מכבי חזרה מושלמת



מכבי יבנה חזרה מבולגריה עמוסת חוויות והישגים: שלושה משחקי אימון, שלושה ניצחונות * בינתיים בהתאחדות לכדורגל עסוקים בריב עם הטוטו והמגרש בנס ציונה נפסל

ארז זנו

מכבי יבנה חזרה לארץ ביום חמישי (אתמול) בשעות הצהריים לאחר מחנה אימונים מוצלח בבולגריה. במהלך המחנה, שארך עשרה ימים, התמודדה יבנה נגד שלוש קבוצות מהליגה הבולגרית השנייה וניצחה בכולם.

במשחק הראשון, שנערך עוד בחמישי בשבוע שעבר, ניצחה יבנה את בואטה גראפץ 1-3 משערים של נבו מזרחי, אוראל אדרי (פנדל, אחרי הכשלה של מזרחי) ושחקן זר שנבחן ביבנה. מתקן האימונים של יבנה בבולגריה

בהמשך השבוע ניצחה יבנה קבוצה בולגרית נוספת, הפעם 0-2 משערים של אורן ניסים ואסף גובזה. את משחקי האימון חתם ניצחון שלישי בסדרה, גם כן 0-2, על בוטיב פלובדיב בשורותיה משחקים ארבעה שחקני הנבחרת הצעירה של בולגריה. את השערים ליבנה הבקיעו שני הקשרים האחוריים, טקאלה אמסלש ותומר בן חיים, שנראה ממש טוב לכל אורך המחנה.

כידוע, תוצאות משחקי האימון לא אומרים יותר מדי לעונה עצמה, אבל ניצחונות תמיד עושים מצב רוח טוב. ביבנה כמובן לא יוצאים מגדרם נוכח התוצאות אלא בעיקר מהשיפור בכושר של הקבוצה, שקיבל חיזוק משמעותי בימים האחרונים ובעיקר מהחיבור של הקבוצה.

אמנם יבנה לא שינתה פניה בצורה דרסטית, אבל השחקנים שצורפו (דידי אונגר, בר לייבה, נדב מוניס ונבו מזרחי) הפנימו לאן הגיעו והתחברו מבחינה מקצועית, ובעיקר מבחינה חברתית. אם ניקח בחשבון ששניים מתוך הרכש החדש (מוניס ומזרחי) הם בעצם יבנאים אז החיבור הופך להיות כמעט טבעי.

על פניו נראה כי מכבי יבנה כבר כמעט מוכנה לליגה, ובקבוצה אמרו השבוע כי הם מקווים שפתיחת העונה לא תידחה, שכן דבר זה אמור לפעול לטובתה.

שלושת הזרים האפריקאים שנבחנו במחנה לא הותירו רושם מיוחד על המאמן ושוחררו. בקשר לרכש אמר המאמן זוזוט: "אני חושב שלא השתוללנו בהבאת שחקנים, אלא בכאלה שיכולים לעזור לנו ובנקודות מסוימות. אני חושב שהחיבור של השחקנים עבר חלק בקבוצה, והם חלק בלתי נפרד מהמערכת. הם הבינו שמכבי יבנה זאת משפחה אחת גדולה". גולן חרמון ובר לייבה, בולגריה

עם אלו מסקנות אתה חוזר מהמחנה?

"היה לי מאוד חשוב לחבר את השחקנים החדשים עם הבסיס הקיים, ואני חושב שזה קרה מהר מאוד. זה היה מאוד חשוב לי. מעבר לכך, אני יכול להגיד שאני מרוצה מהצעירים. הם השתדלו והשתלבו יפה מאוד. הניצחונות ממש לא מעניינים אותי בשלב הזה, אבל טוב לראות שיש שיתוף פעולה פורה בין השחקנים כבר באימוני טרום עונה".

מה עוד חסר לקבוצה?

"אני מאוד מרוצה מהסגל שיש לי, אבל מבחינת עומק חסרים לי עוד שלושה-ארבעה שחקנים שאנחנו צריכים לצרף אחרי עזיבה המונית של משהו כמו עשרה שחקני סגל. אנחנו נעבוד לאט ובטוח ונביא את אותם שחקנים חסרים. צריך להבין, יש לא מעט שחקנים שרוצים לבוא ליבנה וההחלטה היא בידינו. אף אחד לא רודף אחרינו, בטח לא כשיש סגל מגובש כמו שלנו".

דרוש מגרש

ביבנה אמנם כמעט מוכנים לליגה, אבל כאמור לא ברור מתי תיפתח העונה נוכח המחלוקת בין ההתאחדות לכדורגל לבין המועצה להימורים בספורט. מכבי יבנה, כמו שאר הקבוצות בישראל, ממתינה בסבלנות להתפתחויות. השבוע פורסם בתקשורת הארצית כי בהתאחדות אופטימיים לגבי מועד פתיחת העונה המתכונן (24 באוגוסט), וכי ראשיה אמרו כי במקרה החמור ביותר העונה תיפתח שבוע אחד לאחר מכן.

לגבי האצטדיון העירוני, המכרז לשיפוצו אמור להיסגר בעוד תשעה ימים, ב-11 באוגוסט, כך שאת רוב העונה צפויה יבנה לשחק מחוץ לעיר. נכון לשבוע זה, נראה כי יבנה לא תפתח את העונה במגרש בנס ציונה.

מסתבר שהמגרש השכן, שאירח את יבנה במשך כל העונה שעברה, לא עומד בתקנים החמורים של משרד התמ"ת מבחינת תאורה, ומנהלי האצטדיון כבר החלו לעבוד על הסדרת העניין.

אגב, סקציה נס ציונה ירדה כזכור לליגה א' אך עדיין לא יודעת באיזו ליגה תשחק נוכח מצבה הכלכלי החמור של מכבי אום אל פאחם, ובכל מקרה כרגע התיקונים נעשים בעיקר בשביל יבנה. ככל שתתעורר בעיה עם המגרש בנס ציונה, עשויה יבנה לארח את משחקיה באשדוד.

 


 
$(function(){setImageBanner('ede3a93c-77ad-46b6-a142-5b284b000024','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('85518143-f7dd-42d9-85cb-49d437bfaa9b','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה