המהפכה של עמיר



עם תקציב נמוך, הרבה צעירים ובלי הכוכב הגדול אלעד הופמן ינסה עמיר עוזי להשתחל לפלייאוף העליון * ראיון פתיחה עם מאמנה החדש של אליצור יבנה

ארז זנו

אחרי שלוש שנים טובות של אליצור יבנה בלאומית, נכנס המאמן החדש עמיר עוזי לסיטואציה לא כל כך נוחה. התקציב של אליצור צפוי לעבור קיצוץ של מאות אלפי שקלים, שחקנים בכירים בליגה לא צפויים לככב בקבוצה בעונה הקרובה, ואף הכוכב הגדול אלעד הופמן עזב לטובת מכבי אשדוד מליגת העל. עמיר עוזי. יש התרגשות

למרות זאת, יש גם מקום לאופטימיות, לפחות מכיוונו של עוזי. המאמן החדש מגיע חמוש באג'נדה משלו, שאומרת לתת יותר צ'אנס לשחקנים צעירים ורעבים. לפיכך נראה כי בעונה הקרובה יתרוצצו על הפרקט בשבזי יותר שחקנים שבילו בנבחרות העתודה או באקדמיה ופחות "שכירי חרב" שטיילו ברחבי הליגה.

מעבר לכך, עוזי בן ה-40 מבין כי יש צורך מאוד גדול בשילוב הקבוצה בתוך הקהילה, וזאת בעצם הבשורה שאני רואה לנגד עיניי. אם עוזי אכן יצליח לקרב את הקהילה לקבוצה, הרווח יהיה גדול והצלחה לא פחות חשובה מאשר על הפרקט עצמו.

אבל לאליצור יבנה ולעוזי כאמור לא צפויה להיות עונה קלה בכלל. השבוע תפסתי את המאמן החדש כשהוא כל כולו בתוך ההכנות לעונה הקרובה. היתרון הגדול של עוזי, וזאת גם הסיבה ככל הנראה שהוא קיבל את התפקיד, הוא הכרתו היטב את המערכת. בשמונה השנים האחרונות מתפקד עוזי כמנהל המקצועי של מחלקת הנוער ומכיר כל שחקן צעיר שבילה פה כמעט כמו את כף ידו.

לעוזי, כך אומרים ביבנה, יש את היכולת לקדם את השחקן היבנאי הצעיר, ויהיה מאוד מעניין העונה לראות עד כמה אותם יבנאים ייקחו את ההזדמנות הזאת בשתי ידיים, או שיבנה תמשיך להתבסס על שחקנים מבחוץ.

טוב, עמיר לפני הכל, מברוק על כניסתך לתפקיד. איך ההרגשה? 

"תודה רבה. באמת מרגש אותי לחזור לעבוד אחרי עונה וחצי שלא אימנתי קבוצת בוגרים. אני מודה להנהלה על התמיכה ועכשיו אנחנו מתעסקים בעבודה".

כבר אימנת בליגת העל בשתי קבוצות. יש התרגשות לעבוד באליצור יבנה?

"תמיד מרגש לעבוד באחת משתי הליגות הראשונות. כמובן שבליגת העל זה קצת שונה, אבל בשבילי אליצור יבנה היא הרבה יותר מסתם קבוצה. אני נמצא פה כבר הרבה זמן ומכיר טוב את המערכת. אני מתכוון לבנות פה משהו חדש כך שהתרגשות יש, וכמובן אני מקווה שנעשה פה עבודה טובה".עומר אטישקין. גם אותו נראה ביבנה

בשנים האחרונות היית המנהל המקצועי של מחלקת הנוער של אליצור. זה אמור לעזור לבוגרים? יש ממשק בין שתי המחלקות?

"בשנים האחרונות ניסינו לייצר ממשק, סוג של קאדר של בוגרי נוער ושתהיה המשכיות לקבוצת הנוער בבוגרים, אבל זה לא יצא כל כך לפועל מכל מיני סיבות כאלה ואחרות. יש לנו רצון לייצר כל שנה לפחות שחקן אחד או שניים לבוגרים. אני מקווה שהממשק הזה ירוץ כעת יותר טוב. עד עכשיו החליפו כל שנה סגלים. נכון שהיו סגלים טובים, אבל כל פעם סגלים אחרים, חוץ מהופמן, ויש רצון ליצור פה סגל שיהיה גם רעב וגם צעיר ושיוכל לרוץ לאורך שנים".

שמות מעניינים בנוער

זה לא סוד שעוזי היה מאוד רוצה לראות חניכים שלו מהנוער מקבלים ממנו הוראות גם בבוגרים. לא מעט שחקנים נחשבו כישרונות בגילאים הצעירים, אך חוסר סבלנות או כישרון או מתן הזדמנות ראויה מנעה מהם להתקדם, והם עזבו.

השאלה היא כמובן עד כמה לעוזי יהיה אורך רוח כלפי המקומיים הצעירים, והאם בכלל הם מתאימים לרמה של הליגה הלאומית.

שמות כמו שחר ברושי, נועם קנוניץ, אורי מור חיים ועוד אחרים שאני כבר לא זוכר, ניסו ועדיין מנסים למצוא את מקומם בקבוצה הבוגרת, ולא כל כך הצליחו להיות אפילו שחקנים 8-9 בתוך הרוטציה. אצלך זה צפוי להיות אחרת?

"קודם כל בוא נפריד. זה שהם תושבי העיר או בוגרי המחלקה, זה לא מבטיח להם שום מקום בסגל בליגה הלאומית או באליצור יבנה. עדיין השחקנים המקומיים חייבים להוכיח את עצמם ולהראות שהם שווים את ההזדמנות שנותנים להם. חלק מהשחקנים שציינת כבר לא משחק וחלק עבר למקום אחר, שזה גם בסדר, אבל בהחלט אני מבין מה שאתה אומר. אני מקווה שיהיו שחקנים מקומיים שיצליחו להוות חלק בלתי נפרד מהסגל. יש רצון גדול לכך".

אתה תכוון לשם?

"אני מאוד הייתי רוצה לראות מישהו מקומי הופך לפקטור בקבוצה".

יש מישהו קונקרטי שאתה יכול לציין את שמו?

"אני חושב שבמחלקת הנוער יש כמה שמות מעניינים כמו עומר אטישקין, שכבר מתאמן איתנו, ואת גל גלינסקי שסיים את מחלקת הנוער של מכבי ת"א אבל הוא שייך לנו ויהיה איתנו, ויש את יוני דוד שחוזר אלינו מהאקדמיה ועוד כמה צעירים שיכול להיות שיהיו פה, אבל זה עדיין מוקדם".

קבוצה אנרגטית  

צעירים הם תמיד דבר טוב ומרענן, אבל במצב של יבנה מדובר גם בצורך הכרחי-כלכלי, שכן הקבוצה תפחית את תקציבה עקב חובות עבר ולא תהיה לה ברירה, אלא להביא כח עבודה זול, משהו שלא הכירו באליצור בשנים האחרונות.

בניגוד לעונות קודמות, אתה מקבל השנה תקציב יחסית נמוך. איך תתמודד עם זה?

"לכל אורך הקריירה שלי כמאמן קיבלתי קבוצות עם תקציבים נמוכים יחסית לליגה שלהן. אני אבדוק טוב טוב את רמת השחקנים, ולמרות מגבלות התקציב אני אשתדל להרכיב תמהיל טוב לקבוצה. אני רוצה להביא שחקנים שיעשו פה קפיצת מדרגה מאוד גדולה ושישדרגו את הקבוצה. יש כמה שמות שמעניינים אותי, אך כרגע אני לא רוצה לנקוב בשמם כי זה עדיין מוקדם, אבל אני חושב שהם עדיין לא הראו את מירב הפוטנציאל שלהם והם עשויים לעזור לנו". אלעד הופמן. צריך להסתדר בלעדיו

נתי כהן עשה פה עונות מאוד יפות. אתה מרגיש שאתה נכנס לנעליים גדולות, לפחות בעונה הקרובה, עונת פוסט נתי?

"שנינו נמצאים בסיטואציות שונות, כי נתי קיבל תקציבים הרבה יותר גבוהים. אבל אני לא מסתכל על נתי. אז האם הנעליים גדולות? אני לא חושב כי המצב הוא שונה. אני חתום פה לשנתיים ואני מקווה לעשות עונה ראשונה טובה, עונה של חיבור עם  הקבוצה ובעונה השנייה אני מקווה שכבר יהיה את ההיכל החדש וזה סיפור הרבה יותר נעים, ואולי גם יהיה תקציב יותר גבוה ומטרות יותר גדולות". נתי כהן. לא נעליים גדולות

אז מהן באמת המטרות לעונה הנוכחית?

"לבנות פה קבוצה צעירה, אנרגטית, רעבה, שתעשה עונה טובה עם כמה שחקנים בוגרים. אני גם חושב שיש רצון לקרב את הקהל המקומי. לייצר יותר באזז בקטע של הקהל. הייתי רוצה שמחלקת הנוער ירצו לבוא ולראות את החבר'ה הבוגרים".

ומבחינה מקצועית?

"להגיע לפלייאוף 1-8".

לסיום, אתה נמצא כבר כמה שנים בעיר יבנה. מה צריך לעשות על מנת לקרב את הקבוצה לקהילה?

"יש באמת רצון כזה לקרב את אליצור יבנה לקהילה. אני חושב שזה דבר חשוב מאוד, שיהיה הרבה יותר קהל שיתמוך בקבוצה. אני יכול להגיד לך שאנחנו עובדים על תוכנית שלמה איך לעשות את זה. אם זה לקרב את האוהדים, את מחלקת הנוער ולקרב גם את השחקנים לתוך העיר. אני חושב שיש לעיר פוטנציאל גדול לקהל רב, שרוצה לבוא ולראות כדורסל מקומי".

 

עמיר עוזי: מחולון דרך נהריה ועד הבקעה

עמיר עוזי אימן שבע שנים במחלקת הנוער של הפועל גבעתיים בגילאים שונים. בהמשך היה עוזרו של עמוס פרישמן בליגה הלאומית עם הפועל ת"א במשך כחצי עונה ב-1999/00. כן אימן בארצית את מ.ס. רמת אפעל, הפועל גבעתיים, מכבי רחובות והפועל לוד.

בין השנים 2006-2009 שימש עמיר עוזי כעוזר מאמן במכבי רמת גן ולאחר מכן מונה למאמן ראשי לתקופה לא ארוכה.

מרמת גן התגלגל עוזי להפועל חולון, אבל בינואר 2010, אחרי תשעה מחזורים סוערים בליגת העל, במהלכם השיג ניצחון אחד בלבד ושמונה הפסדים, ולאחר תקופה ארוכה בה נשמע שוב ושוב שחולון רוצה לפטרו, סיים עוזי את תפקידו במועדון.

"הכישלון הוא גם באחריותי", אמר אז עוזי, "אבל בין אדם להנהלה, אני חושב שלא ממש היה לי פרטנר וזה הדבר הכי מאכזב. הדבר המצחיק הוא שאנשים אומרים לי שלא נכשלתי, שהוצאתי את המקסימום מהקבוצה".

אחרי סאגת חולון שמו של עוזי נקשר בנהריה מליגת העל, אך במהרה מצא עצמו במ.כ. הבקעה מהלאומית. עוזי שרד שם רק חמישה משחקי ליגה לפני ששוחרר בעקבות הפסד ביתי להפועל יקנעם/מגידו מהתחתית. שבועיים קודם ניצחה אליצור יבנה את הבקעה שלו 85-97. מחליפו, אגב, העלה את הבקעה לליגת העל.


 
$(function(){setImageBanner('bac287c8-7f09-49f6-8d9e-550ee4bc1dd9','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('8d4e57c1-6a9a-4e3c-8148-ee9c3b7b7d8e','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה