה מעולה מבחינת בחירת שחקנים, מבחינה טקטית, יודע לדבר עם שחקנים ובהמון צניעות. הוא הוכיח שהוא שייך לרמות הגבוהות ביותר ואסור לשכוח שזה ילד משלנו מיבנה. הדבר השני הוא שבמהלך השנה האחרונה העיר יבנה קיבלה פרס שרת הספורט שזה פעם ראשונה שעשו דבר כזה ואנחנו זכינו להגיע למקום השני בערים בינוניות וזה באמת תעודת הוקרה לראש העיר ולעיר כולה. זה דבר מאוד מכובד עבור העיר ואני שמח שקיבלנו את זה כהערכה גם משרת הספורט. הדבר הנוסף הוא כפי שציינת זה אליצור יבנה שהגיעה כמעט עד הסוף ובעזרת תקציב סביר ולא גבוה במיוחד וכרגע נכון להיום  העיר יבנה מצויה במקום טוב מבחינת הספורט"

הייתי פה במהלך הקיץ וראיתי אתכם מתרוצצים גם בחודשים האלה סביב התקציב?

"קודם כל שכולם יידעו. אנשי המנהלת שמנהלים את הספורט עושים זאת כפיקדון שראש העיר ומועצת העיר מפקידים בידינו ואנחנו משתדלים לעשות זאת על הצד הטוב ביותר. הספורט בעיר מבחינתנו הוא מאוד חשוב ומבחינתנו הוא אפילו סוג של חינוך ואנחנו נעבוד עליו כמה שצריך. ברשותך אני חייב לציין את שמעון חזות גזבר העירייה שתומך בנו ועוזר לנו בסיוע ובליווי תמידי ואת  אנשי המנהלת שעושים עבודתם נאמנה ואני חושב שזאת ההזדמנות להודות להם ושכולם גם יידעו במי מדובר. אז מדובר באבי אוחיון, פליקס אלימלך, חיים אזולאי, אריאל הלר, יוחנן פלד, דני אבנהיימר וחובה לציין גם את יעקב עזריאל ואבי עזריאל שעוזרים לנו בצורה מדהימה וראויים להערכה. ברמה המקצועית יש את יוסי זוזוט ואנשי מכבי ונתי כהן ואנשי אליצור שגם הם עבדו קשה במהלך הקיץ על מנת להעמיד קבוצות טובות וראויות עבור העיר ואוהדיה.

מהיום שאחרי שמכבי יבנה עלתה ללאומית אני ושאר אנשי המנהלת ישבנו במספר פגישות אצל ראש העיר על מנת להעמיד תקציב ראוי גם למכבי יבנה וגם לאליצור יבנה וזה לא דבר של מה בכך. יש לא מעט הוצאות ולא מעט סעיפים בליגות האלה וראש העיר תמך בקבוצות והעמיד תקציבים לשתי הקבוצות. במהלך כל הקיץ אנחנו עבדנו ועדיין עובדים על העניין התקציבי על מנת שלא יהיה מצד אחד שום חיסרון אבל גם מצד שני שלא יהיה שום חובות ושום גירעונות לאף אחד וזה לא משהו מובן מאליו. אני לא רוצה לציין שמות של קבוצות או של עיריות שלא עמדו בהתחייבויות שלהן ונכנסו לבעיות. זה משהו שאנחנו רואים לנגד עינינו וזה להישאר במסגרת התקציבית. נכון, מדובר בתקציב מינימום אבל עדיין זה משהו שראש העיר תומך בנו. קשה לשכוח את השמחה שהייתה בעיר כשעלינו ליגה וראש העיר שראה את כל השמחה, בהחלט מעורב בספורט בעיר ותומך בספורט"

בוא נעשה סדר בתקציבים. מה התקציבים של מכבי ואליצור מבחינת העירייה?

"מכבי יבנה מחויבת להעמיד העונה תקציב של 4.3 מיליון שקלים כשמתוכם 2 מיליון מגיעים מההתאחדות לכדורגל, הטוטו והטלוויזיה. שאר התקציב מגיע מראש העיר ומועצת העיר שתומכים בספורט. מדובר ב 2.3 מיליון שקלים שהעירייה התחייבה עליהם. יש ציפיות להכנסות מכרטיסים וספונסרים ואז הכסף יקוזז בהתאם. במידה ולא, הסכום כולו יגיע מההתחייבויות של העירייה.

בעונה שעברה זה היה 700 אלף שקלים בליגה א' כשבעזרת כרטיסים וההצלחה בצמרת העלו את התקציב למיליון שקלים בעזרת הכנסות אחרות והעונה אנחנו מחויבים לכל מיני דרישות של ההתאחדות כיאה לקבוצה מקצוענית. חובה לציין שהתקציב כולל בתוכו גם את המגרש שאנחנו מארחים בו בנס ציונה שלא עולה בחינם ועולה לנו לא מעט כסף. מכיוון שהמגרש שלנו לא מאושר העדפנו ללכת למקום שהוא גם קרוב לתושבי העיר, מרחק של כ 7 דקות נסיעה בלבד מהעיר, מתקן שהוא אחד הטובים בארץ. לא היה לנו שום אפשרות לשפץ את האצטדיון שלנו והיינו צריכים לקחת החלטה שלדעתי היא הנכונה ביותר עבור הקבוצה ואוהדיה. בנוסף, אסור לשכוח שגם מחלקות הנוער שלנו נכנסים לתקציב ומבחינתי זה לא פחות חשוב. תמיד אני אומר שספורט זה חלק מחינוך ואני שמח מאוד לראות את אלפי הספורטאים הצעירים שיש לנו בעיר וזה חלק חשוב מהתקציב. כל התקציב הוא תקציב מינימום שאנחנו מחויבים להעמיד אבל זה תקציב של עבודה מרובה על מנת להעמיד קבוצה טובה וראויה לליגה.

בקשר לאליצור יבנה אין כל שינוי, התקציב הוא 1.2 מיליון שקלים. אליצור כבר מספר שנים נמצאת בצמרת הליגה ומביאה הרבה כבוד לעיר וגם אצלה חלק מהתקציב הולך לקבוצת הנשים שהופכת ליותר ויותר פעילה וגם לקבוצת הכדורשת וקבוצות הנוער השונות וגם לקבוצת

הגברים הפעילה בליגה ב'"

העירייה בהחלט מתקצבת כראוי את קבוצות הספורט אבל נדמה ש"עקב האכילס" הוא עניין הספונסרים ונותני החסות?

"כן בהחלט נכון. יש לנו ציפייה שבעלי העסקים בעיר ופרנסי העיר יירתמו יותר בכל מה שקשור לחסויות. אני חייב לתת לדוגמא חיובית את מפעל אורבוטק שתומך בספורט ביבנה ובנוער ביבנה כי בעצם חלק נכבד מהתקציב הולך לנוער וחבל לי מאוד שאין יותר מדי אנשים שקופצים על העניין הזה ואולי עכשיו דרך העיתון אני קורא באמת למי שיכול להירתם למען הקבוצה כי המצב באמת לא קל ברמה התקציבית ולעזור לקבוצות הספורט ולמחלקות הנוער. מדובר במעשה קהילתי לא פחות חשוב מכל דבר אחר. עניין הספונסרים באמת מאכזב והייתי שמח לראות שינוי במצב"

אין ספק שהנושא הרגיש ביותר וגם המעורפל ביותר זה עניין המגרשים בעיר. גם לאליצור וגם למכבי יבנה אין מגרש ביתי שמתאים למידותיהם ואני חושב שעצם ההעפלה של מכבי ללאומית המחישה זאת בבירור. תנסה לשפוך אור בכל מה שנוגע לתאריכים ותוכניות לעתיד

"עד היום מכבי יבנה אירחה בביתה את אלפי אוהדיה בכבוד רב. לשמחתי קהל האוהדים הולך וגדל וזה כבר לא מתאים למידות של האצטדיון. השנה הקבוצה עלתה ליגה ובאמת הנושא הזה צף כי עד עכשיו לא הייתה שום בעיה. משרד התמ"ת ביחד עם המשטרה החליטו לסגור את המגרש מכל מיני סיבות והגישו לנו את התיקונים שהאצטדיון צריך לעבור על מנת שיוכשר לליגה הלאומית. צריך לזכור שהאצטדיון הזה מכיל 1700 צופים לפי דרישות התמ"ת והמשטרה. במשך כמה ישיבות בדקנו מה אפשר לעשות והועלו מספר הצעות ואני חושב שההצעה לעבור לשחק בנס ציונה בעונה הקרובה הייתה ההחלטה הנכונה ביותר עבורנו בנקודת הזמן הזאת. מדובר בשיפוץ בהרבה מאוד כסף ומדובר בדילמה גדולה ביותר עבורנו האם לשפץ את המגרש או לבנות מגרש אחר שיהיה יותר איכותי, יותר חדיש ויותר מועיל לתושבים. שתי התוכניות הוגשו לראש העיר והוא אמור בקרוב להחליט על איזה צעד הוא הולך. בקשר למגרש הכדורסל, יש כבר תוכניות בנייה והעניין אמור לתפוס תאוצה בחודשים הקרובים. בקרוב יהיה לתושבי העיר היכל כדורסל חדיש שיהיה בתור התחלה בעל 1500 מקומות ישיבה שזה לא מעט בכדורסל ויחד עם זאת, גם תהיה אפשרות בנייה נוספת. אין ספק שמדובר בבשורה חשובה ומשמחת עבור התושבים שיזכו למתקן כדורסל חדיש ואיכותי"

בוא נדבר על התשתיות. יש אמנם קבוצות נשים בכדורסל וכדורשת אבל הן מתאמנות במרכז הספורט שהוא מקום ללא מיזוג ועם פרקט מעט עקום. בכלל, האם יש תוכניות לשיפוץ המתקנים בעיר?

"קודם כל אתחיל איתך ממרכז הספורט. אנחנו התקנו עוד מאווררים בלי קשר למזגנים אבל בהחלט יש רצון לשיפור ושיפוץ המתקנים בעיר. צריך לזכור העירייה כל הזמן משפצת את המתקנים בעיר וזה מאוד חשוב שלכלל האוכלוסייה תהיה אפשרות ליהנות מהמתקנים השונים ברחבי העיר. ממש לא מזמן שופצו מגרשי הכדורסל ברחוב השומרון. ראש העיר רואה לנגד עיניו את הרצון לשפר ולשפץ את המתקנים בעיר ואני חייב גם להזכיר את מגרשי הטניס שעברו שיפוץ נרחב ובעתיד הלא רחוק גם ההיכל בשבזי יעבור שיפוץ כולו וכמובן גם המגרש כדורגל בנאות שזר שעבר שיפוץ גדול מאוד"

מעבר לקבוצות הספורט התחרותיות והמובילות, עד כמה יש השקעה בשאר הענפים?

" אין ספק שיש השקעה גדולה מאוד בשאר הענפים. הספורט לא מסתכם בכדורגל וכדורסל, לפחות לא פה ביבנה. אני שוב מציין שספורט זה חלק מחינוך ויש לנו דרישות מאוד גבוהות מעצמנו על מנת לתת מענה לכל דורשי הספורט בעיר. ציינת כבר את הכדורשת וכדורסל הנשים ויש עוד 15 ענפים שהם תחרותיים וגם לא תחרותיים אלא עממיים. יש לנו פה את הקפוארה ואת חוג הג'ודו ואת הטניס שמביא איתו כ 200 ספורטאים צעירים. אנחנו רואים לנגד עינינו את טובת הציבור ויש לנו גם רצון לראות את כל תושבי העיר עושים ספורט ואת כל הנוער המקומי מתעסק בספורט. יש לנו נוער מצוין ואיכותי ועיר איכותית שנמצאת במקום טוב בארץ וזה נוגע גם לספורט. יש פה מסורת של מסע אופניים ועכשיו אנחנו גם עושים את עניין ההליכות בקבוצות שהולך ומתפתח. שאר הענפים זוכים פה לייצוג הולם ולאלפי ספורטאים מכל הגילאים שלוקחים בזה חלק. אמנם הספורט הפורמאלי הוא חשוב אבל הספורט העממי הלא פורמאלי חשוב לא פחות"

אתה מתעסק בכל כך הרבה תחומים של ספורט. מה מביא לך נחת?

"וואו, שאלה קשה. אני חושב שכל תחומי הספורט מעניינים אותי ומרתקים אותי. אין ספק שהעלייה שנה שעברה עם מכבי יבנה ללאומית ריגשה אותי מאוד. היה כל כך מרגש לראות את האוהדים שמחים ומרימים על הכתפיים בצורה אותנטית ויפה. זה בעצם המהות שלנו, לגרום לתושבי העיר לשמוח ואנחנו שמחים לראות את היבנאים ככה מאושרים. בסך הכול זאת עיר אמנם של 40 אלף תושבים אבל יבנה זאת משפחה אחת גדולה. גם הצלחת קבוצת הנערות שעלתה ליגה מאוד מרגשת אותי כי גם מבחינתי סוג של חינוך ואין מאושר ממני כשאני רואה הצלחה בקבוצות הנוער . בסך הכול עברה עלינו שנה טובה ובהזדמנות זו אני רוצה לאחל לכל תושבי העיר שנה טובה וגמר חתימה טובה"


 
$(function(){setImageBanner('9dff815f-d188-4f24-a21c-a601fbecd000','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('3a2f7b15-ac59-43d5-9fd5-883f2adde501','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה