המהפכה יצאה לדרך



אליצור יבנה פתחה את אימוניה לקראת העונה הבאה עם שלל צעירים ומאמן חדש על הקווים * זה הקו החדש: שחקנים בכירים זוללי כסף - אאוט. צעירים רעבים ומוכשרים - אין

ארז זנו
צילומים: חסדאי כהן

אימון ראשון

ביום שלישי פתחה אליצור יבנה את הכנותיה לעונה הקרובה. אפשר להיות דרמטיים ולהגיד שיבנה החלה בעידן חדש לגמרי. אחרי קדנציה בת שלוש שנים של נתי כהן ושלל שחקנים בכירים של הליגה, נכנס עמיר עוזי לתפקיד המאמן ולאחר שקיבל מהעונה שעברה נדוניה של חובות ותקציב מינימום, החל לעבוד בעיקר עם חבורה של שחקנים צעירים, בוגרי נבחרות הנוער השונות.

אוהדי אליצור התרגלו בשנים האחרונות לראות הרבה ניצחונות בהיכל בשבזי לאחר שהמועדון העמיד תקציבים גבוהים והביא שלל שכירי חרב בתקווה שיעשו את הצעד הנוסף לעבר ליגת העל. בפועל, דגדגה יבנה את צמרת הליגה בשנים האלה אבל לא באמת הצליחה להעפיל, למרות שהייתה קרובה לכך.

ביבנה הבינו כי מדובר בבור ללא תחתית, ולאחר אינספור שחקנים שלקחו סכומי כסף גבוהים הוחלט במועדון לסיים את ההרפתקה הכספית ולהעמיד קבוצה עם תקציב המינימום הנדרש 800 אלף שקלים.

אימון הפתיחה היה מורכב רובו משלל צעירים אנרגטיים שמחפשים לקבל את ההזדמנות בבוגרים, ובדרור דוידי ואלעד כנפו שהגיעו על תקן הבוגרים האחראיים. מעבר לכנפו ודוידי ניתן היה למצוא על הפרקט את רום קורנליוס (בנו של גרג קורנליוס האגדי ממכבי ת"א), שנחשב לפוטנציאל ענק ולגארד גבוה במיוחד (2.00 מ' עם נעליים לפי הגדרתו). אחרי שזכה באליפות הארץ עם הנוער של מכבי ראשל"צ הוא לא שיחק יותר מדי בקריית גת אשתקד, וכעת מגיע ליבנה למלא תפקיד קצת יותר חשוב מעוד שחקן סגל.

גם יוסי סיידוף מגיע מקריית גת וגם הוא בוגר הנבחרות הצעירות. שחקן צעיר נוסף שלא הכרתי ושאלתי עליו הוא מעיין שרגא, וגם ג'ונתן בייז, יהודי ששיחק בנהריה בעונה שעברה כשכיפה מונחת על ראשו והראה דיוק בקליעות.

עומר אטישקין ונדב רוקח היבנאים הם עוד שני צעירים שהתאמנו וינסו להוכיח את עצמם בפני עוזי על מנת לקבל דקות משחק העונה. גל גילינסקי ויוני דוד לא הגיעו עקב ענייני צבא, אבל הם גם אמורים להצטרף לחבורה הלוחמת של עוזי.

המבוגר מכולם באימון היה אלכס קראקמו בן ה-36, ששיחק בעברו במכבי אשדוד והפועל חולון ובשנים האחרונות הסתובב במספר קבוצות בלאומית. קראקמו נשוי מזה שנתיים ללירי, ישראלית מחולון, ושניהם מחכים בסבלנות לאזרחות של השחקן. כניסתו של גדעון סער למשרד הפנים עשוי לזרז את העניינים.

נכון להיום קראקמו נחשב לשחקן זר, מה שמוריד אותו מהפרק של הקבוצה, אבל במידה ויקבל אזרחות וירשים את המאמן הוא עשוי להצטרף.

מי שעוד יהיה העונה באליצור יבנה הוא יוסי גילינסקי מאמן הכושר הבכיר, שהיה בקבוצה לפני שתי עונות ועכשיו חזר לשבזי. גילינסקי הוא גם אביו של גל, השחקן הצעיר שהצטרף לקבוצה. "יבנה עושה טוב כשהיא הביאה את כל הצעירים האלה. מדובר בבחורים מוכשרים ועמיר יכול להוציא מהם הרבה מאוד. יבנה יכולה להיות אבן שואבת לשחקנים צעירים מכל הארץ ולפתח את העניין כבר בעונה הקרובה", אמר מאמן הכושר בשיחה ידידותית על כיסאות הפלסטיק בהיכל.

לקראת סוף האימון הגיעו להיכל שני אנשים. האחד עם כיפה וציציות כאילו הרגע ברח מישיבת הדרום והשני בחור בהיר, די נאה, שנראה כי אין לו כל קשר לבחור שלידו ולתפילות.

מסתבר שמדובר בבראין פוריינט, שחקן יהודי-אמריקאי שהגיע ליבנה היישר מטיסה ממיאמי וסוכנו שהגיע מרמת מגשימים בואכה רמת הגולן. פוריינט אמור לשחק העונה ביבנה אחרי שבילה בליגה הראשונה בנורבגיה בתור שחקן זר. ביבנה תולים תקוות בסמול פורוורד ואומרים כי שחקן מהליגה הראשונה בנורבגיה חייב שיהיה לו כדורסל, אבל כאמור מדובר בשחקן שרק הגיע בטיסה ועדיין לא ערך אף אימון. מה שבטוח הוא עשוי להיות זכייה בפיס מבחינת יבנה.

מי שחשב שאימון הפתיחה יהיה קליל טעה. כנראה שהוא לא מכיר את עוזי. המאמן השתמש בשתי אצבעותיו לטובת שריקה, שעצרה את האימון פעם אחר פעם על מנת להסביר את רצונותיו וכדי להעיר לשחקנים. שום דבר לא עובר מעליו וביחד עם עוזרו גיל קיסיליוק, הם מעורבים בכל שלבי האימון, עוצרים כשצריך ובוחנים באדיקות את חומר השחקנים שנמצא כעת בידם.

הם יודעים בוודאות כי הם חייבים לפגוע בינגו בכל שחקן שהם מצרפים. אין מקום לטעויות. 

מעל כולם בלט מחוץ לקווים מנהל המשק אבי עזריאל, שהחל להחתים את כל השחקנים על ביטוח לאימון, סידר את בקבוקי השתייה, הכין את התלבושות ובעצם ניהל את כל העניין הלוגיסטי כשהוא מנגב את אגלי הזיעה ממצחו מדי כמה דקות. וזה כשמדובר באימון פתיחה קליל.


 
$(function(){setImageBanner('01b1ea2f-c218-445b-abdc-80a645b04e69','/dyncontent/2017/12/12/e9de5294-91aa-4b94-9177-d3c263a77bf6.gif',3011,'עצמי אירועים',525,78,false,32800,'Image','');})
$(function(){setImageBanner('5c75d9ad-00e8-45ac-9471-3a8f23611397','/dyncontent/2017/12/12/20467d86-4612-49fd-a8e8-466494a1b637.gif',3015,'עצמי עסקים',525,78,false,32801,'Image','');})
 
x
pikud horef
פיקוד העורף התרעה במרחב אשדוד 271, אשדוד 271, אשדוד 271
פיקוד העורף מזכיר: יש לחכות 10 דקות במרחב המוגן לפני שיוצאים החוצה